Jonge moeders omgeving Arnhem, Gelderland.

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door elcie, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    Hey meiden!
    Hier een kletstopic voor jonge moeders omgeving Arnhem..
    Ik ben zelf bijna 23, woon samen met mijn vriend op het moment in Huissen, en heb een dochtertje van 1 maand.
    Aangezien ik de eerste ben van al mijn vriendinnen en familie zou ik het leuk vinden om op deze manier in contact te komen met andere jonge moeders... Dus bij deze, wie meldt zich!? :D

2. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Ik meld me hierbij aan :)
    Ik ben net 22 geworden en woon samen met mijn man in Barneveld. Ik ben nu 31 weken zwanger van onze eerste kindje en zal het ook leuk vinden om in contact te komen met mensen in dezelfde situatie en dichtbij omgeving :)

3. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Hoi,
    Sinds 3 weken mama van een prachtig meisje!
    Ik ben 22 en woon samen met mijn vriend (29) in Arnhem, de Laar.
    Ik kom trouwens wel vaak in huissen, werkte er eerst ook.

4. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    hey leuk, eindelijk reacties :d
    @vicki: spannend! Hoe gaat het met je? Verloopt de zwangerschap goed?

@polkadotjes: aha de laar, woonde eerst altijd in elderveld bij mn ouders, dus dat is wel dichtbij. Waar heb je gewerkt in huissen?
    En hoe bevalt het moederschap tot nu toe? De eerste weken vondt ik wel heftig hoor! Nu nog steeds, vooral de nachten.. Maar begin er nu steeds meer aan te wennen. Ze is zo'n schatje

5. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames ik meld me hier ook
    Ik ben 19 jaar en heb een zoontje keano
    Van morgen 2 maanden oud
    Ik woon in nijmegen

Ik ben ook de eeniste in de familie en vrienden die een kind heeft

6. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    Hee chelle, Hoe bevalt het moederschap jou tot nu toe?

Werken jullie? of zijn jullie van plan om te gaan werken? of studeren jullie nog?

7. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen

Ik ben toen ik ik zwanger was en met zwangerschaps verlof
    Is mijn werk gestopt (werkte via het uitzendbureau)
    Mijn vriend studereede nog maar die is zins deze week gestopt
    En werkt nu 40 uur in de week

Het moeder zijn valt me niet tegen
    Wel valt me tegen nu mijn vriend 40 uur werkt dat de opvoeding echt in mijn handen te recht komt.

En hoe bevalt jou het moeder zijn?

8. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    @ chelle :Wel goed dat hij zoveel werkt, minder leuk voor jou natuurlijk, maar zo hebben jullie wel een vast inkomen. Ben jij nog van plan te gaan werken? wonen jullie ook gewoon samen?

Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was werd in die tijd net mijn contract niet verlengd. Ik ben toen snel op zoek gegaan naar een ander baantje, maar nadat ik eenmaal daar had verteld dat ik zwanger was werd mijn contract ook daar niet verlengd. Dus zit nu ook echt zonder werk.

Mijn vriend zit op dit moment in het leger, hij is de aankomende 15 weken veel van huis, eigenlijk alleen het weekend thuis. Dus de zorg voor demi ligt ook vooral bij mij. Gelukkig heb ik een hele lieve moeder die me altijd graag helpt.
    Eigenlijk wil ik zelf ook wel weer partime gaan werken, aangezien we het geld goed kunnen gebruiken. Weet alleen niet hoe ik dat moet gaan doen, ik wil haar op zo'n jonge leeftijd niet naar kinderopvang brengen, en kinderopvang kost ook een hoop. Dus voorlopig blijf ik nog even thuis, kijken of dat lukt financieel. En misschien wil ik nog wel een deeltijd of thuisstudie gaan volgen..
    maar voorlopig staat de zorg voor demi op nr 1.

9. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @elcie

Wij wonen bij mijn ouders ik zou graag een eigen huisje willen
    Maar dat gaat niet lukken.

Inderdaad kinderopvang is duur en ook niet mijn eerste keus.
    Dus ik blijf de eerste tijd ook nog even thuis

Voordeel voor ons is dat wij geen vaste laste hebben dus nu ook weinig zorgen

En zins 2 dagen komt hij nog maar 1 keer per nacht
    Dus dat is ook een stukje meer slaaprust en ben ik overdag ook wat meer aan kan en het allemaal makkelijker gaat.

10. Mama13

Mama13 Actief lid

12 dec 2012
    148
    4
    18
    Hallo allemaal, ik was 20 toen ik door de pil heen zwanger raakte.. Mijn zoontje rafael is nu 3 maanden oud.. Het gaat super met ons ik ben weer aan het werk en de relatie met mijn vriend is ook nog prima.. Toch voel ik mij vaak eenzaam mijn vriendinnen kunnen niet echt goed de situatie als jonge mama begrijpen en daarmee bedoel ik dat ik bijv niet ieder moment van de dag naar het terras kan komen.. Ben benieuwd of er meer mama's zijn met dit probleem! Ik kom trouwens uit winterswijk (Achterhoek)

11. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    @chelle: Oke, dat scheelt idd qua zorgen. Gaat het wel goed zo bij je ouders?
    fijn dat hij snachts nog maar 1 keer komt. Demi komt helaas nog wel echt 2 a 3 keer. en valt ook niet altijd gelijk weer in slaap. vannacht weer een moeilijke nacht gehad en ze is nu nog steeds wakker vanaf 11.00.

@mama13: Welkom! bij ons was t ook ongepland. schrik je je eerst wel ff rot he? fijn dat het verder zo goed gaat. En ik begrijp je helemaal qua vriendinnen en eenzaamheid, vandaar dat ik dit topic opende ;)
    mijn vriendinnen zijn allemaal wel heel lief en hebben een babyshower voor me georganiseerd etc.
    maar ik mis wel iemand met wie ik ervaringen kan uitwisselen. En misschien uitstapjes kan maken samen met de kleine bijvoorbeeld. vooral als ze straks wat ouder is.

12. Mama13

Mama13 Actief lid

12 dec 2012
    148
    4
    18
    @elsie: ja daarom ben ik ook op het forum! :p zou maar meteen beginnen dan.. Rafael is nu 3 mnd. Voorheen lag hij in de wieg vanacht heeft ie voor het eerst van 10 tot 3 in zijn eigen bedje geslapen daarna wou hij perse weer in de wieg.. Vanacht weer proberen of is 3 mnd. Te vroeg?

13. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen

Keano haalt hier alleen de 6 uur als hij tussen ons in ligt
    En in de inbakerdoek ik probeer wel elke nacht heb in zijn eigen bedje weer te leggen dat wil niet altijd werken eerst wil ik dat hij de 6 uur haalt en dan 3 uur in zijn eigen bedje als die dat een tijdje vol houd gaan we langs aan hand werken dat hij helemaal in zijn eigen bedje gaat slapen

@mama13 elke baby heeft zijn eigen tijd nodig

Geven jullie flesvoeding of borstvoeding ?

14. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Goedemorgen! Zo er is hier al flink bij gekletst.

Elcie: ik heb bij het kdv naast de abacusschool gewerkt.
    Moederschap bevalt me erg goed! We vinden het makkelijker dan dat we gedacht hadden! Misschien is Nori wel heel makkelijk ;). En ik hoefde ook niet echt te herstellen van de bevalling plus dat de borstvoeding ook direct zonder klachten goed ging. Dat helpt natuurlijk ook een hoop.

Het lijkt me best zwaar dat je vriend zo vaak weg moet zijn. Welke deeltijd/thuisstudie zou je eventueel nog willen volgen?

Mama13: hier ook door de pil heen. Snap goed wat je bedoelt met vrienden. Ze vinden het allemaal erg leuk en schattig maar ze snappen niet dat je niet meer zo vaak kunt afspreken.
    Je het ook gewoon rustig opbouwen in zijn eigen bed. Hij heeft er al lang in gelegen voor een eerste keer!

Chelle93: heerlijk wat meer slaaprust!
    Hier komt ze rond 12 uur daarna 4/5 uur en dan 7/8 uur. Voor BV vind ik dit schema erg netjes. ( geef op verzoek borstvoeding) in het begin kwam ze nog wel eens op de 2 uur snachts. Dan voel je je echt een zombie :D

15. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @polkadotje ik heb ook borstvoeding gegeven (eerste 6weken )
    En indaad ik voelde me echt een zombie wat hij kwam bijna elke uur veel huilen ik gaf met tepelhoedje voeding als ik dat niet had gedaan dan was het echt een drama dit vaak omdat hij te ongeduldig was
    En hij is heel sterk is

Uit eindelijk de knoop door gehakt van nu gaan. We het afbouwen
    Want dit is niet meer leuk zo en uit eindelijk zijn we heel snel overgegaan eigelijk moesten we er 3 weken over doen maar we hebben er maar ander halve week over gedaan want mijn borstvoeding liep heel snel terug en hij vond de flesvoeding veel lekkerder en wilde de borstvoeding niet meer drinken

16. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    @polkadotjes. Ja ik vindt het ook vooral zwaar als hij er niet is. We hebben nu ook een paar dagen gehad dat mn vriend in de avond gewoon naar huis kwam, en dan kan hij haar in badje doen, en me 's nachts helpen, dat scheelt al een hele hoop. Maar helaas, hij is nu eenmaal veel weg.
    Verder heb ik nog niet echt een idee wat voorn werk of opleiding ik wil gaan doen... Daar ga ik me binnenkort wel in verdiepen, voorlopig heb ik het druk genoeg met demi.

Ik geef ook borstvoeding, en ze komt nog echt om de 3 uur, ook 's nachts. vaak 21.00, 00.00, 03.00, 06.00 en zo door... soms om de 2 uur. en heel af en toe, als ik geluk heb, om de 4 uur.
    Vindt het best vermoeiend. Mijn vriend is nu zelf een co-sleeper aan het maken.. misschien verloopt de borstvoeding snachts dan wat makkelijker, zo slaapt ze toch op een veilige manier bij ons in bed. Want gewoon zo bij ons in bed vindt ik te gevaarlijk.

17. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey wat leuk!

Misschien ken ik je wel, haha. Ik ben 23 en kom oorspronkelijk ook uit Huissen. Momenteel woon ik in Arnhem-zuid en ben ruim 3 weken geleden bevallen van ons 3e kindje. Kom je van oorsprong ook uit Huissen, en waar woon je ergens? :) Ikzelf ben opgegroeid op 't zand.

18. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh ik lees nu dat je vriend in het leger zit, die van mij ook, haha. Wat toevallig!

19. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    hey fleems, beetje late reactie.. ff wat minder online geweest.
    Nee ik kom oorspronkelijk niet uit huissen maar juist uit arnhem-zuid. haha toevallig allemaal ;)
    Mijn ouders wonen in elderveld en mijn tante heeft altijd in huissen gewoont. Zij heeft een huisje voor ons in huissen kunnen regelen.

zit je viend ook in het leger ja? Hoe bevalt dat? is hij veel weg?
    mijn vriend doet nu nog de opleiding en zit er zelfs aan te denken om te stoppen omdat hij er van baalt dat hij zo veel weg is. Hij zit op de kazerne in Oirschot. Jouw vriend?

20. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Ik ben 7 juni 24 geworden en 30-5 is ons zoontje geboren!
    ik woon in Veenendaal! dus opzich niet heel erg ver.

Deel Deze Pagina