Kattenvoer

Discussie in 'De lounge' gestart door victoria, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hallo dames,

    Even een hééél ander onderwerp (plaats eigenlijk altijd alleen maar berichtjes over m'n kindje), maar ik heb een probleem met m'n kattenvoer.
    Onze kat moet royal canin hypoallergene brokken eten. Deze kosten per zak van 4.5 kilo 42.50 (!). Nu hebben wij vier katten en zij krijgen dus allemaal dit voedsel, want om de katten nou gescheiden eten te gaan geven, zie ik niet zitten. Dit wordt dus een leuk kostenplaatje. Ik koop nu steeds dit voedsel bij de dierenarts, omdat een dierenwinkel het niet verkoopt. Heb al geprobeerd te zoeken op internet naar een site die het misschien goedkoper verkoopt, maar kan niets vinden.
    Heeft iemand misschien tips? Ik zou erg blij zijn als ik bijv. al een grotere verpakking voor minder geld kan kopen (met vier katten is een zak van 4.5 kilo er zo door).

    Groetjes Victoria.
     
  2. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Oef, dat is inderdaad een duur grapje. Wij zijn ook overgestapt naar Wiskas omdat we RC veel te duur vonden. maar goedkoper hypoallergeen voer.. dat weet ik echt niet.
    gescheiden eten geven is een heel gedoe, dat hebben we weleens geprobeerd maar kostte heel veel moeite elke keer. Ik zou zeggen, leg het eens aan je dierenarts voor. Die zal RC wel het beste vinden (veel DA's hebben een contract met RC) maar zal toch ook wel snappen dat het voor 4 katten onbetaalbaar is.

    succes!
     
  3. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Kun je niet op internet kijken of er een winkel of groothandel is die het verkoopt voor minder.
     
  4. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
  5. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    misschien op www.versvoeding.nl
    En is er geen andere winkel in de buurt die natuurlijke brokken enz verkoopt. Bij ons in Zaandam zit er 1. Ik weet niet waar je vandaan komt?...
     
  6. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik zit met hetzelfde probleem. Heb 2 katten waarvan er 1tje speciaal voer van de D-A nodig heeft. Kost 42,- euro voor 6 kg. Maar de andere kat eet er dus ook van..
     
  7. Mouse

    Mouse Bekend lid

    22 mei 2007
    944
    0
    0
    Stop maar met zoeken, deze voeding is helaas alleen maar bij de dierenarts te koop. Heb me een paar maanden geleden suf gezocht naar alternatieve verkoop adressen, maar helaas...

    Ik weet niet hoelang je het al gebruikt, maar ik moest het 6 weken proberen (ik niet dan he, maar de kat :) ) en daarna kijken of we door moesten gaan. Gelukkig mocht ze na 6 weken weer haar eigen voeding. wanneer dit voor jouw kat ook zo kan zijn, dan is het allemaal nog wel te overzien (hoewel het wel duur blijft natuurlijk). Wanneer je kat het voor de rest van zijn leven moet eten, zou ik je adviseren om de katten wel apart te laten eten. Dit is misschien even wat gedoe, maar scheelt je uiteindelijk een heleboel geld!

    Succes...

    Groetjes Maudi
     
  8. Murmel

    Murmel VIP lid

    7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik sluit me bij Maudi aan.

    Dit is echt een vreselijk kartel, de dierenartsen lopen hier echt op binnen. Je kunt het werkelijk nergens anders krijgen.

    Royal Canin was zelfs via mn werk een klant en de marketing manager aldaar mocht toen niet eens mij matsen....
     
  9. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    hmm jammer.. maargoed ik had de hoop ook al opgegeven wbt Urinary voer voor mijn Kater. Misschien dat ik dan ook maar eens moet proberen om de katten apart te laten eten.
     
  10. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Het zal vast wel bij de groothandel verkrijgbaar zijn.
     
  11. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Ik heb het niet op een internetsite kunnen vinden, volgens mij echt alleen maar verkrijgbaar bij dierenarts. Wij hebben al geprobeerd om na een aantal weken, toen de huidklachten over waren, weer op normaal voedsel over te stappen, maar de huidklachten kwamen direct weer terug (en de kat krabt zichzelf dan helemaal kapot). Ook hebben we het apart voeren al geprobeerd, maar dat was geen doen. Wij hebben vier katten, zijn nooit tegelijk binnen, dus dan moest je steeds wachten wie er dan binnen waren en welk voer je kon neer zetten en als de 'allergische' kat in huis was, moest ik die in een apart kamertje opsluiten (wat hij niet leuk vindt en duidelijk laat merken). Ik ga het nog wel een keer met de dierenarts overleggen. Misschien is er nog een soort tussenvariant (tussen normaal en hypoallergeen), waar de kat wel goed op reageert.

    Groetjes Victoria
     
  12. mommy to be

    mommy to be Bekend lid

    4 dec 2006
    549
    0
    0
    hoi hoi
    wij halen altijd de royal canin bij de intratuin
    in zakken van 10 kilo (sensible 33 heet t voer)
    ik weet niet of je deze bedoeld
    ik weet niet precies hoeveel we betalen per zak maar kan dat wel ff navragen aan mijn man als die thuiskomt.
     
  13. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hebben ze geen hypoallergeen voer van een ander merk? Iams, Hills, Eukanuba of Nutro oid?
     
  14. Siesje

    Siesje Actief lid

    24 jan 2007
    430
    0
    0
    Hi Victoria,

    Zoals anderen ook al aangaven, staak het zoeken maar... Mijn vriend en ik hebben een dierenwinkel en mogen die specifieke dieetvoeders ook niet verkopen. Dit is echt alleen maar bij de dierenartsen te krijgen!
    Helaas is het voor een da vrij gemakkelijk om naar een dergelijke (poepie dure) brok te grijpen, terwijl waarschijnlijk niet eens helemaal duidelijk is waarvoor ze precies allergisch is.
    Heel veel honden en katten zijn in meer of mindere mate allergisch voor granen. Dit is een heel groot bestandsdeel van brokken, omdat het een goedkope vulling is. Tarwe en mais zijn voor honden en katten moeilijk te verwerken, rijst iets minder. Zo even uit mijn hoofd ken ik geen kattebrok die hypoallergeen is en beschikbaar op de "gewone" markt. Wat wel een optie zou kunnen zijn, maar dat moet je willen, is vers voeren. Vers in de zin van diepvriesvoeding. Wij zelf verkopen onder andere Carnibest (krijgen onze honden ook) en daar zijn zooooo veel dieren mee geholpen. De honden met de ergste vachten door allergieen knappen zienderogen op.
    Hierover kan je heel veel vinden op www.carnibest.nl of www.barfplaats.nl.

    En anders.... tja.... misschien toch gescheiden voeren? 's Morgens een bakje, 's avonds een bakje, in aparte kamers!
     
  15. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    wij hebben drie katten waarvan 1 halfpers met blaasproblemen, zij krijgt speciaal voer en wordt apart van de andere 2 gevoerd.
    Na 2 dagen wist zij het al precies. de heren krijgen in de keuken eten en zij in de gang en zij kunnen niet bij haar komen en andersom.
    Moet er wel bij vertellen dat onze katten 2x per dag voer krijgen op vast gezette tijden. Dus na een min of 20 ruim ik het voer weer op en mogen ze weer bij elkaar.
    Hier werkt dat prima zonder problemen.
     
  16. Ivonne

    Ivonne Actief lid

    9 apr 2006
    441
    0
    0
    Denk toch dat je gescheiden eten moet geven, doe ik ook, heb 1 blaasgruiskater en die krijgt 2x per dag een bakje voer.
    Tis ff wennen voor jou en voor de katten maar ze hebben het gauw genoeg door.
     
  17. Niet meer actief

    Een tip www.pettime.nl is een kattevoer uit canada en mijn 3 katten doen het er prima op, ook de kat met blaasgruis en een kat met nierproblemen.
    Daarnaast eten ze ook rauw zoals komleet pens maaltijd van de honden , 1 dags kuikens en kippe nekken. Een kat is een vlees eter en geen graan eter.
    En helaas worden de katten van kittens af aan verslaafd gemaakt aan katte brokjes, Hier zitten zoveel kleur geur en smaak stoffen in die verslavend zijn. Inderdaad www.barfplaats.nl en verdiep je eens in de kat en in de voeding. Een katte voer wat als dieet voer door moet gaan , wat barstens vol zit met bht bha en andere zooi, commerciele onzin.
     
  18. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Ik ga eens kijken op de sites die jullie hebben doorgegeven. Bedankt!
     

Deel Deze Pagina