Hoe lang na stoppen met de pil was je zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Hummeltje 1, Sep 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Het onderwerp zegt het al.

Toen je stopte met de pil en gelijk probeerde zwanger te worden hoe lang duurde het toen voor je zwanger was?

Ik zal het even toelichten.
    12 augustus heb ik mijn laatste pil geslikt, 16 augustus ben ik ongesteld geworden en volgens de calculator (uitgaande van een cyclus van 28 dagen) zou ik rond 29 augustus zeer vruchtbaar geweest moeten zijn.
    Om maar van de gelegenheid gebruik te maken hebben we flink geklust die week ;) in de hoop dat het misschien toch in 1 keer raak zou zijn.
    Nu begon ik afgelopen week ontzettend pijn in mijn onderbuik te krijgen, en heel veel last van de zijkant van mijn lijf. Ik was er vanaf overtuigt dat het een blaasontsteking zou zijn, dus gisteren ochtend even wat urine weg gebracht naar de huisarts om te testen, stom verbaast was ik over de uitslag dat mijn urine helemaal schoon was :$ en dus geen blaasontsteking had.
    De assistente vroeg of ik zwanger was, dus ik heb aangegeven dat ik dat niet weet omdat we ervoor bezig zijn. Volgens haar zou het een innesteling kunnen zijn.
    Gisteren en vandaag was ik ook behoorlijk misselijk, en dan slaat de twijfel toch toe.
    Toch maar weer even op het internet snuffelen wat het kan zijn, en toen zag ik dus dat ontpillen bijna dezelfde symptomen hebben als het zwanger zijn :).
    Ik ga er nu dus gewoon van uit dat dit alles met het ontpillen te maken heeft. Ik zou volgende week zaterdag kunnen testen, dat is mijn nod. Maar wacht het toch wel even wat dagen extra af.

Dus dames hoe lang duurde het bij jullie, en herkennen jullie bovenstaande uit eigen ervaring?

2. wndii

wndii Nieuw lid

Sep 20, 2014
    4
    0
    0
    enschede
    Hallo hummeltje 1,

Ik herken de onzekerheid.
    Ben zelf in Nov. 2012 gestopt met de pil en ben nu pas 10 weken zwanger.
    In de tussentijd heeft mijn lichaam mij vaak voor de gek gehouden door zwangerschapssymptomen te vertonen.
    Ook inderdaad met dezelfde klachten die jij hierboven beschrijft.

Maar na elke keer teleurgesteld te worden met maar 1 streepje hadden we het eigenlijk al een beetje opgegeven.
    Iedereen zei ook; als je je er te erg op focust, gebeurd het juist niet. En je lichaam gaat dan juist dingen vertonen omdat je er dan zo mee bezig bent.

Toen ik eenmaal gestopt was met de pil had ik wel een erg overdreven onregelmatige menstruatie. 3 dagen ongesteld, 40 dagen niks, 20 dagen ongesteld en dan vervolgens 14 dagen niks.
    Ik heb dit ook toen allemaal bijgehouden in een app.
    En na verloop van tijd aan de huisarts laten zien. Niks bijzonders en hoorde er allemaal bij kreeg ik te horen.

Je heb waarschijnlijk de test al gedaan, en hopelijk heb je goed nieuws!
    Laat je even weten?

Groetjes :D

3. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Het waren echt de ontpil verschijnselen.
    Heb ook geen test gedaan en na een cyclus van 27 dagen werd ik gewoon ongesteld.
    Opzich niet zo erg omdat ik nu goed kon zien hoe mijn eerste cyclus was na de pil.
    Nu in ronde twee en toevallig (volgens de calculator) zit ik deze week in mijn vruchtbare dagen.
    Hopelijk kan ik volgende maand melden dat het raak is ;).

Jij gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Share This Page