Als ik hier op het forum rond kijk, dan verbaas ik me af en toe hoe snel de dames in de stress schieten. Als er een hele geschiedenis aan vast zit met miskramen of dingen die fout gingen bij een vorige zwangerschap, dan kan ik het me heel goed voorstellen, dus daar heb ik het niet over. Ik ben nu zwanger van ons eerste kindje en vraag me soms af of ik niet tè relaxed ben? Normaal ben ik wel iemand die in mijn hoofd door kan blijven malen over dingen maar het de zwangerschap heb ik dat dus echt totaal niet. Dingen als "ik durf niet te fietsen, bang dat het fout gaat" of "ik durf niet naar de film, bang dat het te hard voor mijn kind is" of "ik durf niet te rennen" en dergelijke, komen heel apart op mij over. Zelf neem ik ook geen enkel risico en doe geen rare dingen, maar ik ga gewoon door met mijn dagelijkse bezigheden. Je kind zit echt wel goed verpakt in de baarmoeder en kan echt wel tegen een klein stootje. Als ik kramp heb of pijnscheuten voel, hang ik niet direct aan de telefoon om een controle afspraak te maken. Als ik een klein spoortje bloed zou vinden, evenmin. Ik heb echt een "ach, het zit wel goed" gevoel dus maak me echt helemaal nergens zorgen om. Misschien iets wat ik juist ietsje meer zou moeten doen, of niet? Zijn er meer aankomende mamma's die zo'n über relaxed gevoel hebben?
Welnee. Relaxed zijn is juist goed voor je uk. Die kleine heeft helemaal niks aan een moeder wiens bloedbaan continue vol met stresshormonen zit... Hier ook een vrij zorgeloze instelling. Niet de meest vlekkeloze zwangerschap of zo hoor, maar het zit mij nogal in de aard om dingen te relativeren. Bij de een is dat meer zo dan de ander.
Ja, ik heb dat ook. Oké dit is mijn tweede zwangerschap, maar de eerste was ik ook superrelaxt. Soms denk ik ook wel, zou ik me niet iets meer zorgen moeten maken? Vorige week was een vriendin hier en ik voelde me niet goed, was duizelig, hoofdpijn en bandgevoel om mijn borst. Ik MOEST van haar de vk bellen, maar als ik alleen was geweest had ik dat niet gedaan, ik had echt zoiets van gaat wel weer over.
Ik herken je gevoel hoor, ben heel relaxed en vertrouw op mijn gevoel van 'het zit wel goed'. Heb nu ruim 3 dagen mijn kleintje amper gevoeld, maar maak me er niet druk om. Kan het heel goed relativeren dat ik druk geweest ben en dat het kleintje dan wat rustiger is. Denk dat het juist goed is om niet over het minste en geringste in de stress te schieten, daar voelt jouw kleintje zich ook veel beter bij! Vertrouwen hebben in je eigen lichaam is heel goed!
Ook heeft de ene een langere voorgeschiedenis dan de ander waardoor de angst om iets heel bijzonders en dierbaars te verliezen erg groot kan zijn. Ik ben iemand die normaal gesproken heel relaxed is en overal het nuchtere van inziet, maar nu in de zwangerschap een stuk minder relaxed en snel onzeker of het allemaal wel goed verloopt. Maar dit zal voor iedereen anders zijn. Iedereen beleeft de zwangerschap op haar eigen manier.
Ik heb precies hetzelfde... Beetje go with the flow is het bij mij. En zijn soms wel dingen dat ik denk hmm... Is dat oke ? Maar schiet er idd niet gelijk van in de stress. Ik heb zoiets het komt zoals het komt. En geniet er verder volop van.. Lijkt mij beter om relaxed te zijn... Toch ?
Vervelend bericht voor degenen die dat relaxte gevoel juist niet kunnen ervaren. Net alsof zij er iets aan kunnen doen. Het is al lastig genoeg dat je je onzeker voelt in je zwangerschap, om wat voor reden dan ook.
Zo bedoel ik het helemaal niet Theebeeb, iedereen is anders en heeft zo zijn redenen om zich zorgen te maken. En dat is ook helemaal niet erg. Ik geef alleen aan dat ik dat totaal niet heb en vroeg me af of ik er dan te makkelijk in ben of dat meerdere dat hebben. Ikzelf heb ook een miskraam gehad, maar evengoed ervaar ik geen angst of zorgen bij deze zwangerschap. Misschien omdat ik er heel erg nuchter in ben.
Wees blij dat je relaxed bent!! Ieder lichaam is anders en ieder denkt of ervaart bepaalde dingen ook anders. Natuurlijk speelt een bepaalde geschiedenis ook mee, maar ik maak me eigenlijk ook niet zo snel ergens druk om en ben daar alleen maar blij mee! Doe lekker je ding en volg je gevoel! Zolang het goed voelt, moet je lekker je ding blijven doen. Ik kan me voorstellen dat je je misschien afvraagt of je niet té relaxed bent, maar ik denk dat je zo een fijnere zwangerschap hebt en relaxter je bevalling tegemoet gaat! Niks om zorgen over te maken!!
Ik was na mijn 2 miskramen bij deze zwangerschap de eerste weken wel ongerust, maar nu ook relaxed! Ben ook niet zo bezig met wat allemaal niet mag en wat eventueel niet zo gezond zou kunnen zijn Gewoon relaxed dus!
Sorry dat ik nu even uit mijn slof schiet, maar dit gebeurt dus altijd he. Elke keer als iemand eens een keer niet om het minste of geringste flipt, dan is er wel ergens iemand die WEL Wat stressgevoeliger is die het in eens als "vervelend" opvat. Ik heb tot nog toe nog niet één reactie gezien die de stressende zwangere aanvalt. Hooguit wat verwonderd is over de lage stressdrempel bij sommige zwangeren. Maar zelfs daarin kun je verklaringen vinden in hormonen en/of voorgeschiedenis. Maar kunnen we alsjeblieft eens een keer ons niet aangevallen voelen door het feit dat sommige mensen in staat zijn hun zwangerschap wat relaxter te beleven. Dank je.
Mee eens! Ontopic: eerste zwangerschap maakte ik me echt helemaal nergens druk om. Deze tweede zwangerschap ben ik iets minder "relax". Geen idee waarom en eigenlijk ook alleen de laatste 3 weken merk ik het. Heeft misschien wel te maken met het feit dat de eerste voor 37 week is geboren.. En het staat helemaal los van mij, maar ken 2 vrouwen waarbij de baby rond 40 weken is overleden in de buik. Dat is het enige waar ik me nu soms druk om kan maken. Geniet lekker van je relaxte zwangerschap!
Ik heb een hele nare geschiedenis en vind mezelf eigenlijk ook nog wel relaxed in deze zwangerschap staan. Als ik een ding heb geleerd van alle ellende is het wel dat je zelf totaal niets in de hand hebt en dat je maar beter kan genieten van het bijzondere van zwanger zijn. En tuurlijk zal het aan het einde vast heel spannend zijn, maar ik heb veel vertrouwen op een goed afloop. Dus ik ga me lekker nergens druk over maken en blijf lekker relaxed.. En ga vooral genieten nu ik de 12 weken voorbij ben!
Heerlijk toch? Ik vind mezelf ook wel relaxed hoor. Ik kan me daarom ook ergeren aan topics die geopend worden over in mijn ogen belachelijke dingen. Of je pizza mag eten of zo. Sommige kunnen beter 9 maanden onder een steen leven. Dus lekker die instelling vast houden zou ik zeggen en genieten van je zwangerschap.
Als je je niet kunt vinden in dit topic hoef je toch ook niet de moeite nemen om te reageren? Just saying...
Ik heb door mijn verleden dus geen rust. Bij elke beweging die ik maak denk ik inderdaad 'wat als?'... echt geen pretje hoor! Geniet lekker van je relaxte gevoel.
heerlijk he.. ik word er ook altijd zo moe van.. voor elke s scheet een topic openen, google dan even. ik ben ook super rustig, en al helemaal als ik zwanger ben. dat gezwam.. over 20 jaar zitten we na de 1e positieve test tot aan geboorte in een isoleercel, levend op water, brood en een vitaminepil