6 maanden zwanger en naar de sneeuw

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Patriciaaa, 15 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriciaaa

Patriciaaa Actief lid

19 jun 2005
    198
    0
    0
    Ik ben er nu net achter dat ik zwanger ben.
    En met de kerst dit jaar zouden we met heel de familie naar Oostenrijk gaan om te skieen.
    Skieen zal er niet inzitten denk ik, ben dan 6 maanden zwanger.
    Maar zou ik wel gewoon mee kunnen gaan?
    Mijn oom heeft ons allemaal mee uitgenodigt om mee te gaan, dus alles wordt betaald :D
    Ik weet nu al dat ik er erg aan toe zal zijn, en zelf zal het er niet inzitten de komende jaren om op vakantie te gaan.

Wat zouden jullie doen?

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik zou er gewoon heen gaan als ik jou was... Heerlijk nog ff een beetje ontspannen voordat je kleintje er is!! En je hoeft niet percee te skieën, dan ga je toch lekker beetje door de sneeuw wandelen of in restaurants lekkere warme chocomelk drinken... :rolleyes:

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Yep. Gewoon lekker gaan!

Alhoewel, ik weet niet HOE jullie gaan, maar niet iedere vliegmaatschappij neemt zwangere vrouwen van die duur mee.

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Bij de meeste nemen ze je niet meer mee na 32 of 34 weken, en sommige met 27 weken niet meer...

5. Tweetie

Tweetie Lid

12 jun 2006
    51
    0
    0
    Gewoon lekker gaan!!

Er voor zorgen dat je goede snowboots aanschaft met een goed profiel en lekker genieten!

6. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Bekijk wel even op welke hoogte jullie zullen zitten. Er wordt namelijk op een gegeven moment afgeraden om nog op grote hoogte te zijn. Met google zou je dat wel moeten kunnen vinden.

7. Esdepes

Esdepes Actief lid

6 jun 2006
    150
    0
    0
    Hoe zit dat dan met vrouwen die in de bergen wonen??? Kunnen die geen kinderen krijgen?

8. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    kijk even goed na... ik ben met 3 maanden naar de sneeuw geweest in oostenrijk, en kreeg bloedneuzen steeds, en op de 1 na laatste dag begon ik zelf te bloeden, met spoed naar het ziekenhuis, daar bleek ik een stukje placenta verloren te zijn, maar alles was goed. wel werd me verteld dat een zwangere vrouw beter niet de bergen in kan reizen, en al bleef ik in het dal(wilde niet met de skilift naar restaurantjes op de bergtop, want zag mezelf er nou niet echt uit springen)het hoogte en druk verschil, in combinatie met zuurstof dat anders was, schijnt niet goed te zijn. dus vraag het even goed na. ik gun die ervaring die ik had niemand, en volgens de dokter daar is het anders als je er woont want dan ben je gewend, maar voor iemand die niet in de bergen woont kan het riskant zijn.

en nou ja skieen en dat soort dingen spreken voor zich dat je dat zowiezo beter kunt laten:)

9. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Zie ook het antwoord van Judith. Het wordt gewoon afgeraden. Ik geloof dat het om een hoogte van 2000 meter gaat, maar goed, daar kom je bij de wintersport wel aan.

Ik heb zelf maar even gegoogled:
    "Activiteiten op grote hoogte kun je beter vermijden, verblijf in ieder geval niet langer dan 1 dag op een hoogte van meer dan 2500 meter. Immers, op grote hoogte is de lucht ijler en bevat deze dus minder zuurstof. Dit is niet alleen onprettig voor jezelf maar kan bovendien schadelijk zijn voor je baby."
    Bron: Vakantieboekje.nl

Hoe het zit met vrouwen die in de bergen wonen weet ik niet, ik ben immers geen arts. Maar veel vrouwen zullen er op 2500 meter hoogte niet wonen denk ik.

10. Patriciaaa

Patriciaaa Actief lid

19 jun 2005
    198
    0
    0
    Ik heb geen idee hoe hoog hety is waar we naar toe zouden gaan, zal dat eens na gaan kijken ;)

En ik zal het eens voor gaan leggen aan mijn oom en tante die ons meenemen, die zijn alle twee arts dus die zullen het misschien wel weten ;)

Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval :D

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Lekker mee gaan en lekker relaxen!!

wij gaan ook begin jan en ik hoop volgende week te wten of ik zwanger mee mag...
    Anders dit jaar iig niet snowboarden, mijn neefje van 3 gaat dan mee en mijn paps skiet ook niet meer dus mag ik oppassen.
    Maar eerst maar eens zien of ik zwanger ben tegen die tijd.

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    In eerste instantie zou ik meegaan als ik jou was, maar nu ik zo lees wat er allemaal mis kan gaan, zou ik toch lekker thuisblijven.

13. Niet meer actief

Gewoon lekker gaan, vorig jaar zijn we ook met z'n alle op wintersport gegaan en toen was mijn zus ook 6 maanden zwanger. Is prima gegaan. Ze heeft ipv skieen lekker gezwommen en af en toe met ons mee naar boven gegaan om lekker in een berghutje wat te lezen. En natuurlijk lekker veel geluierd.

Dit jaar zouden we ook weer met z'n alle gaan, alleen kunnen we niet gaan. Ik verwacht dan namelijk onze eerste beeb!

14. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Mijn moeder heeft nog geskied met mij in haar buik toen ze 6 mannden in verwachting was.

Je moet je alleen wel bedenken dat ook al doe je zelf zo voorzichtig mogelijk er kan ook een of andere halve zool jou van de piste skien..

Britt

15. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Maar voor de rust en lekker frisse lucht..heerlijk

Kan toch ook terrasje of lekker wandelen..
    Britt

16. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    bij de een gaat het goed, bij de ander niet. vraag het goed na, ik kreeg aleen maar te horen dat ik lekker moest gaan en lekker genieten, nou ik heb het geweten. zo geniet ik liever lekker niet.

je moet het helemaal zelf weten en op je eigen instinct afgaan.

nogmaals: de vrouwen die in de bergen wonen, zijn gewend aan die hoogte, en dat ligt blijkbaar anders dan. de dokter in oostenrijk vond het in elk geval dat het stomste wat ik had kunnen doen was naar de bergen reizen,en dat die lekkere frisse lucht voor mij en baby dus juist niet goed was.

maar goed ieder voor zich, zijn ook genoeg zwangere vrouwen die rustig lekker door roken bijv. en bij veel daarvan gaat het ook goed. het is denk ik maar net hoe voorzichtig je wilt zijn.

ik wou dat ik nooit gegaan was, had me een hoop angst, schuldgevoel en check ups gescheeld!

17. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    GAAN!!

18. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik zit met hetzelfde 'probleem'...
    Ben dus ook nog maar pril zwanger en de vakantie is op het moment dat ik 33 weken ben....
    We zitten daar maar op 1000 meter, dus niet zo hoog en op dit moment ga ik er nog gewoon vanuit dat ik ook mee ga. Het ligt er ook maar net aan hoe ik me op dat moment voel.

Ik zou gewoon gaan als ik jou was hoor!!

Deel Deze Pagina