Ik vraag me af of er nog meer jonge moeders of jonge vrouwen zijn die zwanger willen worden. Wat is dan jong dat weet ik ook niet. Ik ben zelf 21(over een paar maanden 22) en ben nu sinds 4 maanden van de pil af. Op mijn werk (kinderopvang) zie ik veel moeders van 30+. Wanneer ik het met iemand heb over onze kinderwens vragen vriendinnen of collegas vaak, waarom nu al? Ook de opmerking moet je niet eerst feesten hoor ik vaker. Ik vraag me af of ik nu echt zo jong ben en of er nog meer vrouwen zijn die rond deze leeftijd kinderen hebben of graag zouden willen. Hoe gaan jullie om met dit soort opmerkingen en met vriendinnen die misschien nog met hele andere dingen bezig zijn?
Mijn ervaring is dat vroeger het normaal was om rond 20-22 zwanger te worden, nu krijg je al (sommige!) rare blikken als je verteld op je 25e zwanger te zijn. Ik was 20 Geen rare blikken gehad haha.
Ik kan er niet echt over meepraten, want ik ben 27.. Maar ik vind wel dat als jullie er allebei achter staan, en je hebt een goede basis (woning/baan/financiële 'zekerheid').. Waarom niet! En als vriendinnen daar anders over denken, is dat toch echt hun probleem. Daar moet je je wens niet van laten afhangen. Zelfde als dat feesten/stappen. Ik hou er helemaaaaaal niet van drink ook nooit. Heb daar vaak genoeg gezeur over gehad, maar jammer dan. Het is toch echt mijn leven Succes meid! Hoop dat het snel raak is bij jullie.
Bedankt voor jullie reacties. Dat feesten hoeft voor mij inderdaad ook niet echt meer, ik heb jaren in discotheken gewerkt en nog steeds, vaak geen zin om als ik vrij ben ook nog is een keer op stap te gaan. Vriendinnen vinden dat soms wel vervelend. Ik hoop het ook, en voor jullie ook! Ik ben nog niet ongesteld geworden na de pil dus ik denk dat het nog wel even duurt.
Al wel een test gedaan?? Als t te lang duurt, gewoon even langs huisarts gaan ik vind 4 maanden wel erg lang namelijk
Oh ik hoorde wel van sommige "en het feesten en uitgaan dan?" haha, ik ga/ging nooit naar feesten, uitgaan heel zelden met vrienden maar nooit dronken geweest. Ik zal ook een testje doen..Wie weet
Xelles, ik ben al 2 keer naar de ha geweest maar mag na 2 maanden pas weer komen en dan gaan ze kijken of ik doorgestuurd kan worden, omdat ik ook geen ontrekkings bloeding heb gehad. Kaala, ben je voor de 2e bezig nu? Spannend! Ik hoop het voor je.
Wij zijn ook begonnen toen ik 21 was. Dat je daarmee je jeugd weggooit vind ik zo'n loze uitspraak. Niet iedereen houdt van uitgaan of gaat daar tot z'n 30e mee door, ieder z'n prioriteiten hoor. Dat zou ik dan ook gewoon zeggen. Succes in ieder geval.
ik ben 20 word 21 manlief is 22. wij hebben een koop huis financhelenzeker heid en gaan er ook voor, veel mensen snappen mij en mijn partner wel, het is eigenlijk een nu of nooit aangezien we niet weten hoe mijn hartaandoening ze eigen verder ontwikeld.
Nee klopt, bijna twee jaar bezig. Nog een reden waarom ik blij ben dat we vroeg zijn begonnen En bedankt
Ik was 22 toen ik zwanger was van de 1e. Totaal geen financiële zekerheid, ik studeerde nog. Is allemaal goedgekomen, we zijn inmiddels met z'n vijven.
Ik was 20 toen ik beviel van onze dochter, nu 21 bijna 22 en zijn bezig voor een tweede. mensen doen soms alsof je je leven vergooit en onder een steen leeft, maar wij weten natuurlijk wel beter. Ik vind het heerlijk om jong moeder te zijn, ben energiek en kan de hele dag lekker dollen en ravotten met mijn dochter. Het uitgaans leventje had ik al snel gezien, ik zit liever met vrienden thuis te kletsen dan dat ik in een stampvolle discotheek zit. We gaan nu nog regelmatig een avondje bij vrienden zitten, of zij komen bij ons en soms gaat een van ons een avond weg. Vind het ook leuk dat mijn dochter en ik niet veel schelen,Als ik straks 34 ben en mijn dochter 14,kan ik me goed inleven als ze net de puberteit in gaat haha Wat betreft reacties en commentaar van andere, dat moet je lekker in de hoogste boom hangen. Alsof jij ook tegen iemand van 35 zou zeggen: jeetje dat is oud zeg, zou je er nu nog wel aan beginnen??! is toch te gek voor woorden, ieder gaat er voor wanneer ze er klaar voor zijn.
Ik ben nu 25 en net begonnen maar ik was op mn 21e ook al wel klaar met feesten. Was toen met mn ex nog niet bezig met kinderen maar niet met de reden dat ik er nog niet aan toe was! Meer omdat we de middelen niet hadden, allebei nog studeerden etc. Als je er klaar voor bent en er allebei achter staat en vooral ook zeker bent van elkaar maakt leeftijd denk ik niet zoveel uit (als je meerderjarig bent bedoel ik dan!)
Ik ben 24 en ben er ook klaar voor. Daar gaat het denk ik vooral om. Leef je eigen leven!. Hopelijk is het bij ons allemaal snel raak
Als ik mijn vriend een paar jaar eerder was tegengekomen dan had ik ook al 'jong' moeder geweest. Nu ben ik 25 en net zwanger. Bij ons in de familie waren de meeste op hun 21e al moeder. Als je er klaar voor bent, waarom niet? Hopelijk is het snel raak bij jullie!
Ik ben 24 en zwanger van mijn 1e. Voor mijzelf had ik graag met mijn 20ste al kinderen willen krijgen, maar ik en mijn man woonden nog thuis etc. Nu allebei werk en in lekker stabiel vaarwater beland etc. Het is nu een goede tijd. Ik weet wel dat als we jonger kinderen hadden gekregen was het ook wel goed gekomen, maar het scheelt veel stress en zorgen als alles een beetje op orde is Zolang je er met zn 2en achter staat, waarom niet?
Ik ben 22 en ben er ook al helemaal klaar voor om mama te worden. Uitgaan en drinken doe ik niet, want: moslima. Ben vroeger vaak uitgeweest en heb die tijden nu wel gehad en vind er niks meer aan. Ben al 2 jaar gelukkig getrouwd, mijn man werkt fulltime en ik heb bijna mijn bachelordiploma. Mijn schoonzusje was ook heel jong zwanger (totaal ongepland) maar ze is nu 23 jaar en haar dochtertjes zijn al 5 en 4. Op het moment dat zij 40 is heeft ze waarschijnlijk weer alle 'vrijheid'. So: why not? Als je huwelijk stabiel is en je er allebei achter staat! Je weet trouwens ook nooit hoelang het gaat duren.