hey meiden.. ik zit even met een dilemma... ik ben er net achter dat ik zwanger ben en ik moet het natuurlijk vertellen. nou zijn mijn ouders niet het grootste dillema. maar mijn schoonouders. ik ben 21 en mijn vriend 20 we zijn bijde heel klaar voor het kindje...maar mijn schoonouders houden mijn vriend erg klein ze behandelen hem alsof hij 16 is! en als we ze vertellen dat ik zwanger ben dan gaan ze zeker hard flippen en om een abortus eisen... hoe moet ik ze het vertellen???
allereerst gefeliciteerd! Praat er met je vriend over hoe je het wilt vertellen. Denk dat het eerst goed is dat je afspreekt wanneer je het wilt vertellen. Je zwangerschap is nu nog pril. Wil je het nu vertellen? Of wacht je nog een paar weken? Misschien kun je het op een 'leuke' positieve manier brengen ipv het gewoon te vertellen. Bijvoorbeeld door een tshirt te geven met hoera ik word oma/opa. Ik kan me haast niet voorstellen dat je schoonouders zo zouden reageren, maar jij kent ze natuurlijk beter dan ik En dan nog, zij kunnen dingen eisen...maar daar moet je lak aanhebben. Het is jullie leven. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt. En geniet vooral wat anderen ook zeggen/doen
Je banner is wat moeilijk te lezen maar als ik het goed zie ben je net 3 weken zwanger? Als dat zo is zou ik het beslist nog niet gaan vertellen, zeker als je een negatief antwoord verwacht. 3 weken is nog zo ontzettend vroeg, ik wil niet negatief doen maar er kan nog van alles gebeuren. Waarom nu al slapende honden wakker maken? Bovendien, als je wat langer wacht heb je er zelf ook wat rustiger over kunnen nadenken hoe je het gaat vertellen.
Hee meis, Allereerst, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wast Desmo ook al zei, 3 weken is nog wel erg vroeg (vind ik persoonlijk) om het te vertellen. Je bent niemand wat verplicht hoor! Wij hebben bij de eerste én de 2de gewacht tot na de 1ste echo om het te vertellen. Je moet maar zo denken. Heel vervelend voor je schoonouders (en ook even voor je vriend) dat hun er eigenlijk niet op zitten te wachten, maar het is JULLIE leven, en als jullie het willen en jullie er blij mee zijn, zouden hun dat ook voor jullie moeten zijn Ik zou dus nog even wachten en gewoon met z'n 2en straks trots zeggen dat jullie pappa en mamma worden! Succes
Ook mijn felicitaties en ik ben het eens met bovenstaande om nog even te wachten om het te vertellen. Mocht je het hun gaan vertellen, dan kunnen ze NIETS van je eisen. Je bent volwassen en het is jouw lichaam! Daarnaast is het iets van jullie 2 als aanstaande ouders! Geniet van je zwangerschap en hopelijk vallen de reacties je niet tegen en zijn ze gewoon allemaal blij voor jullie! Groetjes Kirsten
Gefeliciteerd! Ik snap helemaal wat je bedoeld. Wij hebben dan wel een eigen huisje en zijn getrouwd, maar van mijn schoonouders krijgen we ook steeds berichten dat we maar even moeten wachten (terwijl ze niet weten dat wij druk aan het klussen zijn).. Wel lastig om straks dan te vertellen dat we in verwachting zijn. Als ik jou was zou ik ze het gewoon heel trots vertellen en dus niet laten merken dat het misschien niet helemaal de bedoeling is. Als ze zien dat jullie er allebei heel trots op zijn, zal hun reactie misschien wel meevallen.. En mocht dat niet het geval zijn, meteen heel duidelijk zijn wat jullie willen! Dus gelijk aangeven dat jullie echt geen abortus van plan zijn.. Succes en geniet ondanks alles van je zwangerschap!!
Goed dat je hier over nadenkt, want er kunnen soms inderdaad nare reacties komen. Wij werden helemaal niet als "kinderen" behandeld en zijn getrouwd, dus heel serieus. Helaas, toen wij (overigens heel positief en ons van geen kwaad bewust) dolgelukkig aan de aanstaande opa's en oma's het goede nieuwst vertelden, hebben we vooral van mijn schoonouders toch wel wat scheve blikken en zelfs vragen gekregen Mijn schoonmoeder begon zelfs te huilen, en vroeg bijna als eerste vraag of het wel gepland was Ik begon toen ook te huilen en was zooooo boos op haar! Alsjeblieft zeg, wel gepland? Julia was meer dan gepland!!! Ze was gewoon 'meant to be'!! Anyway, besef je dit goed, en vertel het ze pas als je zelf er helemaal klaar voor bent. Misschien even wachten tot je de eerste echo hebt? En dan gewoon lekker positief zijn hoor, de klap komt toch wel hard aan, en je kunt niet duidelijk genoeg zijn over dat het een zeer gewenst kindje is!!