Jonge moeders

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ryanne, 14 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    he jeetje meis! dat is geen kattenpis wat er gezegd is! Mijn vader heeft het nooit gezegd, maar het feit dat hij bij de scheiding mijn broertjes wel wou zien en mij niet zei al genoeg voor mij!

Mij ook altijd maar kleineren, heeft me ook jaren mishandeld! wonder dat ik hem nog niks heb aangedaan! HIHI drugs was voor mijn vader heel erg belangrijk.. 5 jaar geleden heb ik er een punt achter gezet en ook duidelijk gemaakt dat als ik dood zou gaan dat hij het niet kwam te weten, en als ik dus een kind zou krijgen hij het ook niet kwam te weten,, Nu verteld hij super stoer dat hij blij is om opa te worden maar echt als ik hem tegen zou komen met mijn kleintje.. loop ik hem zo voorbij alsof het een vreemde is!

Ik zal hem terugkrijgen zo enzo! en denk dat mijn manier van aanpak hem wel zeer gaat doen!

maar ja hallo, 5 jaar geen contact gehad en nu een beethje de opa gaan spelen? Zo werkt dat niet hoor! Hij kon geen vader zijn, en nu door eigen schuld ook geen opa!

2. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    klinkt misschien hard maar zo voel ik het gewoon!

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    meis je hebt gelijk! het zijn voor mij slopende jaren geweest en doordat hun in hun eigen wereld leefde waar niemand in of uit kwam hoorde ik als zwarte schaap er niet bij :(
    mijn moeder gooit er veel uit wat vreselijk pijn doet al 10jaar lang en op een gegeven moment is het genoeg geweest! ze loopt altijd te stoken nu weer tussen mij en mijn vriend dat was het druppeltje

4. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    jaa tuurlijk, vreselijk is dat! ik weet precies wat je doormaakt! en inwendig wordt je aan alle kanten verscheurd! Dan komt er een dag dat je beseft dat het zo niet kan en dat je voor jezelf moet gaan leven, en dat ook wij belangrijk zijn! en dan laat je zulke mensen gauw uit je leven verdwijnen!

Gelukkig heb ik familie genoeg die me duidelijk maken dat ik wel belangrijk ben, etc! En is dan ook heel fijn voor jou dat je zo goed met je schoonma kan! Vreselijk is dat ze probert te stoken tussen jou en je mannetje! maar daar steken jullie wel een stokje voor toch? Kop Op meis! Komt allemaal wel goed! Dikke Knuffel!

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    thnxxx meis jij ook dikke knuffel ;) dacht dat ik een van de weinige was met zo'n moeder

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    HIHI nee denk dat er wel meerdere zijn met "problemen" met hun ouders! maar wij praten er eerlijk over en sommige kiezen ervoor om hierover te zwijgen ;) en van mij mogen mensen best weten hoe mijn vader is! nou ja vader.. noem hem tegenwoordig verwekker HIHI

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    jaaaaaaaaa nou ik praat er niet veel over... maar weet je soms is effe lekker er over praten wel goed ben ik voor mijn gevoel het ff kwijt

8. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    pcies! zo vind ik het ook! het is niet zo dat ik er zomaar over praat of zo! maar als het ter sprake komt, dan ben ik er wel eerlijk over.. ga niet zeggen dat ik een super pa heb, want hij weet geeneens hoe oud dat ik ben! HIHIHIHI

9. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    hehe eindelijk wat leeftijdsgenoten die het met mij eens zijn. Ik ben zelf 22 en mijn man is 31. Het is nu tijdje voor een derde persoon in dit rijtje. Veel van onze vrienden zijn van mijn leeftijd of 9 tot 10 jaar ouder. De ene helft heeft kinderen en de andere helft is bezig met trouwen.

Helaas is vandaag net de eerste rond 'afgekeurd' :cry: Het is jammer, maar deze ronde misschien wel succes. Bij mij weten een aantal mensen dat we wel willen, maar nog niet actief aan het klussen zijn en twee weten dat we dat wel doen. Voor de rest weet niemand het, maar ze proberen wel te peilen of te pussen. Het is wel lastig om dan een antwoord te geven, maar aan de andere kant ben ik wel benieuwd naar hun reactie.

Wij waren de eerste in mijn familie die gingen trouwen en misschien ook de eerste die van mijn grootouders overgrootouders maken en van mijn ouders opa en oma. :)

Ik kan niet wachten [helaas] Mijn man wordt langzaam gek van mij. Ik ben blij dat ik hier op het forum mijn 'ei':D kwijt kan.

Jedid-Jah

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    he meis!
    leuk zeg dat jij de eer krijgt om als eerste aan uitbreiding te doen ;)

Ik vind 22 jaar voor een kleintje echt niet jong, als je verder kijkt.. tegen de tijd dat je 40 bent is je kind 18.. dat vind ik netjes! Zo is dat ook bij mijn moeder en mij!

Leuk dat je hier komt kletsen :p
    en succes met je uitbreiding meis! Hoop dat je gauw roze mag worden ;)

11. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    Haha ik hoop het ook. Mijn man en ik hebben het er gisteravond nog over gehad en hij begint er ook erg naar te verlangen.

En idd 22 is niet jong en in maart ben ik ook weer een jaar ouder dus dat schiet op, maar de meeste van onze vrienden zijn of mijn leeftijd en bezig met trouwen en de andere helft is rond de 30 en heeft al kinderen.

Ik zou me graag bij de laatste groep willen voegen. :)

Jedid-Jah

12. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Hoi dames,

Ik lees hier inderdaad ook een heel verhaal over ouders en moeilijk contact hierover!
    Ik heb ook vrij moeilijk contact met mijn moeder.
    Ik ben wel gek op haar en werk ook in 1 bedrijf met haar maar prive gaat het gewoon lastig omdat ze veel afkeurt of niet eens "hoort"(negeren)....Ik heb dus vanmorgen weer getest en weer een licht streepje roze...iets duidelijker dan die van gister dus ik denk dat het wel klopt....!?
    Kan het nog niet echt geloven eigenlijk.....en vind het ook heel eng...helemaal om dus mijn moeder en schoonouders te vertellen.....pffff

Heeft iemand nog tips....we wachten trwns nog een paar weken met vertellen aan mensen....alleen hier mag het;)

Liefs eva....ps. ik ben dus ook 22 en word 23 in maart...net als jij jedid-jah...en dat is helemaal neit jong als je inderdaad ook veel oudere vrienden ed hebt...en geestelijk ouder bent!

Succes allemaal......

13. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    Gefeli Eva, [past mooi bij je naam :)]

Ik heb ooit een hele grappige manier gehoord. Er was een jong stel en zij verwachtte een kindje. Met de toekomstige opa en oma's gingen zij naar een restaurant. Op het moment dat hun dessert naar binnen kwam was er op hun bord hun nieuwe 'titel' geschreven. De opa's en oma's hadden het niet door tot het moment dat de nieuwe papa en mama het bord kregen en toen pas lazen ze het. Nou je snapt de reactie wel.

Ik vind het een heel grappig idee, maar wij willen - als het eenmaal zo ver is - de opa's en oma's uitnodigen voor de koffie en dan een mooie taart met een tekst erop of iets dergelijks. Zo dat ze het idee krijgen dat er iets feestelijks aan de hand is zonder dat we jarig zijn.

Ik weet heel veel verhalen van mensen die even een mededeling deden. Ik ken iemand die deelde het mee tijdens het gebed voor het eten. Ik vnd het zelf leuk om even tijd te maken voor de grootouders. Vooral ook omdat het voor mijn ouders het eerste kleinkind zal zijn...

Ik zou zeggen maak er wat moois van en je weet niet in hoeverre dit verandering zal brengen in de relatie tussen jou en je moeder.

Jedid-Jah

14. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    @evamariah:de enige tip die ik je geven kan, is over 2 dagen nog een xtje te testen zodat je kan zien of je hcg is gestegen en je streepje dus donkerder word!

Ik ben nu 9 wkn zw (mijn banner zegt 8 wkn heb hem nog niet aangepast! Wacht ff met de 2e echo ;) ) en ook al ziet het er supr goed uit, heb het nog aan niemand verteld! alleen mijn moeder weet het!

Toen ik in juli zw was, was ik zo blij dat ik het aan de hele wereld (miss beetje overdreven maar toch :p)ken baar gemaakt.. toen ik dus in sept. een MK kreeg voelde k me zwaar kut.. mede omdat ik nu dus ook aan iedereen kenbaar moest maken dat het verkeerd is gegaan.. dan krijg je van die verschillende reacties van onbegrip.. meid je bent nog jong of hee dan was de vrucht al niet gezond! En ondanks dat ze het troostend bedoelen, deed het wel pijn! Of je het kenbaar wil maken of niet, is natuurlijk jou beslissing.. maar bovenstaande heeft mij wel geleerd om nu iets voorzichtiger te zijn!

@jedidjah:
    meid super dat jullie er voor willen gaan! Komt vast helemaal goed!! ;)
    Knuffels!

15. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    en eva. een hele voorzichtige felicitatie vanuit deze kant ;)

16. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hihi die ideen klinken wel leuk zeg! :p

17. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    hello..

ik ben 20.. en me vriend 23. we hebben samen besloten om ervoor te gaan haha.. we zijn 3 jaar samen en wonen al 2 jaar samen en zijn super gelukkig.. veel mensen zeggen ja jong en dit en dat.. je moet van je leven genieten maar dat hebben we voor ons gevoel al gedaan..!

me ouders vonden het eerst niet zo leuk enz of najah moesten even wennen.. nu kwam me moeder van de week met zelf gebreide sokjes aan zoooooo lieeffff!

me broer moet nog ff wennen maar dat komt ook omdat ie nu in uruzgan zit en het allemaal maar moeilijk kan bevatten dat ze jonge zusje aan kindjes wilt enz.

ben gisteren ong geworden.. maar vind niet zo erg was pas me 1e ronde na het stoppen met de pil en me cyclus heeft 31 dagen geduurd in plaats van 28 dus best netjes na het stoppen met me pil wet ik tenminste dat me lichaam werkt haha..!

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    eva kan ik je feliciteren?
    nou heb het maar niet over mijn moeder word gek van der dreig -smsjes enz

19. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Hoi hoi,

Ik denk da tjullie mij wel kunnen feliciteren...ik heb nu 2x positief getest en voel steed meer dingetjes....;)
    Wel heel onrealistisch en beetje eng...maar super leuk!
    Ik hoop dat jullie mij allemaal snel volgen....
    Liefs en succes eva

20. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hallo allemaal,

heb eerlijk gezegd nog niet alles gelezen maar zou ook graag mee willen kletsen met de jonge moeders hier..

zelf ben ik 19 jaar en me vriend is 22 jaar
    samen hebben we een dochter alysia pas 1 jaar geworden en zitten nu in de 2 ronde voor een tweede kleine :)

wonen samen en ik ben huismama en me vriend werkt.. verder lijkt het me gezellig om hier lekker te kletsen vind ik erg leuk :)

groetjes en xx natasja

Deel Deze Pagina