Jonge moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Allahinkulu, 21 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wel ik ben misschien 21 als ons kleintje er komt, maar toen ik het voor het eerst vertelde dat ik zwanger was kreeg ik meteen als eerste reactie 'maar meid toch' en dat terwijl ikzelf dolgelukkig was en nog steeds ben.
    het is inderdaad zo dat je al meteen onder tienermoeders geplaatst word terwijl het vroeger heel gewoon was om op onze leeftijd kinderen te krijgen.

    groetjes Talia
     
  2. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik zelf was 20 toen ik zwanger raakte,en 21 toen ik bevallen ben,en 2 maanden voor mijn 23e beviel ik van de 2e.
    Sommigen vonden het maar wat vreemd,en vroegen aan me of ik het niet wat snel vond,maar de oudste is ondanks pilgebruik gekomen...gelukkig kwamen we er bijtijds achter,maar geen seconde over abortus gedacht ofzo...wel heb ik me wel tig keer afgevraagd of ik wel een goede moeder kon worden,maar dat is over het algemeen iedereen wel op haar 21e ;) Mijn vriend die was op dat moment 27 en had werk in de bouw en we hadden een 2-kamerwoninkje,maar toen ik 3 maanden zwanger was konden we een 3 kamerflatje krijgen via een particuliere makelaar,in een veel fijnere buurt!
    We hebben er ons echt 200% voor in gezet,en de kleine kwam niks te kort.
     
  3. munt

    munt Actief lid

    11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    ik ben 18 en woon samen en ben ook al getrouwd in november ben ik getrouwd en 4 weken later was ik zwanger in augustus komt het wondertje
     
  4. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Gefeliciteerd munt!

    En jaa ik kan alleen nog steeds zeggen talia dat je gewoon heel trots moet zijn (zoals je ook bent) en dit duidelijk moet laten merken aan de anderen.

    Kortom je laat gewoon zien dat je het niet met de mensen eens bent en dat je juist heel trots bent op je kleintje die gaat komen.

    Ze zullen zelf wel merken dat ze het beter niet weer kunnen zeggen ;)

    Maarja zo ben ik hehehehe
     
  5. Niet meer actief

    He hallo dames,

    ik ben 23 jaar mijn vriend is 32 jaar en we wonen al ruim 4 jaar samen. Dus bij ons is er ook nog eens een leeftijds verschil van 9 jaar en nou is dat in eerste instantie niet echt een probleem. Maar als hij oude schoolvrienden ziet zijn die vaak allemaal al getrouwd en hebben al 2 of 3 kinderen.

    En nu waren we afgelopen zomer op vakantie en dat was een familie camping en ik zag aan hem dat hij er veel mee bezig was. We hebben het er toen bijna iedere dag overgehad. En uit eindelijk ben ik toen gestopt met de pil en binnen 3 maanden was ik zwanger.

    We zijn er allemaal heel erg blij mee. Maar ik hoor nog wel van veel mensen uit mijn omgeving. Ja maar je vriend die kan nog goed 5 a 6 jaar wachten. Maar ja zou jij zelf een een vader willen hebben als je 20 bent die 60 is. Nou wij dus niet en aangezien ik ook wel kinderen wil is dus de keus dan wel gemaakt.

    Ik vind gewoon je voelt zelf aan wanneer jij/jullie er klaar voor zijn. En jong moeder heeft ook zijn voordeel. Want je bent ook nog jong als zij ouder zijn en dan heb je nog een leven voor je. Plus dat je veel dingen samen kunt doen. :) :D :)
     
  6. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hai ik ben 23 jaar en mijn vriend is ook 23 hij is 4 maanden ouder dan mij.
    we kenden elkaar 3 maanden toen we pas wat met elkaar kregen nu hebben we 2 jaar en een maandje.

    En wonen ook al anderhalf jaar samen , ja klopt het is allemaal ook snel gegaan.
    We zijn tot 3 keer toe uit elkaar geweest . kleine tussen pauze's zeg maar.
    Komt omdat wij eerst totaal tegenpoolen waren en elkaar maar niet wouden begrijpen.

    En nu verwachten we onze eerste hummeltje , we zijn er dolblij mee.
    Hij vooral hij wilt zich ook veel bewijzen dat het goed gaat tussen ons en aan zijn vader waar hij nooit goed mee op kon schieten .

    Wij willen alles geven aan de kleine wat wij niet gehad hebben.

    27 februari gaan we voor het eerst naar de vk .
    spannend.

    liefs kuuzzzz loesmari
     
  7. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Krijgen jullie ook vaak naar je hoofd geslingerd of het gepland is of niet?

    Ik ben 26 mn vriend 30 en zelfs wij krijgen dat :( snap je niet....
     
  8. Niet meer actief

    ja dat hoor ik voornamelijk. Maar dat komt omdat ik dan weer jonger ben dan mijn vriend. Want die is 32 dus die heeft er geen last van. Maar ik wel. Ik ken het. Ik vind het ook erg stom. Dit is mijn/ons leven en als wij zeggen en denken klaar te zijn voor kinderen. Wie heeft dan het recht om mijn daar van te kunnen weer houden.
     
  9. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Ik vind begin 20 anders een prachtige leeftijd. Het is dat mijn levensplanning wat anders verliep maar anders was ik nu ook allang moeder geweest.
    Persoonlijk vind ik 16 a 17 te jong, maar dan nog moet ieder het voorzich weten. Maar begin 20 vind ik perfect.
    Mn moeder was ook 19 en 22 toen ze ons kreeg. Ze is nog net geen 50 en mn vader 50 als ze voor het eerst opa en oma worden. Ik vond het persoonlijk prettig om jonge ouders te hebben.
    Maargoed al wil iemand op zn 35e een keer aan kinderen beginnen...ieder zn eigen ;)
     
  10. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Nou naomy dat ben ik met je eens.

    Ik vind 20 ook een mooie leeftijd om een kleine te krijgen. Over 2 maanden word ik 20 en in Juni verwacht ik ons kindje. Dus een mooie leeftijd om aan kindjes te beginnen.

    Idd vragen veel mensen was het wel gepland?!

    Maar ik vind het zelf zo naar als ze dat zeggen! Aangezien je heel veel dingen kunt plannen maar nooit iets werkelijk verloopt zoals je had gepland!

    Welke jonge vrouw droomt er niet van om kindjes te krijgen. Uiteindelijk hebben we volgens mij bijna allemaal het zelfde doel en dat is trouwen, kindjes krijgen en gelukkig zijn ;)
     
  11. Niet meer actief

    Maar je moet me ook niet verkeerd begrijpen. Als er mensen zijn die pas op late leeftijd ( 30+) aan kinderen beginnen. Vind ik het ook net zo leuk. Maar mijn vriend voelde zich oud worden. En tja dat kan ik kan ik ook wel begrijpen. En ik vind dat jij moet doen wat jij denkt dat het beste is.
     
  12. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Idd Tinus lijkt me net zo leuk!!

    Kindjes krijgen is gewoon een echte levenservaring rijker worden.

    Maar als je al wat ouder bent dan zien de mensen dat eerder als "normaal" Ik vind het eerder allemaal erg bijzonder! Maar zodra je zwanger en jong bent beginnen mensen snel te komen met een oordeel.

    Ik vind zelf dat de media dit ervan heeft gemaakt aangezien er ook wel meisjes van 14 a 15 zwanger raken en ja dat is wel jong. Maar als 19 jarige word je ook in dat hokje geplaatst.. En dat vind ik onterecht ;)
     
  13. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik ben 20 en woon net samen.
    ons kindje komt als een hele grote verrassing omdat we niet bezig waren voor een kindje maar we zijn er zo vreselijk blij mee!!!
    mn vriend is ook 27 en dus een mooie leeftijd om papa te worden en ik vind het erg leuk dat ik een jonge mama wordt!!!
     
  14. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik moest zelf in het begin eerlijk gezegt erg wennen aan het feit dat ik zwanger was, ik vond mezelf wel te jong.. misschien omdat het standaard voor kinderen krijgen nu zo is veranderd, maar nu ik zwanger ben...kijk ik daar heel anders tegen aan...

    ik ben nu één maand 20, en het is eigenlijk alleen maar leuk, wanneer mijn eigen kindje 20 is ben ik pas 40, dat is toch geweldig ;)

    als ik 16 was, was het een ander verhaal, maar nu ben ik toch zeker oud genoeg om voor zo'n lief wondertje te zorgen :D
     
  15. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Yup ook wij hebben er ''last'' van.
    zeker omdat ik bijna 21 ben.
    mn vriend is 27.

    we krijgen wel te horen of we er wel goed aan doen enzo...
    vreselijk irritant!
    het lijkt soms echt of mensen niet blij zijn,maar later krabbelen ze terug en zijn ze wel blij,ze moeten er allemaal zo aan wennen,vooral omdat het niet gepland was,maar wel welkom ;)
     
  16. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja precies... gister nog een gesprek gehad met de ouders van mn vriend, die zitten er echt mee, maar ze zijn aan de andere kant stiekem wel blij, met opmerkingen als: ik hoop wel dat ie net zo knap wordt als zijn opa hahahaha!!!

    en dat is nog familie, ik heb het nog niet veel mensen verteld, al kan mn buik er niet echt meer onderuit...ik zie mensen wel staren... maar goed !
    tis mijn baby, en ik ben nu al verliefd op hem/haar !
    en als mensen naar doen, hoeven zij later niets met mij en mijn gezin te maken te hebben... !
     
  17. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Gek is dat toch he??
    Ik had helemaal iets stoms; ik woon al bijna 6 jaar samen en wij krijgen dus in juni een kindje. Nou is het bij mij op het werk gewoonte dat als iemand zwanger is, je cake trakteert. Iedereen weet dus ook waar dat voor staat. Dus toen ik cake ging trakteren reageerde iedereen meteen van 'o, wat gaaf!!' Alleen 1 collega (is ook niet de meest geweldige, snuggere collega) zei dus 'maar het is wel gewenst...?' Dus mijn vrouwelijke collega's schoten in de lach toen ik zei 'nee, eigenlijk niet, maar dat vertel ik graag zo, met cake erbij' ;)
     
  18. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik heb het nog tegen niemand verteld in mn familie,juist bang voor de reacties!!!
    erg toch eigenlijk?!
    kheb nog geen buikje dus ik kan het nog even voor me houden.
    vind het zelf erg jammer dat ik het gewoon bijna niet durf te vertellen!!!
    de reacties van mensen kunnen zo verschillen!
    en helaas is mn familie erg snel bevooroordeeld....
    mja het moet er toch van komen!!
     
  19. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Het valt me ook op op dit forum dat er zoveel jonge meiden zwanger zijn. Ik dacht dat ik met 26 jaar, jong zwanger was (als ik in mijn directe omgeving kijk: eerst carriere en dan kinderen). Maar ik vind het juist prettig dat er zoveel (bewust) zwangere meiden zijn. Ik denk dan alleen maar: zo, die kan lekker lang van hun kinderen genieten! En voor de kinderen zelf lijkt het me ook geweldig: een jonge moeder, dan kunnen hun ook lang van hun moeder genieten. Raar, maar zo is mijn gevoel nu eenmaal. Ik wilde eigenlijk al eerder aan kinderen beginnen, maar mijn man wilde eerst trouwen en daar moesten we eerst voor sparen.
     
  20. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Hier nog een jonge moeder.
    Ik was 19 toen ik zwanger werd van Aiden.
     

Deel Deze Pagina