Jonge moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Allahinkulu, 21 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Hallo allemaal Ik ben Chantal en 23 jaartjes oud net iets ouder maar voel me nog net zo jong hahah Mijn vriend is 25 en we gaan bijna trouwen ons eerste kindje komt richting eind april en ik heb daar zo zin in.. wel fijn hoor al die meiden van mijn leeftijd gezellig
     
  2. aliki

    aliki Lid

    16 jan 2006
    53
    0
    0
    schoonmaakster
    bunnik
    Ik dacht toen ik zwanger was 2jaar terug dat ik ook de enige was

    en veel menssen keken me aan op straat toen ik echt een buik kreeg en je zag ze denken van oei die is jong was 20 toen

    Maar veel meiden zijn zwanger in begin 20

    en het is ook leuk zodra je kleine ouder word dan ben je zelf ook nog lekker jong toch?!!
     
  3. zoethartje

    19 dec 2005
    66
    0
    0
    Zaanstad
    Hoi,

    Ik was 20 toen ik toen ik zwanger raakte en toen ik voor het eerst meoder werd, nu ben ik 22 en verwachten wij onze tweeling. Dus ik zal straks of op me 22 of 23 moeder zijn van 3 kids.

    Groetjes
     
  4. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Hoi,

    Ik ben 22 en mijn man is 24. We zijn inmiddels een jaartje getrouwd en wonen nu 2 jaartjes samen. We zijn zwanger van de 1e en we vinden het allebei ontzettend spannend....

    Groetjes,

    Selin
     
  5. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Ik ben 22 en m'n vriend bijna 28. We zijn 8 jaar samen en we wonen 4,5 jaar samen.
    We zijn niet getrouwd en dat gaan we (voorlopig) ook niet doen. Veel mensen vinden dat een beetje vreemd (waaronder mijn moeder). We trouwen als we daar zin in hebben maar we gaan eerst voor een kindje ;)
     
  6. Bianca019

    Bianca019 Lid

    22 jan 2006
    95
    0
    6
    hallo ik ben 19 en ben al bijna 5 jaar samen met mijn vriend
    dit is onze eerste kindje en het was niet gepland maar zeker wel gewenst
    we zijn erg bij met het nieuws en gaan er zeker het beste van maken




    [​IMG]
     
  7. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    hallo ik ben 23 en mijn man is 28. Ik ben zwanger geraakt toen ik 17 was en we zijn nu 5 jaar getrouwd. we hebben 2 kids van 4 en 3 jaar en op naar nummertje 3. als dat er nog inzit!
     
  8. jeany

    jeany Lid

    9 jan 2006
    20
    0
    0
    hallo allemaal

    ik ben 21 en mijn mannetje ook!
    we zijn in dec 2004 getrouwd en zijn nu vanaf september druk bezig!
    mijn mannetje moest er eerst wel even aan wennen maar we zijn nu al weer 4 maanden verder en hij heeft er nu ook echt zin in!ik voel me soms wel erg jong maar was er gewoon echt aan toe!'
    groetjes en succes
     
  9. evy

    evy Lid

    20 jan 2006
    96
    0
    0
    Kledinggroothandel
    Amsterdam
    Ik was 17 jaar oud toen ik mijn dochter kreeg en ben nu 26 en zwanger van de tweede van een andere man!Ik vind dat 17 echt te jong is en als ik het over moest doen had ik nog een paar jaar gewacht maar ik was bij haar ook niet gepland zwanger.Ik ben heel blij met haar hoor maar heb het erg moeilijk gehad met mezelf in die tijd ik was eigenlijk een kind met een kind.Alles is gelukkig goed gekomen en nu hebben we het heeeeeeeeel gezellig saampies en nu ik voor de tweede keer bewust zwanger ben ervaar ik het heel anders en kan er veel meer van genieten samen met mijn dochter en mijn mannetje!!!
     
  10. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik dacht dat ik jong was met mijn 26 jaar, maar ik ben bijna een oudje als ik het zo lees ;) Mijn man is 29 jaar, maar leeftijd zegt mij niet zoveel. Het belangrijkste is dat je er zelf achter staat!
     
  11. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    jeetje wat leuk joh..en wat een hoop jonge meiden :)

    Ik voel me gelukkig niet meer te jong nu hihi... :)
     
  12. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    De meeste jonge moeders wonen dus samen of zijn al getrouwd.

    Nou heb ik een vraagje aan de uberjonge moeders (to be), mensen van mijn leeftijd. (Gek genoeg ben je echt jong op je 19e maar op je 20e valt t 'alweer mee')

    Kijk, ik ben 18 en misschien in verwachting. De zwangerschap is in dat geval een ongelukje (maar wel gewenst!) Ik woon thuis, heb een goede baan, een perfecte relatie maar zou nooit bewust zwanger worden op dit moment.
    Nou heb ik al een paar meiden zien voorbij komen van 17, 18, die bewust zwanger willen worden. Wat zijn jullie beweegredenen? Hebben jullie al jong een goede studie afgesloten, al jong een goede baan, mooi huis, kortom, kunnen jullie al zo jong een baby een goede toekomst bieden?
    Kunnen jullie al zo jong met zekerheid zeggen dat jullie partner bij jullie blijft? En zo niet, kunnen jullie al zo jong zeggen dat jullie een 'goede alleenstaande ouder' zullen zijn?

    Eh misschien warrig verwoord, en absoluut NIET lullig bedoeld! Maar het verbaast me gewoon, dat er zelfs meiden van 15! zijn die in verwachting raken. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn zusje binnekort met een buikje zie rondwaggelen..
     
  13. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik ben dus 20 en mijn man 22 als het kindje komt ben ik misschien 21. we zijn al 4 jaar samen en in december zijn we getrouwd. het was niet gepland maar zeker wel gewenst bij mij tich want ik wilde altijd al jong moeder worden ik vind dat je zoiets het best doet als je jong bent weet niet hoe het komt is er bij mij gewoon zo in gegaan. 17 en 18 zou ik ook wat te jong vinden maar uiteraard hangt het ook van jezelf af je karakter in je zelfstandigheid soms zie ik meiden van 25 waar ik mijn kindje toch niet zou bij durven laten. het hangt van jezelf af maar natuurlijk ook wat je te bieden hebt als je geen baan, geen eigen huis hebt is het best al moeilijk om het je kind makkelijk te maken maar ik blijf erbij iedereen is er op een andere leeftijd klaar voor en wanneer je dat bent dat beslis je gewoon zelf.

    groetjes Talia
     
  14. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Nou wij hebben er dus bewust voor gekozen omdat we beide een goede baan hebben en ik zeer zelfstandig ben omdat ik samen met me moeder me broertje heb opgevoed enz.... en ik weet dat wij het kunnen en we willen er voor gaan.
     
  15. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    hey channie hoe oud ben jij dan, en hoelang ben je samen met je vriend?

    Als je zegt dat je er klaar voor bent, alles best. Ik ben de laatste die dat zal tegenspreken.

    Ik vroeg me alleen af wat de beweegredenen van jonge jonge moeders waren. Zo ken ik meiden van die leeftijd die zwanger raken na een one night stand, of na een relatie van nog niet eens een maand! En dan vraag ik me af, wat is de toekomst van het kindje?
     
  16. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wij hebben nu vanaf september 2004 een relatie en wonen sinds julie 2005 samen ik ben 17 en me vriend is 25 er was eerst een kans dat ik per ongeluk zwanger was dat was op dat moment niet zo gelukkig want toen was ik 15.. en had nog maar kort wat met mijn vriend later vonden we dit toch eigelijk wel jammer en hebben we goed gepraat en afspraken gemaakt, van stel ik word zwanger en het zou ineens verkeerd gaan tussen ons hoe gaan we het dan doen dus die afspraken zijn gemaakt zodat ik weet dat mocht ik zwanger worden dat het kindje goed word opgevoed en niks te kort zou komen.
    Was dit een beetje wat je bedoelt??
     
  17. debbie1988

    debbie1988 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Ik ben debbie, ik ben 17 jaar ( 26-07-1988 )
    Ik heb een vriend van 29 ( 08-05-1976 )
    Wij hebben een relatie sinds 06-03-2004
    Wij wonen samen sinds 26-06-2004
    En het gaat heel erg goed tussen ons
    De reden dat wij nu al aan kinderen willen beginnen is
    omdat mijn vriend een goede baan heeft, ik tot april met me
    opleiding administratief medewerkster bezig ben en daarna
    een baan garantie heb. En omdat we in juli ongeveer dit jaar mogen gaan zoeken naar een nieuwe woning ( krijgen stadsurgentie ) en we krijgen dan 5000 euro verzendkosten, Verder ben ik heel erg zelfstandig en heb ik altijd alles zelf moeten doen ( ben enigskind ). En we weten gewoon beide dat we er echt klaar voor zijn, en ik heb ook al een heleboel babyspulletjes dus
     
  18. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn


    Idd genoeg jonge moeders in zicht :p

    Ik ben 19 jaartjes, 20 weken zwanger en woon nog bij me moeder thuis samen met mijn vriend.

    Of onze situatie op zo'n redelijke jonge leeftijd okeej er voor staat?! Weet wel zeker van niet.

    Ik heb geen goede band met mijn moeder en woon dus ook liever niet thuis. Maar een huisje krijgen hier is heel moeilijk en tegenwoordig is het geen reden meer (als je zwanger bent) om urgentie te krijgen. Dus dat schiet ook al niet op!

    Mijn vriend heeft een vaste baan, en ik heb op dit moment helemaal niets behalve een 0 uren contractje die gaat aflopen omdat ik heb gemeld dat ik zwanger ben.

    Verder heb ik wel me secretaresse diploma dus kan nog redelijk ver komen in me carriere zodra de kleine er is (want niemand neemt je aan als je al 20 weken zwanger bent en dit ook zichtbaar is.

    Droom je der als klein meisje van om in zo'n situatie kinderen te krijgen?!

    ABSOLUUT NIET!

    Ik had liever al me huisje boompje gehad, maar dit heb ik nog niet.

    Ook had ik liever zelf een vaste baan gehad en ook dit heb ik niet.

    Maar daar buitenom is er 1 iets wat HEEL belangrijk is!

    Ik ben zwanger, en dat houd in dat er een klein wondertje onderweg is wat samen van mij en me mannetje is. En dat is iets waar ik trots op ben!

    Je kindje hoeft niet alleen maar matriaalistisch te zijn. Tuurlijk heeft het zijn/haar spulletjes nodig en deze heb ik ook al bijna allemaal. Maar moeder/vader liefde is toch ook zeer belangrijk!!!

    Ik weet dat ik in me financieele opzicht geen paleisje voor me kleine kan bouwen maar de dingen die zij of hij nodig heeft kan ik haar of hem geven en mijn hartje zit op de juiste plek dus met liefde zal het overspoelt worden ;)

    Kortom. Het was zeker niet gepland, maar stiekempjes ook weer wel. Maar nu het eenmaal onderweg is heb ik me nog nooit zo gelukkig gevoeld.

    Eindelijk krijg ik iets moois wat helemaal van mezelf (en van me vriend natuurlijk) is!!!

    En na aantal jaartjes zwaar depressief te zijn, is het mij gelukt om eindelijk weer te weten hoe het voelt als je gelukkig bent samen met me mannetje en ons kindje opkomst :)
     
  19. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Heel mooi gezegt KeejBie, echt heel mooi gezegt en zo ontzettend waar. Zo denk ik er ook over, t maakt niet uit hoe oud je bent (of hoe jong hoe je t ook wil zeggen ;) ), ook al kun je ze "nu" geen gouden bergen geven, alleen het hoognodige..zolang de liefde er is en die is er in overvloed, dan hoef je niet veel meer aan je kindje te geven. En wie weet wat de toekomst brengt, misschien krijg je later wel net die baan die zorgt dat jullie t wel "materialistisch" goed zullen hebben, of misschien win je wel de loterij ;) , je weet maar nooit!!

    Groetjes Angela.
     
  20. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Helemaal mee eens!
     

Deel Deze Pagina