"jonge" moeders

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tifa, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik ben bijna 21 en mn vriend is 22. We zijn nu al weer 4 maanden bezig voor een 2e kindje.

Toen ik zwanger werd hadden we niks. Ik geen baan, hij alleen werk en een auto.
    Binnen 5 maanden een huis, ik werk, babyzooi bij elkaar gesprokkeld en bevallen.

Zekerheid is ook niet alles. Ik heb nu geen baan meer, en vriend heeft salaris in moeten leveren (wel vast contract)
    Maar toch besloten een 2e wonder te 'willen'. Puur voor ons eigen geluk, en het gevoel dat we niet compleet zijn is echt heel sterk.
    Al hebben we beiden het gevoel dat het er voorlopig voor ons niet in zit.
    Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn! Laat je niet afschrikken door leeftijd hoor.. Dat is maar een getal. Ik heb nooit gefeest.. Is gewoon niks voor mij!

2. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Ben zelf vorige week 30 geworden en heb drie mooie kinderen. Onze oudste is ondertussen ruim 7. Was 22 toen Hij kwam. Vind het heerlijk zo jong moeder zijn.. ben samen met een andere moeder we verreweg de jongste moeder van de moeders bij hem uit de klas

3. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    ik was al 29 bij de eerste. achteraf gezien had ik al veel eerder moeder willen worden. had ook gekund want ik en mijn man zijn ruim 20 jaar samen, maar er nog niet beiden aan toe. nu voel ik me nog jong hoor, maar nu is het wel dat mocht ik nog meer kinderen willen ik mezelf toch wel te oud vind worden, wordt gewoon ook zwaarder......
    ik zou dus zeggen, ja mss ben je wel wat jong, maar als je beiden wilt doen! hoe jonger hij bent hoe makkelijker je het aankunt! veel succes!

4. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Ik ben net 23 en mijn man net 25 en inmiddels zijn we alweer bijna tien maanden bezig voor ons eerste kindje. We zijn in mei twee jaar getrouwd en hebben een huisje en wat spaargeld.. aangezien mijn man nog bijna drie jaar moet studeren kan dat financieel wel wat lastig zijn maar hij krijgt daarna wel zeker weten bijna meteen een baan dus dat zit wel goed. Feesten heb ik nooit echt gedaan en ik houd ervan voor mensen te zorgen. Word door onze (studenten)vrienden de laatste tijd ook vaak grappend mamma genoemd maar toen ik een paar mensen vertelde dat we erg graag kinderen wilden waren ze toch wel verbaasd. Is gewoon erg ver van hun bed. Maar ze doen er verder niet lullig over ofzo hoor. Ze snappen het gewoon niet en dat vind ik heel logisch. Een jaar geleden kon ik me niets voorstellen bij een kinderwens. Dat is echt van de ene op de andere dag gekomen. Soort oer-ding ofzo, echt bizar. Anyway, ik zie juist heel erg de voordelen van jonge ouders. De mijne zijn nu net halverwege de veertig..

5. sita90

sita90 Niet meer actief

Ik was nog net 19 en vriend 20 toen wij er voor gingen. Inmiddels ben ik 23, nu weer zwanger (2 keer mk gehad) hopen dat het deze keer wel goed gaat!!!:D
    Ons 'geluk' is ook dat we vroeg begonnen zijn. Lekker doen waar je jezelf goed bij voelt. Daar heeft een ander niets mee te maken:)

6. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik was 24 toen ik stopte met de pil. Nu 26 net vroege mk gehad. Heb altijd gezegd dat ik graag voor mijn 30ste moeder zou willen worden.
    Ik heb goede hoop dat het gaat lukken.

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik had 20 moeten zijn maar was uiteindelijk nog 19. Maar was altijd al iemand die veel liever binnen zat, dus heb er eigenlijk nooit opmerkingen over gekregen, gelukkig..

8. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Ik ben 20,5 en ben al iets meer dan een jaar gestopt met de pil.. Ik wil heel graag een jonge moeder zijn, mijn moeder was zelf maar 20 toen ze bevallen is van mij..
    Die blikken zouden mij niets kunnen schelen want mijn kinderwens is te groot :)
    Al ben ik wel blij dat ik hier mensen tegenkom die ook zo jong een kind willen !

9. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties.
    Gelukkig zijn er nog veel meer mensen!
    Hoe meer ik eraan denk hoe meer zin in erin krijg
    mqqr ben nog steeds niet ongesteld na 4 maanden dus af en toe heb ik er wel vragen bij

zijn jullie dan ook op jongere leeftijd getrouwd en wonen jullie al een tijd samen?
    mijn vriend wil graag trouwen voordat we een kindje krijgen. Maar nog niet gevraagd haha......

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Wij waren eigenlijk uit elkaar.. Maar na heel veel praten, huilen en 'vechten' zijn we eruit gekomen.
    Toen o ze dochter 8 maanden was besloten om te trouwen, en dat gaan we op 27 mei as. doen !

T huis hadden we pas toen ik 34 weken zwanger was. Wel een koophuis :)

11. minimaus

minimaus Lid

18 feb 2014
    64
    0
    0
    NULL
    leeuwarden
    Ik ben zelf 20 en mijn vriend is 28 en kreeg in het begin ook te horen van zou je het wel doen... Het gaat er om of het voor jou(jullie) goed voelt als je het alles kan bieden wat het nodig heb waarom zou je de stap dan niet wagen ben afgelopen augustus van de spiraal afgegaan na de 1e keer een mk en 5 weken daarna zwanger en we gaan volgend jaar trouwen :).... Vraag hem hihi doe uniek ;p

12. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Ik had graag 'jong' moeder willen worden zo begin 20 of zo. Maar vond m'n partner niet voor m'n 26e. Ondertussen ben ik alweer 29 en gaat het zwanger worden helaas ook niet vanzelf (mmm) Dus het is soms ook gewoon zoals het loopt.

Maar idd wat is jong?? :cool:

13. MG87

MG87 Lid

31 jul 2010
    37
    0
    0
    Hier nog een jonge moeder. Ik was net 22 dat mijn zoontje geboren werd. Net zo oud als dat mijn moeder zwanger was van mij. Ik studeerde nog, woonde in kamers op Amsterdam, maar was al wel twee jaar samen met manlief (woonde toen nog niet samen). Ik vind het zo leuk jong moeder te zijn, zoontje was niet gepland, de omgeving was wel wat terughoudend. Maar nu ruim vier jaar verder, zoon is naar school en ik heb weer meer vrije tijd.. Voor een tweede! haha, nu in de tweede ronde. Ik ben 1 van de jongste ouders die op school rondloopt, ze zien mijn moeder nog wel eens als de moeder van mijn zoon haha. Ach, lach erom, doe wat goed voelt en geniet!

14. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ik ben nu 24 en wordt de 24ste 25. Ik vind het zelf een mooie leeftijd.
    Sommige mensen reageren bij ons wel eens raar omdat mijn vriend pas 22 is en dit jaar 23 wordt.

Maar die kennen het verhaal van zijn verleden met Teelbalkanker dan weer niet. Hij wilde graag papa worden, maar kregen toen te horen dat de kans echt minimaal zou zijn.

Toch gelijk de eerste ronde na dat ik gestopt was met de pil gelukt.

Toen hadden sommige er wel begrip voor.

Wij zijn ook allebei niet echt van die heel erg uitgaan tot vroeg in de ochtend types. En we genieten nu ook volop samen van onze eerste zwangerschap.

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @steciaantos wat fijn zijn dat ondanks je man zijn zietkte, jullie een wondertje geschonken is!

Mijn man was 24 en ik 18 (bijna 19) toen we een relatie kregen.
    Na een jaar gingen we samen wonen, na nog een dik jaar trouwen en een huis kopen.
    En 9 maanden later kwam onze dochter(geheel gepland)
    Ik was toen 22 en mijn man 27.

De vraag of het gepland was heb ik heel vaak te horen gekregen en nu we de tweede zwangerschap bekend hebben gemaakt krijgen we de vraag weer.
    We zijn beide geen stappers en gek op kinderen. Ml heeft een vaste baan en ik werk als oproepkracht zo'n tweed dagen in de week.

Als de tweede word geboren ben ik nog net geen 24.

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik word 26 dit jaar, mijn man word er 30
    Hoort dit nog bij jong? :p
    Pas met de pil gestopt, ik hoop dat we niet te lang moeten wachten :)

Bewust gewacht tot we een huis hebben gekocht (Hebben 3,5 jaar gehuurd) en tot ik een vast contract had (Heb verpleegkunde bij gestudeerd, in juli '13 beginnen werken, in september '13 vast contract gekregen) Kwestie van wat financiële zekerheid te hebben :)

18. DanielleM

DanielleM Actief lid

11 feb 2014
    101
    0
    0
    Hoi hoi!!

Ik ben ook 22 en bezig voor ons eerste kindje!
    Spannend allemaal:) nog geen reacties gehad.. Omdat we niks verteld hebben.
    De ene 22 jarige is de andere 22 jarige niet vind ik!
    Ik heb een vaste baan, mooi huis, vaste relatie...

Daar moet je naar kijken.. Persoonlijk vind ik aantal jaar maar een getal:)

Liefs, daan

19. hartmannetje

hartmannetje Actief lid

20 jul 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stom gelul,je bent niet te jong,je bent er klaar voor om moeder te worden wanneer je dat zelf denkt!
    Ikzelf was bij de eerste net 22 en nu bij de derde 33!
    Meid als jij wilt proberen om zwanger te raken moet je dat zelf weten,dat maken oudere vrouwen niet uit!Laat ze lekker dom lullen hoor.

20. ano1

ano1 Niet meer actief

Ik ben 21 , bijna 22 en was in ronde 1 al gelijk zwanger terwijl we niet eens echt serieus al aan het oefen waren, helaas uitgelopen op een hele vroege miskraam, hopelijk deze maand raak en plakbeeb!
    Bij mij in de omgeving vind iedereen het heel leuk en nog geen vervelende reacties gehad , wel juist hele leuke reacties ! Dat we het goed voor elkaar hebben en ins kindje straks alles kunnen bieden !

Deel Deze Pagina