Maar ik ben afgelopen jaar pas 18 geworden, dus ik hoef nog maar 1 jaar stufi terug te betalen. Maar als ik nu een andere opleiding ga doen, dan valt dat weg als ik het gewoon haal. Maar ik heb nu dezelfde opleiding gevonden van een andere school die duidelijker zegt dat ik zonder ervaring de BBL verpleegkundige kan gaan doen. Dus ik heb voor de zekerheid nog maar weer even gemaild, dus hopen op goed nieuws
Hoi dames! Heb alles bijgelezen. Kijken of ik het een beetje heb onthouden.. Als allereerste, An.. Balen meid! Had het zo gehoopt voor je, nou dan mag die ongi ook wel gewoon komen! Weet je tenminste waar je aan toe bent want dit is nog vervelender eigenlijk! (lijkt mij dan..) Fleurtjeuh, de reden dat ze mensen met ervaring zoeken is omdat je denk ik heb gesolliciteerd voor een BBL opleiding? Je moet dan namelijk binnen een maand eigenlijk wel zelfstandig kunnen werken en wanneer je geen praktijkervaring hebt in de zorg kunnen ze er niet van op aan dat iemand dat aan kan.. Een BOL opleiding daar en tegen kan iedereen starten want dat is er juist om ervaring op te doen en wordt ook niet verwacht dat je het eerste half jaar à jaar zelfstandig kan werken.. Ik weet niet wie het al zei (sorry, schaam!) maar je kan ook eerst de verpl kundige opleiding BOL starten en als jij laat zien dat je het goed doet op school en werk kan je het altijd nog omzetten naar BBL, je leeftijd zit in ieder geval mee.. Mochten ze om een of andere reden nog moeilijk doen vind ik dat raar want inderdaad met een VMBO TL diploma kan je niveau 4 doen en hoef je geen andere MBO voor opleiding te hebben. Ik ben namelijk ook na mijn VMBO TL de MMZ niv 4 gaan doen.. En als laatste optie kan je altijd de VIG (verzorgende IG) opleiding gaan doen, ik heb hem in 1,5 jaar gedaan maar dat heb je niet overal, maar in 2 jaar kan je hem sowieso halen en dan zou ik gaan informeren of je vrijstellingen kan krijgen bij verpl kundige zodat je bijvoorbeeld bij een klas kan instappen en in totaal voor VIG en verpl kundige diploma's 4 à 4,5 jaar kwijt bent.. Ik weet niet of je dat te doen vindt? Met een VIG opleiding hoef je niet in de gehandicapten zorg te werken en kan je starten met ouderenzorg.. Mag ik wel vragen waarom je de gehandicaptenzorg wil doen? An, m'n verstandskies komt verder door en die drukt tegen m'n andere kies aan erg balen! Nu nog steeds wel pijnlijk maar wel wat minder als vanmorgen gelukkig. Hopelijk is het morgen over en anders even de tandarts bellen voor een doorverwijzing kaakchirurg, zit er niet op te wachten maarja.. Wat fijn die sollicitatie! En 20 uur voor een jaar lang is lekker toch, toch weer extra centjes! Ik duim voor je dat je het weekend goed bericht krijgt!! En nu ben ik verdorie vergeten wie dr een sollicitatie had op het kinderdagverblijf .. Sorry sorry sorry, schaam me dood! Maar in ieder geval, GEFELICITEERD !!! snap dat het moeilijk is om je zwangerschap nog voor je te houden en te beslissen wanneer je het gaat vertellen.. Ik zou inderdaad ook wachten zoals an zei tot de 12e week zo'n beetje en mocht het eerder overduidelijk zichtbaar zijn dat je van collega's vragen krijgt kan je dr altijd voor kiezen om het toch eerder te vertellen. Maar ik zou je er nu niet te veel druk om maken! Volgens mij heb ik alles gehad, zo niet nogmaals.. (val in herhaling) sorry!
ik ben ook blond hoor dus dat maakt niet uit. En ik heb me zojuist ingeschreven voor de opleiding Verpleegkundige BBL Op een andere school dan ik in gedachten had, maar deze gaven veel sneller antwoord op mn vragen (ipv dat ik een dag moet wachten) en ik wist dus meteen wat ik moest weten. En nu moet ik het ziekenhuis gaan mailen, voor een leerplek. En hopen dat ik wordt toegelaten Wie heeft er tips voor de sollicitatiebrief bij het ziekenhuis????
Oh verschrikkelijk wonderwensje! Bleh ik had anderhalve maand terug een wortelkanaalbehandeling gehad brrr krijg nog de rillingen haha. Ja helaas nu wachten op onig, en anders over een week ofzo nog testje doen, heb er nog 1 liggen. Fleurtje! goed zoo!! Spannend nu wachten, tja goeie tips geen idee, even google op verpleegkundige sollicitatie brieven zal vast wel wat tussen staan.
Tegenwoordig (wat ik een keer meekreeg tenminste) vinden ze in de zorg heel belangrijk dat je in je sollicitatie verteld waarom jouw het zo leuk lijkt om die opleiding te doen en wat je motivatie is om dat ziekenhuis te kiezen.. Wat je sterke punten vindt van jezelf en wat je hoopt te leren.. Maar wat fijn en goed van je dat je de stappen hebt gemaakt! An, goed bewaren maar die test is anders ook zonde. Ik zou je niet meer gek maken in ieder geval! Ik zat twee weken terug ook op het randje tegen een wortelkanaal behandeling aan maar gelukkig niet nodig geweest! Ben al 2 verstandskiezen kwijt, 1 getrokken en 1 gesneden.. Ik wordt er elke keer weer dommer op haha!
Haha nah gek was ik al.. Ik heb ze alle 4 nog moet er ook binnen kort uit me bovenste groeien tegen me andere kiezen aan dus die kunnen niet doorkomen erg vervelend, bah moet er niet aan denken ik haat de tandarts!!
Wat fijn dat je bent aangenomen . Kun je alvast oefenen voor je eigen kindje, haha. Hopelijk is het niet te zwaar wanneer je wat langer zwanger bent , maar gelukkig kun je nu een beetje wennen en weet je dan tenminste hoe alles werkt etc. Is dan toch een stuk rustiger werken . Je is altijd vervelend onzekerheid, vooral als het voor ons samen een beetje 'de toekomst' er van af laat hangen.. Als hij niet wordt aangenomen moeten we of samenwonen weer een hele tijd uitstellen of een andere oplossing zoeken . Ook niet zo fijn voor mijn vriend want hij voelt nu helemaal die druk achter zich om het te halen en zal zich ander heel erg rot voelen.. Ik zou nu wel willen beginnen maar mijn verstand wint het dan toch weer. Niet zoals bij mijn vriend, maar zou dan tenminste wel een tijdje willen hebben samengewoond (stel het is niks voor ons!) en dan beginnen. Dus dan dat half jaartje meer wat mijn vriend wil zou ik nog wel kunnen overzien.. Mijn moeder komt dan wel aan (gek dat ze is ) met opmerkingen dat kinderen ook opgroeien bij gezinnen met weinig geld, kinderen worden geboren in de oorlog, er is altijd een manier! (Ze heeft zelf ook mijn oudste zus gekregen terwijl ze studeerde). Dus dat is dan weer verkeerde motivatie, haha. Oh dat is dan inderdaad wel heel fijn! Dat kindje van jullie gaat een goeie basis krijgen . Goed voor elkaar . Ach, ik ben brunette en doe het ook vaak hoor . Hopelijk komst alles goed met je tanden :O, wat een gedoe zeg.. Succes ermee! Goedzo dat je je hebt aangemeld! Hopelijk is het wat voor je . En net zo goed als je een periode krijgt dat je het even niet zitten op school (ik weet er alles van..) gewoon door blijven knokken, dat is de kortste weg naar je kindje . An, wat stom van die test.. Gelukkig had je je er al een beetje op voorbereid. Maar inderdaad, kan van alles zijn. Je weet nooit hoe het ontpillen er aan toe gaat. In ieder geval even een tijdje wachten nog , maar komt goed meid!
Nou, k haat de tandarts niet maar de kaakchirurg vind ik minder maar dat is ook omdat alles zo snel gaat! Maar het lichte wel enorm op bij mij toen ze eruit waren..
Ik denk dat ik ook wel een draagzak koop wanneer ik een kleintje heb , of zo'n soort rugzak ding (dus wat steviger en niet echt een doek).
Oké.. Ja vriendlief vind zo'n draagdoek dus geweldig en wilt dat heel graag hebben, maar dat is nog aardig aan de prijs
Ik heb al wat websites als favoriet staan voor wanneer het zover is , maar op deze site hebben ze dus van die dragers, en die zijn best goedkoop! Buikdragers | babywebshopmamaloes Kan zo snel geen site vinden waar ze die doeken goedkoop hebben..
sjonge jonge weer zoveel gekletst weer een dagje gewerkt nog 3 te gaan geen bloed en buikpijn meer gehad dus zal allemaal wel goed zijn van t weekend gaan we een dagje weg met vrienden en kids naar een pretpark.. zo'n zin in is egt super lang geleden dat ik naar een pretpark ben geweest!