Zwanger worden en nog vrij jong!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Evamariah, Mar 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,874
    0
    0
    overijssel
    hoi meiden.....

Wie herkent het om scheve gezichten te krijgen en opmerkingen van:"vind je jezelf niet een beetje te jong" als je verteld dat je graag zwanger wilt worden...!
    Gister werd het weer tegen me gezegd...toen ik in een opwelling vertelde dat ik zo graag mama wilde worden!
    Gelukkig zijn er ook mensen die heel blij zijn en er zelfs al naar uit kijken...zoals mijn oom en tante ;) en mijn mannetje en ik....!

Ik weet dat er al een topic is....maar ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die het ook soms zo beu zijn om al die zwangere meiden te zien.....(ik gun het ze echt allemaal....MEEN IK ECHT) maar het is zo confronterend...en ik weet dat het mijn probleem is....maar echt veel meiden rond de 23 worden nu zwanger en zonder enige problemen.....en hier lukt het nog niet helemaal!
    Het lijkt me gewoon erg prettig om even te praten in dit topic met meiden die nog niet zwanger zijn en dit probleem herkennen.....

veel liefs en succes met zwanger worden.....
    en Meiden die al zwanger zijn...VAN HARTE GEFELICITEERD.....het is jullie echt 200% gegunt hoor......maar soms ben ik gewoon misschien een beetje jaloers :oops:

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    Jah ik snap je wel....Ik heb soms ook het idee...waarom hun wel en ikke niet...Het lijkt wel Voorjaar en iedereen word met bosjes zwanger..behalve ikke en mijn lief...Ik zou er alles voor doen om zwanger te worden....afgelopen weekend was ik JARIG en toen vroeg mijn lief wat zou je willen hebben voor je verjaardag....Ik zeg een baby...Ja dat kan ik niet 1,2,3 beloven...en elke keer belde er weer iemand wat wil je hebben....en dan d8 ik het allerliefste een kleine spruit in mijn buikje....Alleen daar moet ik toch nog maar ff van dromen en hopen dat ik ooit ook zo geprezen mag zijn als al die andere lieve meiden op het forum waar de droom wel van uit is gekome.......... :)

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ik herken het ook helemaal....
    ik was ook zwanger... alleen mis gegaan...
    en dan daar bij het andere te lezen is inderdaad jammer... en er word nu ook meer over zwanger zijn gepraat...

wij wachten nu even zowieso me menstrautie af voor we er wer voor gaan ivm nog een operatie waarschijnlijk.. maar zal hier wel graag mee willen typen en lezen vast... want hopelijk snel die andere operatie en we hebben het een plekje kunnen geven nu.... dus gaan weer rustig verder wel met angsten maar komt goed....

4. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,874
    0
    0
    overijssel
    wat leuk om zo snel wel een reactie te krijgen...en ik ben blij dat ik dit gevoel misschien voor een gedeelte kan delen!

Wat naar trwns natassie dat je een mk hebt gehad meis en dat je ook nog een keer geopereerd moet worden...hoop dat je snel weer aan de klus kan!

En lynn jij wil ook echt graag zwanger worden he...ik hoop dat het snel raak is voor jullie...
    Kennen jullie ook de scheve gezichten....zelfs van sommige vrienden als je het verteld dat je graag maam wilt worden?

5. mama2801

mama2801 Niet meer actief

hoi meiden
    als jullie vinden dat jullie er aan toe zijn waarom niet? er is altijd wel iemand die comentaar heeft op je zwangerschap of het kindje nu wel geplant of niet geplant is.zo was iki bij me dochter 21 toen ik zwanger raakte van haar bewust, toen was ik volgens veele veels te jong, uit eindelijk eindigde deze relatie door extreme omstandigheden, ben toen 4 jaar alleenstaand mama geweest en toen kwam me huidige partner op me pad, toen raakte ik binnen 2 maanden zwanger door de pil heen (pff was ff schrikken maar kindje was zeker welkom!) toen kregen wij heel veel negatiefe reactie, zelfs me schoonmoeder zei ik abortus moest doen! ja hallo! ik ben 26 en ken mijn eigen keuzes maken en van begin af aan hebben wij voor onze zoon gekozen die na een zwangerschap van 7 maanden op de wereld kwam en heeft moeten knokken voor zijn leven en het hem gelukt is ook!, zo zie je maar het maak niet uit hoe oud je bent er zijn altijd wel mensen helaas die een bepaalde waas op je zwangerschap of beslissing leggen, zolang jullie gevoel goed zit en denken er aan toe te zijn waarom niet? en ik vind geen een leeftijd is een garantie of je een goede moeder zal Zijn of je nu 16 of 50 bent...

6. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    jah er zijn zat mensen die zeggen dat ik te jong ben en eerst moet genieten van mijn leven....Ik heb mijn kindje genoeg te bieden...we hebben een huis met tuin 2 auto's ik kan thuis blijven als ik dat wil en we hebben het finanieeel best breed al zeg ik het zelf....Ik wil gewoon niet dat andere mensen voor ond gaan bepalen wanneer wij er klaar voor zijn! We zijn volwassen genoeg om daar zelf over te kiezen...overigens is dit niet mijn familie maar meer mensen die ik vaag ken....

7. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ja je hebt helemaal gelijk...

krijg nu telkens de vraag was de 2e geplant!.. word daar niet goed van, van die vragen... tuurlijk was die gepland... dat mensen dat niet snappen waarom moet het altijd ongepland zijn...?

en nu nog steeds krijgen we te horen willen jullie nu al een 2e moet je niet eers genieten? waarom geneiten dat doen we toch wel of het er nu 1 of 6 zijn hoe meer kinderen hoe meer wij genieten zal maar zeggen...

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn vriend en ik willen ook heel graag kinderen.
    Ik heb het alleen mijn 2 vriendinnen verteld, waarvan 1tje het super vind, en de ander vind dat ik nog moet 'genieten'. Alsof je niet kan genieten met een kindje pppff.....
    Maar precies om deze reden heb ik het ook nog niet aan mijn moeder verteld.

Ik ben ook stront jaloers als ik hoor of zie dat iemand zwanger is. :oops: Heel vaak is het van deze meiden ook niet gepland. En dan denk ik....ik wil zo graag zwanger worden en hun worden het gewoon per ongeluk. :(

9. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

Jan 9, 2008
    901
    342
    63
    Female
    Hay meiden,

Wij gaan nu ook van start met het klussen voor een beeb :D
    En we zijn ook wel op reacties voorbereid, maar iedereen zijn eigen keuzes toch.

Mijn moeder kreeg mij toen ze 21 was en de band die ik nu met haar heb is zo leuk. Ze is mijn moeder maar ook mijn beste vriendin. Daarom wilde ik ook heel graag jong moeder worden. Wij hebben nu het gevoel dat we er klaar voor zijn.

Andere mensen willen eerst alles uit het leven halen wat er in zit en kiezen dan pas later voor een kindje.

Kortom ieder zijn keuzes. (en gevoel)

Ik hoop dat die mooie droom van ons allemaal snel uitkomt ;)

10. DesSa

DesSa Bekend lid

Mar 20, 2008
    723
    0
    0
    Helloo Lady's

Mijn vriend en ik zijn nu ruim 4 maanden bezig om weer zwanger te worden... Toen ik het forum opende hier viel mijn oog meteen op dit topic.

Ik was 21 toen ik zwanger werd van ons eerste kindje... Zoals hier al vaker is gezegd in het topic.. Is dat niet te jong.. Nee vonden mijn vriend en ik.. Na 6 maanden ging dit mis en zelfs op de crematie van de kleine zeiden mensen me ach meid je bent nog jong genoeg kansen nog..

Toen heb ik mezelf ingeprent dat ik dan toch misschien te jong was...

Nu ben ik dus 24 en begrijp dat dat gewoon onzin was.. en al zijn we al 12 ongesteldheden verder en zijn er nog mensen die zeggen och meisje je bent nog zo jong... Kunnen ze niet gewoon zeggen ow wat leuk... :(

Ik heb me voorgenomen samen met mijn vriend om ons hier niets van aan te trekken.. Financieel zijn we beter dan vrienden die ouder zijn.. Alles is er klaar voor.. Het mag komen van ons...

Voor alle meiden op het forum hier... Je bent er klaar voor wanneer jij denkt.. En laat je niets geks aanpraten door andere.. Als dat kleine huppeltje er is kan je laten zien dat ook jij een goede moeder zult zijn...

Heel veel succes met zwanger worden..

En wie weet dat ik vaker ga schrijven hier...

Groetjes

11. viool

viool Lid

Mar 5, 2008
    71
    0
    0
    Ook ik herken het helemaal.

Ik ben nu ruim twee jaar getrouwd, en we hebben al een zoontje van bijna twee, en willen nu graag een tweede.
    Ik ben getrouwd met een vrouw en biologisch is mijn zoon van mijn partner. De tweede willen we wel graag van mij. Echter de reacties die je krijgt als je 20 bent een een kindje wilt krijgen! Pfff
    Alsof leeftijd daar iets over zegt? Als je het graag wilt en er goed over nagedacht hebt en dit jouw toekomstdroom is, doe het gewoon!
    Wij gaan er in ieder geval voor 100% voor!
    Succes allemaal, het is jullie gegunt...

12. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,874
    0
    0
    overijssel
    hoi meiden....wat een herkenning....al die negatieve reacties...terwijl een goed keus aan zo iets vooraf moet gaan....dat kunnen mensen toch ook bedenken!

Ik hoop echt dat jullie allemaal snel zwanger zijn!

Zijn jullie al lang bezig?

13. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ok...ik reageer toch even ook al ben ik zwanger :oops:
    Ik was ook 20 toen ik stopte met de pil....het eerste jaar hebben we onze mond gehouden daarna zijn we het toch gaan vertellen aan ouders....mijn mams vond het geweldig....mijn vader ook maar mijn schoonouders zagen beren op de weg bla bla bla...

Zelfs de dokter zei je bent nog zoooo jong je hebt nog alle tijd. Daardoor ben ik naar een dokter gegaan.
    Toen ik voor een intake in het ziekenhuis kwam zei de GYN tegen me (daar was ik zoooo blij om) dat jij pas 22 bent betekend niet dat de kinderwens minder is als van iemand van 28 of 29 jaar.

Uiteindelijk heeft het 16 maanden geduurd voordat we zwanger werden. (net voordat we onderzoeken zouden krijgen)
    Ik vond het ook altijd moeilijk om andere zwanger te zien worden.
    Maar ook jullie dag komt...echt waar!
    Ik had t ook nooit meer verwacht...niet op de natuurlijke weg in ieder geval!

Lieve meiden........ik hoop dat jullie me het niet kwalijk nemen dat ik toch even gereageerd heb onkdanks dat ik al zwanger ben...maar ik weet zooooooooo goed hoe jullie je voelen!

Ik hoop dat jullie heeeeeeeeeeeeeeeeel snel een positieve test in handen hebben...het is jullie ookzoooo gegund!

Groetjes Debby

14. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

Jan 9, 2008
    901
    342
    63
    Female
    ik begin na mijn ongi:) dus bijna:p

15. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,874
    0
    0
    overijssel
    Van harte gefeliciteerd Ddebby echt super...na hoeveel rondes was het raak?
    Of heb ik erover heen gelezen?

16. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female

Spannend he....heb je ook zo'n big smile op je gezicht bij de gedachten dat het nu echt gaat gebeuren?

17. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,874
    0
    0
    overijssel
    spannend hoor butterfly.....ga je gewoon klussen of heb je al een methode bedacht... ;)

18. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    na 16 rondes....en er was helemaal niks aan de hand met mijn mannetje of met mij...
    We waren in het ziekenhuis bij de GYN geweest voor een intake en moesten terug komen als ik ongie was geworden voor de samenlevingstest maar jaaa...dat is dus niet meer nodig geweest.

Maar meid geloof me....jou tijd komt echt!

19. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

Jan 9, 2008
    901
    342
    63
    Female
    @lynn86>
    Ik krijg inderdaad een big smile en een flinke dosis kriebels in mijn buik:p

@evamariah>
    Maar echt een methode niet ik denk gewoon om de dag ofzo
    of hebben jullie nog goede tips?

20. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female

Wat knap van je dat je 16 rondes hebt overleeft...ik loop nu in ronde 4 en als ik moet bedenken dat ik er nog 12 heb te gaan dan kan ik wel met mijn hooofd tegen de muur aan lopen...

Share This Page