Jonge moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Patrice, 1 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Hallo,

    Hier zullen ongetwijfeld jonge moeders zitten (rond de 20 / 23 ). Ikzelf ben 22 en aan het "klussen" voor een kleintje.
    Veel mensen in onze omgeving weten dat nog niet :) maar als het onderwerp kinderen aan bod komt, zijn er toch altijd mensen die 22 te jong vinden.
    Hoe gaan jullie hiermee om? Dit dus ook met een blik op als ik zwanger wordt.

    Hebben jullie weleens negatieve reacties uit de buurt gekregen en wat doe je eraan?

    Groetjes Patricia
     
  2. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Heb net mijn berichtje in een ander forum gezet in het forum van wie heeft er ook in januari zijn NOD...!
     
  3. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo Patricie ;) :p

    Ik was ook 22 toen mijn zoontje kwam :p
    En tuurlijk gaan mensen achter je rug praten :rolleyes:

    Dan denk jij gewoon ,,, NOU EN IK KIES HIER TOCH VOOR. :)
    nIEMAND BEPAAL JOU LEVEN, LAAT ZE MAAR DENKEN.

    misschien zijn ze dan wel jaloers.
    Ze hebben zelf misschien wel op een telater leeftijd een kind genomen.

    Nee je moet je daar niet druk over maken.

    Ik ben ook getrouwd toen was ik 22 , en dat vonden ze helemaal raar nou en :)

    Lekker laten lu**en jho :)

    gr.manon.
     
  4. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik ben 19 en 14 weken zwanger. Mijn vader vroeg laatst hoe ik het vond een tienermoeder te zijn. Toen zei ik dat ik me echt geen tienermoeder voelde hoor. Trouwens ik ben 20 als het word geboren. Mensen praten toch wel ook al ben je 30 en zwanger, dan verzinnen ze wel iets anders dan je leeftijd. Laat het gewoon langs je heen gaan. :)
     
  5. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Patrice,

    Ik ben zelf ook 22 en bijna 7 weekjes zwanger...
    Moet eerlijk zeggen dat de familie en goede vrienden ontzettend leuk hebben gereageerd...maar aan de andere kant ben je toch wel bang wat de rest van de wereld (waarschijnlijk achter je rug om) zegt... :(

    Maar het was onze keus om aan kindertjes te beginnen en je voelt je zo oud als dat je bent (voel me zelf een stuk ouder dan 22)...dus gewoon doen wat je zelf wil!!!
     
  6. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hallo dames,

    Ook even een reactie van een zwangere dertiger.

    Jong kinderen krijgen heeft z'n voor- en z'n nadelen. Voor mij waren er altijd meer goede redenen om wat langer te wachten. Zo wilde ik (lees: we) studeren, een aantal jaren werken, reizen en gewoon van het leven genieten en elke dag nemen zoals ie komt. Ik ben nu wel blij dat ik dit eerst heb gedaan zodat ik hier achteraf geen spijt van heb, maar ben ook van mening dat ik mijn kind wat te bieden heb.

    De enige persoon die kan bepalen of jij te jong bent om moeder te worden ben je zelf. Bedenkt alleen dat het een hele verantwoordelijkheid is en geen pop die je weg kunt leggen als je er even geen zin meer in hebt.
    Als het voor een dertiger al zo'n heftige ervaring is, hoe moet het dan wel niet zijn voor een jonge moeder of zelfs tiener die tien jaar jonger is en daarmee ook zoveel jaar minder levenservaring heeft.

    Veel succes met je overwegingen en/of keuzes die je moet maken! Denk er goed over na...

    Jansen
     
  7. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben 23 en aan het klussen. Maar ik voel me eerlijk gezegd vaak geen 23. Mijn vriend en ik zijn dit jaar 8 jaar samen en we wonen 7 jaar samen. Ik wil geen "oude" moeder worden. En wat de rest er van vindt dat maakt me eigenlijk niks uit.
     
  8. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik ben 26, dus weer net iets ouder, maar heb een nare lange relatie achter de rug.

    Als het aan mij was was ik ook eerder moeder geworden, mijn droom was altijd voor mijn 25e....
     
  9. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Soms loopt het leven niet zoals we willen..., jammer genoeg!
     
  10. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik ben 25 en ga er ook voor, wilde ook altijd al jong moeder zijn en nu ik de ware heb gevonden gaan we er ook voor.
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik 26 en ben het met muppie eens. Heb nu de ware, echt de papa van mijn kindjes en mijn liefde van mijn leven. Tja en die heb ik nu eenmaal wat later gevonden.
     
  12. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Gelukkig maar dat je hem hebt gevonden Natasja!
     
  13. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik vind 26-27 een hele mooie leeftijd hoor. Maar nu ik eenmaal besloten heb dat dit een mooie leeftijd is, mag het ook wel raak zijn.....tja en dat hebben we niet geheel in de hand helaas!
     
  14. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihihi ik vroeg nog aan hem, waar was je nou al die tijd? whahahahah :D
     
  15. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Kijk dat is het nou juist, m'n vriend en ik zijn al 8 jaar samen waarvan we er 5 samenwonen. Allebei een leuke baan, mooi huis en we hebben het leuk samen. Maar veel mensen zien alleen maar je leeftijd en denken er niet bij na dat je je misschien wel ouder voelt dan dat je werkelijk bent.
    En daar heb ik een beetje moeite mee, mensen die niet verder kunnen kijken en zich meteen al gaan afvragen of het een "moetje "is (waar trouwens ook helemaal niets mis mee is ;) )
    Verder worden wij zowiezo al vreemd aangekeken als we vertellen dat we graag kinderen willen maar niet getrouwd zijn. (ook daarom houden we het lekker stil ;) )

    Jammer dat sommige mensen nog zo ouderwets zijn :rolleyes:

    Enfin we gaan er gewoon voor en we zien wel hoe de mensen gaan reageren.
     
  16. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Hahaha gelukkig dat je hem dan toch hebt gevonden :D

    Ik kwam de mijne al tegen toen ik 14 was, erg jong maar het is echt mijn ware :) Hmmm klinkt wel erg zweverig :(
     
  17. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Vind ik ook Patrice, ik ben ook nog niet getrouwd en was het ook nog niet van plan eigenlijk...we hebben een samenlevingscontract al 1 jaar.
    Succes met klussen!

    Liefs, misspuma
     
  18. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    pffff Dat is wel erg ouderwets he we leven niet meer in de middeleeuwen toch? meeeen hihihih maar ja sommige mensen hebben ook nog hun geloof waarbij het niet mag, dat moeten we ook maar accepteren
     
  19. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nou dat kan toch? Mijn oom en tante ook al vanaf dat ze 14 waren (mijn tante mocht helaas niet ouder worden dan 39, overleden afgelopen februari) maar ik geloof echt dat ze anders echt voor hun hele leven bij elkaar waren gebleven! Made for eachother!
     
  20. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Ik vind ook dat leeftijd er niet toe doet. Ik heb altijd gezegd dat ik pas op mijn 30ste kinderen wilde, maar je hebt nu eenmaal niet in de hand wanneer je wordt overspoeld door moedergevoelens! :)

    Ik vind persoonlijk dat je zelf moet bepalen wanneer je kinderen wilt (of je ze dan ook meteen krijgt is natuurlijk een tweede! ;)).

    Verder ben ik het met Jansen eens dat je goed moet nadenken of je gedaan hebt wat je wilde waarbij het niet handig is een kindje bij te hebben! Ik zeg niet dat je leven over is als je kinderen hebt, maar je bent denk ik wel beperkter in je doen en laten.
    Zo heb ik inmiddels gereisd in Australie en Engeland en ben ik bezig met een ontzettend leuke studie die ik niet op wil geven voor niemand!
    Deze studie kost mij veel tijd en ik wil heel erg graag kunnen genieten van zowel mijn zwangerschap als van mijn kindje, daarom kies ik ervoor om te wachten met kinderen.

    Liefs,

    Daphne
     

Deel Deze Pagina