Paardrijdende mama's

Discussion in 'Algemene clubs' started by Timiris, Jan 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Timiris

Timiris Bekend lid

Jul 6, 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Hallo,
    via een ander topic kwam ik erachter dat ik niet de enige paardrijdende mama ben.
    Het lijkt me leuk om met andere mama's te spreken die ook paardrijden.
    Ik ben nu zwanger van de tweede en ik ben van plan door te rijden op de tinker van mijn vader.Ook onze dochter gaat al eens een flink rondje mee.

Dus.... nog meer Mamazone's ? ;)

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Ikke ikke ikke!!

Al moet ik toegeven dat het niet meer zo intensief is op het moment. Maar probeer nog altijd 2x per week de haf van mn schoonmoeder te rijden. Ook hebben we samen nog een shet die staat voor de kar en we fietsen veel met hem.
    Ik heb altijd heel intensief gereden, ook wedstrijden enzo, ben met mn kanjer van nix tot het Z gekomen en toen is hij helaas overleden (been gebroken bij het opstaan uit de narcose en zo hoog en dwars door dat zelfs een leventje in de wei er niet meer inzat voor hem)
    Dit is volgende week 2 1/2 jaar gelden en ik mis hem nog elke dag.
    Er staan ook een paar fotos van hem in mn profiel.

De dag ervoor wisten we dat ik zwanger was vd oudste.
    Ben ondertussen mama van 2 prachtige dochters Lisa van bijna 22 maanden en Lotte van bijna 3 maanden

Enne heb wel zin om met meer paardenmama's of mamas-to-be te kletsen, dus kom op meiden :D

3. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Leuk dit topic! Ik ben dan nog geen mama maar wel een mama to be! Als jullie het goed vinden kom ik ook meekletsen.

Om te beginnen even een foto van mijn knappe merrie:
    http://94.100.116.44/577350001-577400000/577354801-577354900/577354875_5_ybu0.jpeg

Ze wordt deze maand 14 en ik heb haar nu ruim 6,5 jaar. Ik rij haar dressuurmatig, M1 wedstrijdniveau.

Sinds ik zwanger ben heb ik echter nog maar weinig gereden... Ik ben vooral erg moe na mijn 40-urige werkweek. Echt balen, voel me er zelfs schuldig over... Gelukkig staat ze op een volpension stal waar ze niets te kort komt. Ze gaat dagelijks lekker naar buiten en krijgt haar beweging dus wel. Toch hoop ik dat ik snel wat meer energie heb om te rijden, straks kan ik namelijk lang genoeg niet meer rijden.

@Diddlmouses: Wat een triest verhaal zeg... Lijkt me erg verdrietig om je maatje op zo'n manier te moeten verliezen... :(

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Hey, gezellig :D

Knappe merrie heb je daar hoor!
    En nog gefeliciteerd he!
    Balen dat je nu te moe bent om te rijden, hoop voor je dat het snel beter wordt.
    En dat je dalijk lang genoeg niet kan rijden kan hartstikke meevallen hoor, ik ben er bij de 1e toen 3 maanden tussenuit geweest, maar dat had nog minder kunnen zijn als ik nog een eigen paard had (dat is dan toch anders he) Maar goed dat weet je natuurlijk nooit van te voren!

Het is idd echt verschrikkelijk om je paardje zo te moeten verliezen. Hij was echt mijn alles. Ik ging 2x per dag naar hem toe, voor mn werk en erna (werkte toen gewoon fulltime) Hij was zeker niet de makkelijkste maar juist daardoor hadden we wel een enorm sterke band samen.

5. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Bedankt! :D We vinden het allemaal reuze spannend! Het is ons 1e kindje, 9-2 krijgen we de eerste echo! Kan haast niet wachten!

Wellicht valt het inderdaad hartstikke mee en kan ik nog lang rijden. Mijn merrie is erg braaf, weet zeker dat ik geen onnodig risico loop door te blijven rijden. Het is een echte merrie maar haar nukken maar ik vertrouw haar echt voor 100%, het is een heel eerlijk paard. Op het moment is het echter al weken niets. Vind het zo sneu voor haar, eerst reed ik echt zeker 6x per week en nu 1 a 2 keer... Niemand op stal weet het nog en ik krijg ook dagelijks de vraag '' goh, ga je weer niet rijden?? '' Ik probeer het me maar niet aan te trekken, ik kan er op het moment maar weinig aan doen.

Pfff, het lijkt me echt heel moeilijk om afscheid te moeten nemen van je paard. Ik heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat je hem nog vaak mist. Heb je daarna nooit geen ander paard meer willen hebben?

6. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Jaa, gelukt hihi, dat was dus mijn kanjer. Vind het altijd zo lastig om op ZP fotos te plaatsen, met dat verkleinen enzo. Moet ook echt nieuwe uploaden van onze Lotte eigenlijk...

Maar dat is idd wel lastig dan als je stalgenootjes het nog niet weten. wiilen jullie het met 12 weken vertellen of na de echo?
    En je hebt ook niemand anders die je paard soms rijd? (had ik ook niet hoor)

En nieuw paard, tja, eerst was ik er nog echt niet aan toe. heb het er zeker de 1e 1,5 jaar nog erg moeilijk mee gehad. Toen wel weer gaan kijken voor een paard maar ik vond echt nix leuk. Toen gingen we weer voor een 2e. En nu, geen geld (werk nog maar 2 daagjes) en geen tijd (mn vriend is erg vaak weg voor zn werk). Maar ik mis het wel onwijs hoor. Het trainen, de wedstrijden..
    Ooit, hopelijk als mn meiden naar school gaan komt er weer een paardje voor mij!

8. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Goedemorgen!

Wauw, knap paard Diddlmouses! Enne, die 2e foto.... :$

Plaats eens foto's van je dochters! ik ben benieuwd.

We willen inderdaad wachten tot na de echo. Nu weten alleen een aantal familieleden het en 2 van onze beste vrienden. We willen eerst zeker weten dat het goed zit, we hebben nu immers nog niets gezien. Het wordt trouwens wel steeds moeilijker om mijn mond te houden hoor ;)

Ik heb niemand om haar bij te laten rijden. Ik wilde dat eigenlijk nooit en daardoor heb ik haar meer 6 jaar alleen gereden. Sinds ik zwanger ben wel eens iemand erop gezet met het idee in mijn achterhoofd dat ik daar misschien mee verder kon. Helaas was dit een fiasco... Mijn merrie is behoorlijk eenkennig en voor een ander ook niet echt leuk om te rijden... Mijn instructeur kan het wel doen maar dat gaat me geld kosten... Opzich niet zo'n probleem maar aangezien ik al erg duur stal (360 p/m!) wordt het gewoon allemaal te duur. Als de kleine er is zal ik toch al moeten bezuinigen, nu gaat er min. 500 euro per maand naar het paard. Ik ben al zachtjes aan op zoek naar andere stalling.

Ik kan me voorstellen dat je er de eerste tijd niet aan toe was... Ik denk ook altijd, zo'n paard krijg ik nooit meer. Rij je nu nog wel? (zo kort na de bevalling wellicht niet maar ik bedoelde meer daarvoor) En inderdaad, wellicht dat je in de toekomst weer voor een paardje voor jezelf kunt kijken!

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Gave foto he, het was tijdens mn proef dus op dat moment was ik er niet zo blij mee maar het heeft wel een hele gave serie fotos opgeleverd, dit is een maand voor zn dood, dus achteraf was ik er wel blij mee ;)
    Hij stond altijd zo te stuiteren, je wilt niet weten wat ik allemaal met hem meegemaakt hebt..
    Maar ik liet dus ook niemand anders op hem rijden, dus ik begrijp je wel, al zou het nu wel makkelijk zijn voor je.

Jeetje wel een erg dure stal idd! En dan nog alles wat erbij komt natuurlijk. Waar woon je ergens?
    Blijf je dalijk ook fulltime werken of dat niet?
    Heb je vandaag nog kunnen rijden?

Ik rij nu wel weer hoor, Lot is dinsdag alweer 3 maanden. Alleen kunnen wij met die sneeuw steeds niet rijden, ze staan bij mn schoonouders aan huis en die hebben alleen een buitenbak.

Ik zal even kijken hoe ik ook alweer fotos op ZP moest zetten dna kan ik fotos van mn meiden laten zien, ik heb er nu alleen nog maar fotos van mn oudste opstaan en dat kan natuurlijk niet!

10. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis

11. Timiris

Timiris Bekend lid

Jul 6, 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Mooi paard heb je gehad Diddlmouses !
    Erg verdrietig als dit soort dingen gebeuren...

Ik rijd momenteel ook niet intensief hoor.
    Mijn eigen paard is door omstandigheden ook niet meer bij mij,en sindsdien heb ik ook moeite met andere paarden.
    Ik mis hem nog steeds.
    Ik rijd wel nog op de tinker van mijn vader, die ik tien jaar geleden als verzorgpony had.
    De eigenaar van mijn verzorgpony trouwde met mijn moeder,en zo is het gekomen :p

Ik ga even jullie foto's bekijken.
    Leuk dat er toch nog mensen gereageerd hebben,ik had de hoop al opgegeven :D

12. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    @Diddlmouses, leuke foto van je meiden!

Ik sta inderdaad behoorlijk duur... Mijn paard staat in wouw, Brabant. Het is een super luxe stal met alle faciliteiten, ik kan heus wel het eea missen. Net wat je zegt, er komen iedere maand nog zoveel kosten bij. Ik wil straks 3 dagen gaan werken, moet dus behoorlijk in gaan leveren en zal dus op wat dingen moeten bezuinigen.

Ik heb niet meer gereden, van het weekend helaas ook niet. Vanavond ga ik wel even met haar wandelen, ben weer zo vreselijk moe... Zit heel de middag al te geeuwen :(

@Timiris: ik kan me voorstellen dat je wat moeite hebt met andere paarden... Wel fijn dat je nu in ieder geval met de tinker bezig kunt zijn! De respons op dit topic valt inderdaad een beetje tegen! Zie zoveel mensen die iets met paarden doen op het forum!

13. Timiris

Timiris Bekend lid

Jul 6, 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Ik denk dat veel mensen niet op dit deel van de site kijken...
    Ik ben hier bijna 4 jaar lid,en het was de eerste keer dat ik erop keek :p

Net belde mijn moeder,1 van de paarden is er slecht aan toe :(
    Marcow , een tinkertje van 1,5 jaar heeft acute longontsteking gekregen en misschien droes. (daar komen ze morgen pas achter)
    Ik vind het zo sneu...we hebben hem zelf gefokt,en we hebben 2 en 3 jaar geleden ook al twee veulens verloren...
    Hij is ook de zoon van mijn eigen hengst,die dus nu weg is...
    Ik ga heel erg voor hem duimen dat hij de nacht doorkomt...

14. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hier nog een paarden-mama.

heb een lieve draversruin van bijna 16. waarvan hij bijna 5 jaar van mij is.
    zal van de week wat foto`s plaatsen.
    op mijn avatar zie je de draver met mij en mijn dochter

15. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Langzaamaan komt er toch weer wat leven in dit topic :D

@ Timiris, spijtig dat jij je eigen paard ook niet meer hebt.
    Hoe is het nu met Marcow??

@ Marcha, nieteens in de randstad dus, dat moet dan wel een supersuperluxe stal zijn :D
    Vervelend hoor dat je zo erg moe bent, hopelijk is wordt dat na de 1e 3 maanden wat minder!

@ Loran, welkom!

Net met mn babymeisje naar het CB geweest, die is helaas wat afgevallen ipv aangekomen de afgelopen 3 weken, ik had al zo'n vermoeden.. Maar goed, ze is nogsteeds een heel lief tevreden meisje.

16. Kelly19

Kelly19 Actief lid

Jan 26, 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    Hier ook een fanatiek paardrijdende mama..
    heb net mijn paard van 2 verkocht .. maar er komt misschien op een dag wel weer een paardje op mijn pad..

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik ben een aanstaande paardrij-mama...
    Ik heb geen eigen paard, maar rijd 2x per week bij een meisje die een 14 tal fjorden heeft...

18. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    1,782
    0
    0
    veehoudster
    hier ook een paardrijmama.
    heb een dochter van 6 maand en een tinkerruin van 9 jaar.
    zat 3 weken na bevalling weer in het zadel en 1e wedstrijd was na 4,5 maand. afgelopen weekeind ook weer concour gehad met hem, ging super alleen willen ze geen tinkers zien in de dressuur he, zo jammer.
    wel leuk om in contact te komen met andere paardenmama's

hoe is het met de 1.5 jarige tinker met longontsteking en evt droes, hopenlijk knapt ie snel op

marcha: vervelend dat je zo moe bent, hopenlijk verdwijnt dit snel.

diddlemouse: als je meisje maar tevreden is, mijn dochter liep ook niet in de curve, maar nu gaat het weer super, hopenlijk trekt ze snel bij.

Share This Page