@ missx : Rond je 20e ben je het vruchtbaarst. Dus leeftijd zal inderdaad een positieve bijdrage leveren
Hier ook een jonge moeder, bewust. Mn dochter kreeg ik toen ik 20 was en ik ben 21 als ik in feb. beval straks. Er zijn nog best wat bewust jonge moeders te vinden hoor... gewoon ff goed zoeken. Maar ik zie mezelf niet als een jonge moeder ofzo hoor, tis niet dat ik rondloop met op mn voorhoofd 21 en word ook nooit anders behandeld ofzo. Hier was overigens niks te merken van die extra vruchtbaarheid, voor mn dochter liepen we bij de gyn. Deze is wel spontaan gekomen, we hebben het ontdekt 3 dagen voor we weer het medische traject ingingen.
hier nog een 'jonge mama'(vind dat maar een relatief begrip eigenlijk... denk dat ergens in de 20 zwanger raken natuurlijker is dan wachten tot je 30 bent, dat is voortgekomen uit maatschappelijke normen en waarden) ik word 1,5 maand na de uitgerekende datum 24, en zwanger raken was deels bewust en deels een verrassing. mij is altijd gezegd dat het wel 2 jaar zou kunnen duren voordat ik zwanger zou raken. als je dan binnen 14 dagen na het stoppen van 10 jaar pilgebruik zwanger bent... dat was toch wel een verrassing, maar uiteraard hadden we besloten van als het komt dan komt het en ist heel erg welkom. we zagen het niet zo zitten als ik over 3 jaar eens zou stoppen met de pil en het misschien dan nog jaren zou duren voor ik zwanger zou raken (mn man is een stuk ouder en wil niet oud papa worden)
Ik ben ook een jonge mama: ik was net 20 toen ik beviel van mijn 1e. Nu ben ik 24 en verwacht mijn 2e. Toen ik op het einde liep van mijn 1e zwangerschap heb ik echt wel rare reacites gehad, maar goed mijn vriend en ik waren er blij mee (ik was door de pil heen zwanger geworden). Deze keer is het heel bewust gekozen en duurde het me dus veel te lang voor ik eindelijk zwanger was. Terwijl ik niets te klagen heb met mijn 6 maanden hihi... Wat wel een hele leuke reactie was tijdens mijn 1e zwangerschap: ik werkte in een winkel, en er kwam een keer een andere jonge moeder naar me toe die zei dat wij ongelovelijk slim waren. Wij konden namelijk op ons 50e (want dan zijn de kids al uit huis) lekker nog vanalles doen, op wereldreis enzo! Vond ik een goede reden om moeder te worden haha.
ik was 23 toen ik stopte met de pil. 24 toen ik zwanger werd. en nu 25 als de beeb geboren word. wij hebben er wel een tijdje over gedaan om zwanger te worden. (incl hormoonbehandeling) en toch zie je mensen nog verbaast kijken.... hihi vind het wel grappig. zijn ook de enige van onze vriendengroep die niet getrouwd zijn en de eerste die aan een beebje beginnen. een bewust bastaardje dus, haha.
ook mijn omgeving vond dat ik vroeg zwanger was. ik was 24. ben nu net 25. en ik ben op mijn 23ste getrouwd. wij hebben er bewust voor gekozen en ik vind het helemaal niet vroeg. merk wel dat vrienden er totaal niet bezig zijn.
hai,mijn zusje was 16 toen ze zwanger werd,ook bewust maar niet over nagedacht,ze heeft het heel moeilijk gehad met de mensen om haar heen maar nu is alles goed.ik ben zelf 24 bijna 25 en vond het juist dat het eens tijd werd.als je jong ben kan je je veel meer inleven denk ik. meer energie gekker gewoon leuk.(geen commentaar over oudere moeders hoor)maar voor mezelf vind ik het gewoon leuk.woon je op je eigen?dan hoef je je tenminste niks van iemand aan te trekken. zo niet,laat je niet gek maken en maak je vooral niet druk om wat andere mensen vinden.veel succes en veel plezier met je zwangerschap. groetjes mo