Jonge ouders vergeten zorgpolis voor baby

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jonge ouders vergeten zorgpolis voor baby

Ouders die net een kind hebben gekregen, vergeten nogal eens om de baby aan te melden bij de zorgverzekeraar. Ze lopen daardoor het risico dat ze zelf hoge doktersrekeningen moeten betalen.

Ouders zijn verplicht hun baby binnen vier maanden na de geboorte aan te melden bij een verzekeraar. Daarna is aanmelding ook nog mogelijk, maar niet met terugwerkende kracht.

Jonge ouders vergeten zorgpolis voor baby | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vond het op zich ook wel verwarrend dat je je kindje aan moet melden bij je verzekering, omdat heel veel van die dingen wel automatisch gaan. en echt aanmelden was het ook niet: een telefoontje was voldoende. Maar goed, zodra we het BSN nr van Irem hadden heb ik haar aangemeld.

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik vind het in principe ook wel begrijpelijk. Omdat je niet hoeft te betalen zou je er vanuit kunnen gaan dat alles automatisch geregeld wordt. Maar goed dat je het hier neerzet, kan het dienen als extra geheugensteuntje voor de kersverse ouders. Hier hebben we Kyra overigens ook vrijwel meteen aangemeld, dat vonden we wel zo prettig.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

erg he! Je hoofd staat er meestal ook niet naar na een bevalling en het viel me op dat niemand mij erop geattendeerd heeft dat ik mijn zoontje moest aanmelden.

ik kende ook een stel dat dit vergeten was, een heel gedoe omdat het kindje een paar dagen in het ziekenhuis gelegen had en zij niet in staat waren de kosten zelf te betalen.
    Serieus.. 4 uur nadat mn kleine is geboren heb ik dit doorgegeven aan de zorgverzekeraar omdat ik bang was dit te vergeten/ niet op tijd te doen.ik had de zorgkosten voor mijn zoontje echt niet kunnen betalen, loopt in de miljoenen.

5. Ik had gewoon zo'n lijstje van internet, met wat te regelen e.d.
    En het stond ook in verschillende boekjes, dus wij hebben de eerste week gelijk gebeld! Was het daardoor niet vergeten..

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik kreeg bij mij kraampakket een boekje met daarin een antwoord kaart om aan te melden

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bij ons heeft ook niemand het gemeld dat dit moest.. Nu wisten we het wel, maar vond het best raar.. Geen folders van de vk, of in een (kraam)pakket.. In het ziekenhuis bij ons hebben ze een soort informatiedesk van het Groene Land waar je je kindje kan aanmelden.. Maar daar kwamen we alleen achter doordat mn man dat toevallig zag op weg naar de kantine..

Op zich snap ik het wel dat ouders er niet direct aan denken.. Wij wisten het, maar nooit aan gedacht tot mn man het zag..

Maar goed ook, wij hadden de zorg van L. ook echt niet zelf kunnen betalen.. Weekje zh en heel veel medicijnen lopen aardig in de papieren.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik kreeg een brief mee van het ziekenhuis, dat ik het niet moest vergeten omdat wij anders zelf een rekening kregen.
    Zodra ik het BSN had, heb ik hem aangemeld.
    Dit duurde wel even, de gemeente had een fout gemaakt. Ik kreeg het er benauwd van hahaha. Zag de rekening al op de mat vallen :$

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#9 Polletjepiek, 23 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2010
    Persoonlijk vind ik het vrij logisch dat je zelf je kind aan moet melden voor de zorgverzekering.
    Andere verzekeringen moeten toch ook aangepast zoals aansprakelijkheid enzo.

We hebben haar gelijk de 2e dag aangemeld en het BSN konden we later doorgeven. Zo was ze gelijk goed verzekerd. We kregen later zelfs nog een telefoontje of onze dochter niet beter een uitgebreider pakket kon krijgen omdat ik dat pakket ook heb en het voor haar dan kostenloos zou zijn. Nou, pirma toch!

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij kregen ook een brief mee uit 't ziekenhuis, dus hier meteen geregeld toen we zijn BSN hadden.

11. Ons Kleintje

jawel is het ook wel, maar als je op je roze wolk zit, of er juist net bent af gevallen (bijv bij langdurige ziekenhuisopname), dan staat je hoofd er niet naar.

12. Polletjepiek

Tuurlijk staat je hoofd daar dan niet naar. Dat kan ik begrijpen. Maar een enorme rekening omdat niet gedacht is aan een verzekering voor je kleintje, is dubbel zo zuur denk ik. ;)

Ik heb een ks gehad en we hebben de verzekeraar op de 2e dag gebeld, nu zijn 4 dagen ziekenhuis in mijn geval noet zo lang natuurlijk. Nou had ik het wel al van te voren op m'n ziekenhuiskofferlijstje gezet.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier wel het ook een kwestie van een telefoontje.

maar mijn hoofd stond er ook echt niet naar.

vrienden van ons zijn vorige week bevallen van een kleintje en woon achtig in duitsland. maar die moeten met hun kindje vandaag naar de aok om het in te schrijven. en volgende week moeten ze naar dusseldorf om de kleine aan te geven ( leuk als je dus een keizersnee heb gehad)

14. Ons Kleintje

haha Kan het niet laten om de volgende opmerking te maken...
    ik had nog geen ziekenhuislijstje gemaakt met 25 weken:D
    (jaja ik was diegene die 4 uur na de bevalling al met de verzekering aan de telefoon hing)

@Amfy sneu voor je vriendin zeg!

15. Polletjepiek

Nee idd. dan denk je daar nog echt niet aan.
    Sorry;)

16. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    In mijn kraampakket (menzis) zat een kaartje, gegevens invullen, opsturen en toen was het geregeld.....De kleine man heeft een eigen verzekeringspasje....zo schattig...hahaha (en mama heeft er weer een kaart bij in de portomonnee....)

17. Ons Kleintje

was een grapje hoor :)

18. Polletjepiek

Oke dan.

Het gaat nu wel goed allemaal, toch?

19. Ons Kleintje

Gaat super, hij heeft er niets aan overgehouden, :)

en dat kunnen niet veel moeders zeggen die een kindje hebben dat met dat aantal weken is geboren.

20. Mijn vriend zat ook op woensdag (ze is op zondag geboren) gelijk bij de rabo om alles te regelen, verzekeringen, spaarrekening e.d. haha!

Deel Deze Pagina