Jonge wannabe mama's!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Isabel Olivia, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Wauw wat leuk :D Bijzonder is dat zeg!

Morgen huisarts voor jou he? Ik vroeg het aantal pagina's geleden; maar wil jij ook buikfoto's gaan bijhouden van jouw zwangerschap?

2. fleurtjeuh

fleurtjeuh Actief lid

15 feb 2012
    456
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk :)
    Een topic voor jonge moeders, en meiden die dat snel willen zijn.

Zelf ben ik nog maar 18, over een halve maand 19, maar ik voel me er al helemaal klaar voor.
    Ik heb een vriend van 22 die ook graag een kindje wil.
    Helaas wonen we nog in een studenten flat, maar we zijn druk bezig met zoeken naar wat groters..

Ik hoop dat ik ook snel mag stoppen met de pil, maar ik zie het erg somber in..

3. Isabel Olivia

Hi Fleur! Welkom :)

Wat leuk dat je ook snel moeder wil worden! Zoeken jullie een woning via de woningbouw? Zo ja, dan neem ik aan dat je vriend langer inschreven staat omdat je vanaf je 18de kan inschrijven? Hopelijk hebben jullie snel iets gevonden!

4. fleurtjeuh

fleurtjeuh Actief lid

15 feb 2012
    456
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zoeken inderdaad een woning via woningnet, maar hier staan we nog niet zo lang ingeschreven.,..
    Daar kunnen we nog wel een aantal jaar op wachten, dus zijn we ook druk op zoek naar andere middelen om een woning te krijgen..
    Maarja als 2 studenten waarvan maar 1 een bijbaan heeft kun je niet veel krijgen helaas...

En ik baal er zo van..
    K voel me soms zo beroerd dat ik de hele dag in dit kleine hok zit..
    We wonen nu samen op 13m2..

5. Isabel Olivia

Vervelend is dat wachten he! Uit welke regio kom je als ik vragen mag?

Particulier huren hebben jullie zeker ook al naar gekeken neem ik aan? Via een makelaar kan lastig zijn maar ook dan is er soms de optie om iemand garant te laten staan (ouders bijvoorbeeld). Wel is de prijs hoger, maar wellicht valt dat te regelen door extra werken bijvoorbeeld?

Kan me heel goed voorstellen dat je soms gek wordt.. :( 13m2 is ook echt wel krap voor met z'n tweetjes.

6. fleurtjeuh

fleurtjeuh Actief lid

15 feb 2012
    456
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wonen in de buurt van Groningen.
    Particulier is echt heel duur en via makelaar betaal je ook nog een hele hoop bemiddelingskosten..
    En mijn ouders kunnen niet garant staan want dat staan ze al voor mn vaders bedrijf..

Soms denk ik wel eens, ik gooi gewoon de pil weg, hoe groot is nou de kans dat we snel zwanger worden..
    En als we wel snel zwanger worden, dan hebben we minstens 9 maanden om de boel te regelen..
    Hoe moeilijk kan dat nou zijn..

Maar dan moet ik mezelf altijd even weer terug naar de realiteit trekken.. :(

7. Isabel Olivia

Ik huur ook via een makelaardij en heb €150 bemiddelingskosten betaald. Op zich wel te doen.. En de ouders van je vriend? Soms kan je ook direct bij de verhuurder huren, dan zijn de eisen meestal wat minder streng.

Ik kan me voorstellen dat je soms zo denkt omdat de wens zo sterk is maar ik echt dat je de stress tijdens je zwangerschap niet wil hebben als het zo ver is.. en dat je alleen maar wil genieten van het wondertje in je buik wetend dat alles al geregeld is en stabiel is.

Ik zou denk ik toch nog even goed kijken voor particuliere verhuur en dan vooral direct bij de eigenaar. Meestal is het dan wel mogelijk dat je ouders bijvoorbeeld garant staan ondanks dat ze dit al staan voor de zaak van je vader, en al helemaal als jij en je vriend allebei inkomen hebben. Hoop echt dat jullie snel iets vinden!

8. Wonderwensje

Wonderwensje Fanatiek lid

12 mei 2012
    1.758
    0
    36
    Thuiszorg
    Isabel! Haha maakt niet uit joh, er wordt zoveel gekletst en zo te zien wordt het steeds gezelliger en drukker haha! Welkom voor alle nieuwe meiden, sorry maar weet niet waar allemaal meer op te reageren..

Ik heb een heerlijk weekend gehad! Lekker in de zon en gezellige afspraken gehad. Zaterdag was ik op de camping bij m'n schoonouders en dat bevestigde wat ik vermoede.. Ik had het met m'n schoonzusje over onze schoonouders en evt kinderwens.. En toen gaf zij ook al aan, wanneer wij kinderen te spraken brengen zeggen ze meteen nou je bent nog zo jong dus wacht er nog maar mee! En dan is het gesprek klaar.. Hun zijn 23 en 24.. Ik dacht al, als ik positief zou testen dat ze niet meteen zouden juichen van geluk maar toch wel ff moeten slikken.. En dat blijkt nu maar dan. Wel jammer en vooral voor m'n vriend!
    Ik ga zo maar even naar t winkelcentrum alvast beginnen met de cadeautjes voor als we positesten.. Want dan wil ik het al klaar in huis hebben en niet snel snel eerst alles moeten doen voordat ik naar m'n ouders kan haha! Vanavond weer werken.. Bah!

9. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Hallo meiden!

Vanochtend weer positief getest! Ben dus echt zwanger, de indicator hadden ze niet dus weet niet hoe lang. Spannend!

Hoop dat jullie allemaal net zo veel geluk hebben!

Liefs x

10. Wonderwensje

12 mei 2012
    1.758
    0
    36
    Thuiszorg
    Ly1, gefeliciteerd! Geniet ervan meis

11. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Heyy, ik ben naar de ha geweest. eigenlijk voor niks want ze zei dat mijn waardes enz goed zijn dus ik kan gewoon vk bellen..
    dat doe ik wel deze week..

Uhmm sorry had je vraag nietg gezienn..ik weet niet zeker of ik met buikfotos mee ga doen..

12. Dreaminggirl

Dreaminggirl Actief lid

3 okt 2011
    381
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenmorgen meiden,

Ben tijdje niet geweest!
    Afgelopen zondag hebik namelijk bloed verloren, het begon met bruin en werd daarna helder rood!
    Ik ben gelijk naar het ziekenhuis gegaan,ze hebben een inwendige echo gemaakt maar konden nog gee vruchtzakje zien, hun vonden het weinig bloed en moet ove een week terug komen!
    De kans is nu fifty fifty! Ik maak me veel zorgen en voel me enorm klote zit nu een week in onzekerheid!
    Het bloedenis nog niet gestopt en het zijn nu slieten bloed!

Vandaar dat ik even niet geweest ben!

13. CBella

CBella Actief lid

23 mei 2012
    211
    0
    0
    Getver die onzekerheid is altijd zo vervelend :( ik duim voor je dat het goed zit!

zo net klaar met werken ff wat eten en kijken hoe het met mn ventje gaat, die was niet zo lekker ;) kan beter maar goed voor hem zorgen hahaa

14. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Hoi iedereen, even een korte reactie tussendoor :).

Aan alle nieuwe meiden: Welkom! :D Heel veel succes met zwanger worden, en Lyn gefeliciteerd met je zwangerschap!

Roosje, super leuk hoe je man reageerde! Het was dan ook een hele schattige manier van vertellen ;). En heel apart dat je schoonmoeder het al 'merkte' :eek: ben benieuwd hoe zoiets dan gebeurt!

Fleur, ik weet precies hoe je je voelt! Ben zelf ook pas bijna 20 en ben nu ook heel erg op zoek naar iets fijns en betaalbaars voor mijn vriend en mij maar het blijft lastig :(. Dus ook bij ons is het nog een onvervulbare kinderwens, waarschijnlijk tot ik ben afgestudeerd (ong. 2 jaar) of tot er een vaste baan in zicht is vanuit het laatste jaar. Maar scheelt wel dat alles er voor (ontpillen en misschien al eerder beginnen etc.) ook wat tijd kost dus dan voelt het al sneller :).

Dreaminggirl, wat rot voor je meid :eek:. Natuurlijk is het dan begrijpelijk dat je even niet online komt! Ik hoop echt dat het vals alarm is en dat alles nog goed komt..

Isabel, wat hebben jullie een fijn appartement! Ben jaloers ;). En fijn dat jullie al een 2e slaapkamer hebben, hoeven jullie verder niet te puzzelen voor een babykamer!
    Hopelijk zijn de ovulatie testen handig, wil ze zelf waarschijnlijk ook gaan gebruiken tegen die tijd, lijkt me wel fijne extra bevestiging van dingen voor jezelf zeg maar :).

GewoonAn, ik vind het nog steeds rot van je situatie :(. En snap ook niet hoe je vriend zo snel van mening zou kunnen veranderen.. Misschien proberen met leuke verhalen en filmpjes op internet hem weer zo ver te krijgen? Als hij ook zo makkelijk werd omgepraat door zijn moeder? Nja, waarschijnlijk heb je dan weer veel kans op ruzies enzo :(. Hopelijk kijkt hij er over een tijdje weer wat neutraler tegen aan..

Zo, dat was het wel zo'n beetje denk ik.. Sorry als ik iemand ben vergeten! Moest net 10 pagina's bij lezen en ben een beetje vergeten wat ik allemaal wou zeggen :p.
    Ik heb zelf een leuk weekend gehad in België op een soort van festival :). Was lekker warm en gezellig met mijn vriend, maar ben nu wel heel moe nog! Hopelijk kan ik snel weer bij lezen en reageren :).

15. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Dag dames!

Wat kletsen jullie veel! :$

Even snel voor de nieuwe meiden WELKOM!!! snel op roze mag! :)
    En de nieuwe zwangere GEFELICITEERD!! :D

Ja gisteren lekker me eerste avonddienst gehad, super gezellig ahaha.
    Wel hard werken hoor. ;)

Voor de rest hier weer gestart met etos zwanger worden pillen. ;)
    Moest van vriendlief, omdat de kans er is om al zwanger te zijn en hij wilt dat ik dan wel het foliumzuur binnen krijg..

En verders heb ik vanacht gedroomt!
    Ik kreeg een heel lief klein meisje!
    Ik was hoogzwanger en moest bevallen, alles ging super easy en kon gelijk weer alles. haha
    En wat was ze mooi in me droom!! :$ Mooi bruine haartjes al, echt een poppetje!
    Werd er wel overstuur wakker van...:(
    Maar wat een droom!!!
    iedereen was ook blij en de papa helemaal...:)

@Dreamggirl Ah nee meid!!! niet jij ook. :(:x:(:x ik ga zo hard voor je duimen....

16. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    @Max Ja het is ook erg, maar hij wilt echt nu wachten tot een grotere woning, Heb er wel al een beetje vrede mee. :)
    Gewoon doorgaan, ik kan niet anders.

17. Wonderwensje

12 mei 2012
    1.758
    0
    36
    Thuiszorg
    Gwoonan, wat naar allemaal. Maar ook weer dubbel als hij wel wilt dat je foliumzuur binnen krijgt (is wel goed natuurlijk)!!

Dreaminggirl, heel veel sterkte meis en ik ga voor je duimen.. Ik weet dat het veel makkelijker gezegd is maar probeer je niet te veel zorgen te maken, stress is ook niet goed. Probeer afleiding te zoeken! Knuff

Ik heb net ff geshopt voor de cadeaus als ik een positest heb voor ouders en schoonouders.. Helemaal leuk, dus kan nu creabea gaan beginnen om er een super verassing van te maken en maar hopen dat we het snel mogen geven!

18. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Zo eindelijk eens tijd om hier op het forum wat neer te zetten.

Ik voel me vandaag vreselijk..
    Misselijk en alle andere zwangerschaps trekjes..
    Maar het is voor een goed doel.

Ik wil zo graag winkelen en me gang gaan.. alleen ben ik pas 5/6 weken.. Balen! We weten ook pas half augustus wat het wordt.

Groetjes.

19. CBella

CBella Actief lid

23 mei 2012
    211
    0
    0
    @maxerella haha even een korte reactie ;) heel verhaal

20. Isabel Olivia

Dat is zeker wel jammer! Zou toch fijner zijn als iedereen helemaal door het dolle heen is natuurlijk.. maar je kan je er wel al een beetje op je eigen manier op voorbereiden, dat is het enige voordeel.. En zolang jullie er allebei achterstaan is er niks aan de hand en went het echt vanzelf wel voor iedereen :)

Jaaaaa :D Leuk! Nogmaals gefeliciteerd! Super fijn gevoel dat dan nu ook zo'n duidelijk test hebt joh. Wat zei je vriend ervan?

Oh super! :) Kijk je uit naar de eerste afspraak?

Ah oke :D Ik ga dat wel doen mocht ik zwanger raken.. Lijkt me zo leuk om op terug te kijken!

Deel Deze Pagina