Jonge wannabe & soon to be mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Isabel Olivia, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wonderwensje

Wonderwensje Fanatiek lid

12 mei 2012
    1.758
    0
    36
    Thuiszorg
    Isa, ik had vaak voor dat ik ongi moest worden ook last van obstipatie.. Maar inderdaad pruimen en verse groene groenten werken.. Bruin brood enzo.. Als je dat al doet willen die yoghurt toetjes van activia met vezels ook altijd wel goed werken! Als je helemaal geen ontlasting meer krijgt (vooral geen diarree) zou ik aan de huisarts vragen om een magnesium tabletje.. Werkt ook fijn en vind ik zelf, als je al last hebt van obstipatie ook fijner dan een zetpil :p

Luffy, jammer dat je een invalster had. Hoeveel verloskundige werken er waar je zit? Krijg je dan 1 vaste of leer je er meerdere kennen want je weet nooit van te voren wanneer je bevalt :p wel fijn dat ze je bloeddruk dan in de gaten gaan houden! Ik hoop voor je dat je woensdag het hartje kan horen kloppen :D ik had met m'n laatste echo dat m'n baarmoeder nog te ver verstopt was, moest ik weer een inwendige dus kan je het hartje niet horen alleen zien.. Vind het toch wel spannend de eerste keer horen :D

2. Tiraa

Tiraa Niet meer actief

Dag dames!

Vanochtend getest en negatief. Ik gebruik de testen van zwanger&kids, maar vertrouw er niet echt op? Aangezien de ovu testen ook niet positief waren.. Ik heb wat gegoogeld en de ervaringen lopen uiteen! Ik ga zo denk ik toch nog maar even richting de kruidvat :)

Isabel: Veel water drinken en bewegen. :)

3. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ja inderdaad, er werken 4 verloskundigen dus ik denk dat het gewoon verschilt steeds. Heb jij wel een vaste verloskundige ofniet? Oh wat raar toen ik die miskraam kreeg 2 jaar geleden kreeg ik een inwendige echo met 8 weken en toen hoorde we het hartje ook kloppen, maar misschien verschilt het vaak

Maar krijg je al snel weer een echo? Of gaat de verloskundige gewoon luisteren de volgende keer?

4. Wonderwensje

Wonderwensje Fanatiek lid

12 mei 2012
    1.758
    0
    36
    Thuiszorg
    Bij de praktijk waar wij zitten, zijn 7 verloskundigen. Ze vroegen of we er een probleem mee hadden of dat we het contact tot 3 wilden beperken maar dan het risico lopen dat je bij je bevalling een verloskundige hebt die je nog nooit hebt gezien dus hebben wij aangegeven dat we dan liever met iedereen kennis maken..

Luffy, ooh dan weet ik het niet, misschien het geluid uitgezet?:p of met dat apparaat wat hun hebben niet hoorbaar ofzo, geen idee! Ik heb de 22e een afspraak bij de verloskundige en dan zouden we ook luisteren naar het hartje voor het eerst zei ze! Dus dan moet het gebeuren denk ik haha! Volgende echo is 15 september, maar die is ivm een cyste dus hoe en wat het dan gaat geen idee..

5. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Haha :D Nee, zwanger ben ik helaas echt niet! Bedankt voor de tips trouwens, super. Echt een vervelend gevoel. Voel me ook letterlijk verstopt hihi

Hoe is het met je Hilse? Hoe gaat het met de misselijkheid vandaag?

Een NOG mooiere buik :D Haha! Weet zeker dat 'ie opeens een stuk zal groeien!

Ah wat vervelend! Ik zie dat je op dag 14 zit.. Ik had normaal gesproken op dag 15/16 een positieve ovulatietest! Welke testen gebruik je ook al weer?

Wat fijn dat je eerder mag komen voor de echo! Ik ga het even voor je aanpassen op de lijst :)

Dankjewel voor de tips Corina! Ik ga inderdaad eens kijken of het door voeding vermindert.

De echo afwachten is inderdaad verstandig, gelukkig is het maandag al! Spannend!

En jammer dat je toch nog moet werken, maar ik neem aan dat je dan weer een extra dagje vrij hebt straks? Werkze alvast!

Nee haha :D Ik ben nog niet ongesteld.. Maar ik denk of vandaag nog, morgen of uiterlijk overmorgen! Kan er elk moment aankomen denk ik zo.

Wat fijn dat het "goed" ging :) Ik ga het voor jou ook even aanpassen op de lijst. Over een weekje de echo, het schiet echt al op hé!! En je bent nu alweer 9 weken! Wauw :D

Dankje lieverd :D Ik heb het normaal gesproken nooit eigenlijk. Mijn stoelgang is altijd heel erg... tja.. soepel? Haha, moet altijd 1 keer per dag meestal. Maar ik ga morgen even kijken voor die activia yoghurtjes!

Heb jij eigenlijk last gehad van misselijkheid? Volgens mij niet hé?

Balen dat je negatief hebt getest! Zwanger & Kids zwangerschapstesten zijn inderdaad minder gevoelig.. Even afwachten dan. Maar je bent in ieder geval nog niet ongesteld!

Dankje! Water drink ik wel veel, heb zo'n apparaat in de koelkast met van dat ijswater, maar wat meer beweging zou geen kwaad kunnen haha.

6. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Isabel, ja vandaag gaat redelijk met de misselijkheid! Alleen de vermoeidheid slaat genadeloos toe, pff! Net wezen stofzuigen. Ben echt helemaal kapot nu! Buiten gaan zitten in de schaduw in de wind zo warm, blegh!

7. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte
    @Isabel gebruik deze cyclus z&k ovutesten.. ja is op zich ook wel logischbals op 15/16 n positest zou hebben, maar ja was leuk geweest als wel n positest had:D ben nogal ongeduldig hihi..:D

8. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte
    Verdorie nog altijd last van me arm, af en toe hele gemene steken tussen door.. ben bang voor miss allergische reactie al nog nooit eerder gehad..

9. Hilse

Hilse Niet meer actief

Liesje, zou wel kunnen hoor allergische reactie.. Misschien even op googlen?

10. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte
    Ja al beetje gedaan.. maar dan kom je veel rode vlekken, zwelling e.d tegen en kan niet zeggen dat dat t geval is.. doet alleen gemeen zeer, vooral als me arm gebruik..

11. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hmm oke! Volgens mij is dat ook wel normaal hoor. Heb je het gif er ook uit gezogen? Misschien prikweg erop?

12. Tiraa

Tiraa Niet meer actief

Pff. ik voel me nu al 2 dagen echt min. Met vlagen misselijk, steken in mijn hoofd, met vlagen pijn in de rug... :(

Isabel: Sterkte met de verstopping. Het kan een erg naar gevoel zijn, ik weet er alles van. Ik heb van de HA regulan gekregen, en dat moet ik elke dag drinken. Anders is het hier ook een verstopping bij mij!

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier gaat alles goed meis! Lief dat je het vraagt :D
    Hoe gaat het bij jou? Las over obstipatie! Inderdaad veel granen en verse fruit/groente eten. Ik heb er na de bevalling heel veel last van gehad.. Als het echt niet lukt heb je er middeltjes voor!

Balen van de blaasontsteking!! Heb je er inmiddels iets voor gekregen?
    En hoe was het in de apenheul? :D

Veel plezier op vakantie!!! Wanneer gaan jullie?
    Al zaterdag al 17 weken, wow!!

Fijn dat je eerder mag zeg! Ben heel blij voor je :D

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    O bah zeg! Zou inderdaad een allergische reactie kunnen zijn..

Balen dat je je zo rot voelt meis!

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Heb even kortaf gereageerd meiden..
    Mijn man is dood en doodziek.. Weet niet wat ie heeft, maar is al sinds 4uur aan het overgeven en heeft overal pijn.
    Gelukkig geen koorts! Maar ik wacht het nog even af anders brengt mijn vader hem even naar de huisartsenpost.. Hij kan niet eens fatsoenlijk praten!

16. Tiraa

Tiraa Niet meer actief

Aaaah Meiden! Dit heb ik weer.... Na aandringen van vl bij thuiskomst een kv test gedaan. Echter heb ik niet op de tijd gelet. Zo'n 1,5 uur later loop ik langs de test die ligt in de hal op de kast, met jawel een streep. Niet heel donker maar duidelijk een streep. Maar nu weet ik dus niet in welke tijd die streep is gekomen... Morgenvroeg nog maar es een test doen en de tijd in de gaten houden. Ik beschouw dit als een nega test maar.

Pfff sorry dat ik zo ego en om alleen over mij te praten :( zal zo reageren op jullie!

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Plaats is een foto Tira, ik ken de KV testen best goed!

18. Tiraa

Tiraa Niet meer actief

Bloem, sterkte met vl!

Laat hem wel zo nu en dan een slokje drinken, uitdroging is zomaar te pakken! Hou hem goed in de gaten, en anders bellen met huisartsenpost.

Heeft hij ook stijfheid in nek oid?

19. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte
    Kon er niet echt bij om uit te zuigen, dan moest ik me arm 180 graden draaien haha.. en ze zeggen dat azijn er ook tegen moet helpen maar niet echt effectief bij mij.. doet met name zeer als op leun..

20. Tiraa

Tiraa Niet meer actief

Ik zie de streep niet op de foto! Heb al met verschillende standen geprobeerd :( En ook in negatief zie ik de streep niet.

Deel Deze Pagina