Dankjewel meisje! Ja we zijn nu al flink aan de gang om alles te regelen en ik geniet er nu al van! Wat geeft dit een fijn gevoel zeg, even heel wat anders dan een paar dagen geleden, gelukkig heb ik er zaterdag bijna niet aan gedacht omdat we zaterdag echt besloten hadden om het toch door te zetten en te gaan trouwen ook vooral als we straks met IVF bezig gaan Vind het zo spannend en reuze leuk ! Wat balen zeg! Wat is prolactine ook al weer? Naam zegt me wel iets maar??? Jeetje wat naar zeg binnen 2 maand zwanger worden pff? Dat doe je ook niet zomaar, hoop natuurlijk wel dat het gebeurt en anders gaan ze dus verdere onderzoek doen weet je al wat of?
Wat fijn meid dat alles goed was zeg! Jeetje kan niet beter ofniet haha.. Ben heel benieuwd zolang duurt het niet meer! Ja dat lijkt me ook zo super mooi om te zien haha.. als je die voetjes en handen tegen de buik aan ziet gaan leukleuk
@dinges mooi dat alles zo goed was! wel jammer van die kilootjes maar je weet waar ze weg komen.. en ja is zo uitgebreid genoeg hoor haha. @love oeh spannend hihi. Ben benieuwd wat ie gaat doen! @hier zo raar. Vanmorgen vriend gekeurd. En nu net weer thuis en wat gegeten en gedronken. En voel me duizelig, wil me er niet op vast pinnen maar hoop zo dat t n goed teken is! Vind t alleen beetje vroeg, zit nog maar 9 dpo en lf is 15, dus dan kan t volgens mij nog niet. Maar ik weet nog wel dat voor mijn vmk ook n dag last had van duizelingen, vind t zo spannend worden nu!!!!
@myhiro, he bah naar dat je zo'n tijdsdruk hebt nu.. en wat houd t precies in de prolactine waarde?? Sorry kan niet heel uitgebreid reageren, kan me niet echt focussen. Ik zit en nog duizelt t me..
Zal nog ff een updatue doen van vanochtend bij de gynacoloog. Ze hebben me weer naar de eitjes gekeken (follikels) Deze waren nu 10 mm 5 dagen geleden waren ze 5 mm schiet ook niet echt op dacht ik, en ik zit vandaag op dag 15 terwijl je bij dag 14 al je eiersprong heb en de eitjes moeten minimaal 18 tot 20 mm worden dus ik moet aanstaande vrijdag weer terug komen en dan gaan ze kijken hoe groot ze dan zijn. Zijn ze dan nog klein dan heb ik waarschijnlijk geen normale eiersprong en zal ik moeten beginnen met hormonen slikken om zo wel een eitje te laten rijpen. Jeetje dat was me ook weer een teleurstelling zeg, straks ligt het echt aan ons beide dan word het natuurlijk alleen maar moeilijker.. ik wacht het nog even af, maar word elke keer moe van de spanning. Ga nu ook even op bed liggen ben zo moe he zal daar wel door komen. Vl heeft trouwens vandaag zijn sperma ook weer ingeleverd, word weer opnieuw onderzocht. Jeetje dat was vanochtend ook wat zeg, ''verplicht'' sex dan wil het juist niet! Vreselijk we werden al een beetje kribbig op elkaar sta je ook niet lekker mee op.. s04006: Dankjewel meid!! Wat een leuke banner!
Oei jeetje meid! Wat hou je het weer spannend hoop zo voor je dat het idd een goed teken is!! DUIM DUIM En doe rustig aan he duizelingen zijn vervelend
@love dank je hou me idd wel beetje rustig nu.. Wat balen dat je eitjes nog maar zo weinig gegroeid waren hopelijk zijn ze de volgende keer mooi groot en aan t springen..
Ik snap je dip helemaal hoor meid.. en je mag er ook best wel af en toe doorheen zitten, het is allemaal ook wat.. maar houdt wel moed en probeer van het leven te genieten, teveel stress helpt ook niet mee, voor jezelf niet, maar ook voor het zwanger raken niet! Dat lijkt me zo'n heerlijk gevoel he! ik kan niet wachten totdat ik ook een kleine boef ook in mijn buik kan voelen! vanaf hoeveel weken begon jij je kindje ongeveer te voelen? hahaha ooeehh nou ik ben ook benieuwd! ik denk dat het dan gaat gebeuren op het moment dat je het het minst verwacht! hihi we horen het wel als hij zijn romantische aanzoek heeft gedaan.. hier gaat alles zijn gangetje.. lekker rustig op het wachtbankje, leren en straks ook een avonddienstje draaien..
@ love spannend..als hij voorbereiding nodig heeft word het vast een geweldig aanzoek haha maaruh... met jou cyclus lijkt het me niet dat je je eisprong op dag 14 hebt een eisprong is meestal 10-14 dagen voor de NOD die van mij heeft me al 2 x gevraagd maar vervolgens zegt hij dat hij niet wil trouwen, dan zegt ie eerst flink wil sparen en een groot feest wil geven en vervolgens zegt ie dat ie wil trouwen op maandag omdat dat (hier)goedkoop is en dat ie wil trouwen op 31 dec(oow en niet dit jaar dus word het 2018 dus ik wacht nog wel een poosje en als hij te lang wacht ga ik hem vragen net na de geboorte van onze eerste lijkt mij teminste een strak plan
@ Christina: Grrr mannen, rare wezens zijn het toch ook he?! Hopelijk laat ie je toch niet te lang meer wachten hihi. Die van mij wil ook wel trouwen en had het erover dat ie me ten huwelijk wilde vragen op een moment dat voor ons alletwee heel bijzonder was...toen ging bij mij toch wel ff een lampje branden en heb ik hem heel duidelijk verteld dat ik keihard nee zou zeggen als ie me vraagt terwijl ik lig te bevallen ofzo, mafkees. @ Mediq: Ik voelde voor het eerst kleine plopjes, beetje vergelijkbaar met darmgerommel rond de 16 weken, rond de 18/19 weken werden het wel duidelijk een soort porretjes en nu lijkt mijn buik af en toe wel een golfslagbad en weet hij inmiddels ook wel eens een rib of mijn blaas te raken...autsj! @ xxlove: Meid wat naar dat je eitjes niet zoveel als gewenst gegroeid waren.. wilde dat ik nu iets slims kon zeggen wat het een beetje kan verzachten voor jullie, maar helaas weet ik er daarvoor te weinig vanaf, sorry. Wel een dikke knuffel vanuit hier! @ Liesje: Bah naar dat je zo'n last hebt van duizelingen, doe je wel voorzichtig? Ik duim wel heel hard voor je dat dit een heel goed teken is! Is je vriend trouwens goedgekeurd? Was het gewoon zo'n keuring door de Arbo-arts (potjeplassen, letters lezen e.d.) of iets uitgebreider? Over prolactine: Wat ik zo snel ff op internet las, is dat dat het hormoon is wat o.a. zorgt voor de aanmaak van borstvoeding. Wordt afgescheden door de hypofyse (in je hersenen). Medische termen weet ik niet helemaal meer maar wat ik zo lees kan het te maken hebben met dus een overactieve hypofyse, problemen met je schildklier, storing aan de hypothalamus (ook een gedeelte van de hersenen), veel stress, (bij-)nierinefficientie, door het gebruik van bepaalde geneesmiddelen en epileptie. Maar dat is wat ik er als leek zo uithaal hoor... Mediq kan ons daar misschien beter bij helpen.
Ja vl is goedgekeurd.. was kerngezond verklaard haha. En idd potje plassen, bloeddruk zicht controleren.. niet zo veel bijzonders haha. Zijn er in totaal drie kwartier geweest. Daarna mochten we weer gaan. Gelijk de boel maar op de bus gedaan. Enne doe voorzichtig hoor, ga nu bijv geen ramen lappen hihi.. lijkt me niet zo veilig
haha.. oke ik ga mijn best doen om het uit te leggen. Prolactine is een hormoon wat normaal gesproken alleen in een hoog gehalte voorkomt in je bloed als je zwanger bent. het zorgt dan inderdaad voor het aanzetten van de melkklieren in de borsten (en nog allerlei andere dingen, nvt in dit geval). prolactine onderdrukt ook je eisprong, want tijdens een zwangerschap heb je immers geen eisprong nodig. om een eisprong te krijgen moet je prolactine gehalte ongeveer onder de 26 liggen (maar dit verschilt per persoon). Je kunt het zien als een natuurlijk anti- conceptie middel.. alleen op dit moment hebben we er niks aan, want we willen geen anti- conceptie middel! een verhoogd prolactine kan verschillende oorzaken hebben, van stress!!!, bepaalde medicatie, een schildklier probleem of een probleem in de hypofyse.. maar ik neem aan dat de arts van Myhiro dat allemaal helemaal gaat uitzoeken.. weet je toevallig wel of je een normale eisprong hebt Myhiro?
Yeaah ladies ben geslaagd voor mijn examens Engels en Nederlands nu nog even bikkelen voor de rest. Heerlijk gevoel dat die 2 al binnen zijn. @ love, nou erg spannend hoe die je gaat vragen. Bij mij was het ook erg onverwachts, zag het echt niet aankomen. Srry dames reageer ff ander x ben nog steeds niet helemaal niet lekker ben eerder weg van stage ga zo neer ploffen en met een dekentje op de bank
Yasmin gefeliciteerd en nu gauw verder uitzieken!! Valt me trouwens ineens op dat zp nog op zomertijd leeft hihi
@yasmin gefeliciteerd! Super fijn @love haha wat leuk! Spannend ben benieuwd hoe hij je gaat vragen @hier. concert weet niet meer wie het vroeg. Ik zou naar the coup gaan. Een hiphop groep. In de melkweg. Maar ik voel me toch niet goeg genoeg denk ik. Dus ik ga maar lekker vroeg mijn bed in.
Dankjewel allemaal! Heb even lekker op de bank gelegen. nog steeds last van hoofdpijn. bah bah majah. nu even huiswerk maken en bedje in. wat is het rustig hier.
Yasminn Gefeliciteerd en beterschap! Vandaag 2 dagen overtijd en nog geen bloed te herkennen. Wel telkens het gevoel of ik het ben geworden, maar dan is er niks te zien gelukkig! Pff.. wachten tot zaterdag duurt lang.. maar ik wil het gewoon volhouden!!!!! Hoe is het met jullie ?
Mayo ben voor je aan t duimen hoor!! Zou echt super zijn zo snel al! Hier nog steeds last van n beetje n ligt gevoel in me hoofd, zal vanzelf wel over gaan haha..