jonge wannebee & soon to be mama's - deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door liesje88, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krista1990

Krista1990 Niet meer actief

Oh ja, sorry! Wat voor uitkering heb je nu dan? Als gastouder loop je ook wel snel kans als je zwanger je baan kwijt te raken, ze zijn wel heel erg tevreden, maar als ik dan ineens 16 weken weg zou zijn??

Weet je ook wat het word? En heb je al een kinderwagen?

Je nagels zijn super mooi trouwens. :D

2. s04006

s04006 Actief lid

16 okt 2012
    204
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @krista ja ik was aan de pil. Had een hele lichte omdat ik last van migraine had dus zal waarschijnlijk minder tijd nodig hebben om te ontpillen. Dit is pas mijn eerste ronde dus ik verwacht niets maar stiekem toch wel een beetje spannend;) nu we echt aan het proberen zijn hoop ik toch dat het snel raak mag zijn.
    Als je je baan verliest en je hebt 2 jaar of langer gewerkt krijg je heel makkelijk een uitkering. Je krijgt dan door betaald wat je al kreeg in je laatste beroep. Als je nog niet zo lang werkt kom je alleen in aanmerking voor een bijstandsuitkering en dan geld ook het inkomen van je partner en moet je als je onder de 27 bent eert vier weken bewijzen dat je gesoliciteerd hebt en geen baan kunt vinden. Dan kijken ze nog voor je voor opleidingen en dan pas krijg je een uitkering. Ik weet nu alles want ik ben vanmiddag bij het uwv geweest;) haha!

3. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Haha geen probleem hoor;). Ik heb nu een ziektewetuitkering, bij het UWV vonden ze dat ik die gewoon mocht houden, ik heb ondertussen wel gesolliciteerd voor andere banen, maar natuurlijk nergens aangenomen door mijn zwangerschap.
    Snap dat het ook niet makkelijk is als je gastouder bent, laten we maar hopen dan dat jouw gezin er niet moeilijk over doet en je terug wil hebben na 16 weken!

Ja we weten inmiddels al wat het wordt, we krijgen een zoontje:D!
    Kinderwagen hebben we al, konden we via kennisen van schoonmoeder voor een prikkie overnemen, super fijn! We hadden 2 houten kinderstoelen (soort tripptrapps), kinderwagen en allerlei klein spul voor maar 75 euro:$:D!

En bedankt!!

4. Krista1990

Ja, maar als gastouder heb ik geen recht op een ww???

Oh spannend hoor, tuurlijk is het spannend, logisch toch?? :D

Xx

5. Krista1990

Oh whauw! Beterrrrr! Dat is geen geld. :O

Ja, dat hoop ik ook, maar heb geen idee om eerlijk te zijn.

Een zoontje :D wat super leuk!
    Wanneer ben je uitgerekend? Ga je in het ziekenhuis bevallen?

Ik ben helemaal gek van de Stokke Xplory. :cool:

6. s04006

s04006 Actief lid

16 okt 2012
    204
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hoe bedoel je? nu of als je je baan verliest?
    Als je genoeg verdient nu niet. Of bedoel je dat niet? Anders wel hoor. Iedereen heeft daar recht op. Dus ik zou niet weten waarom niet.

Ja is ook zo:)
    Heb de laatste weken elke keer 1 dingetje gehaald als ik langs een baby winkel kom haha! Wil mzelf niet helemaal gek maken maar kan het toch ook niet helemaal laten ;)

7. Krista1990

Nee als gastouder ben je daar niet voor verzekerd, kwam ik paar weken geleden achter?? :(

Haha, echt? Wat heb je al dan? Ik heb alleen een babypakje van Nijntje. ;)

Xx

8. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    @ Krista: Ik ben van plan om thuis te gaan bevallen, maar we wonen vlak bij het ziekenhuis dus mochten de plannen wijzigen zijn we daar gelukkig zo:). Ik ben 19 januari uitgerekend.

9. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte
    @dinges super leuk je nagels!!
    Enne t trucje heeft gewerkt:) deed mn moeder vroeger ook altijd bij ons. En hoop ook wel dat de duizeligheid n andere reden had hihi.. nog even wachten.
    En super dat je die spulletjes zo goedkoop kon overnemen altijd fijn:)

@zelf dingetjes nu al halen, ik heb me nog heel goed kunnen beheersen. Maar vond t heerlijk hoor om voor n poos terug dingetjes te zoeken voor de kleine van mn vriendin:).. en maak we zeer zeker wel schuldig aan bij alles weg te kwijlen omdat t zo schattig is!

10. Krista1990

Dat lijkt mij ook heel fijn, lekker in je eigen omgeving. ;)

Was je snel zwanger?

Lfs

11. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte
    Jonge wannebe & soon to be mama’s – deel 4

Bekijk bijlage 283831

♥PROBEREN ZWANGER TE RAKEN♥
    - Mayo1990 (22 jaar) Ronde 2, eerste kindje NOD op: 29 oktober
    - Dinges1989 (23 jaar) Ronde 6, eerste kindje NOD op: 1 november
    - Kiraa (22 jaar) Ronde 2, eerste kindje NOD op: 4 november
    - Liesje88 (24 jaar) Ronde 5 na VMK, eerste kindje NOD op: 5 november
    - CBella (22 jaar) Ronde 4, eerste kindje NOD op: 5 november
    - Christina89 (23 jaar) Ronde 6 na MK, NOD op: 5 november
    - IS88 (24 jaar) Ronde 5, eerste kindje NOD op: 6 november
    - Krista1990 (22 jaar) Ronde 4, eerste kindje NOD op: 7 november
    - UmmAbderrahman ( 24 jaar) Ronde 4, eerste kindje NOD op: 10 november
    - Mediq22 (22 jaar) Ronde 4, eerste kindje NOD op: 10 november
    - Daan22(22 jaar) Ronde 6, eerste kindje NOD op: 13 november
    - Smnee (21 jaar) Ronde 5, eerste kindje NOD op: 19 november
    - MumL (20 jaar) Ronde 7, ronde 2 na vmk, eerste kindje NOD op: 19 november
    - Yasminn (23 jaar) Ronde 4, eerste kindje NOD op: 22 november
    - xxlove06 (21 jaar) Ronde 13, eerste kindje NOD op: 30 november
    - Sophia89, Ronde 3, eerste kindje NOD op: 30 november
    - Myhiro (21 jaar) Ronde 7, eerste kindje NOD op: 1 december
    - s04006 (20 jaar) Ronde 1, eerste kindje NOD op: onbekend
    - Charmed (22 jaar) Ronde 3, eerste kindje NOD op: onbekend
    - KayaLola (24 jaar) Ronde 1, eerste kindje NOD op: ?

- Maulona (22 jaar) Ronde 1, eerste kindje NOD op: (ontpillen)

♥NOG NIET BEZIG MET ZWANGER RAKEN♥
    - Maxellera (20 jaar)
    - GwoonAn (22 jaar)

................................................

♥ ZWANGER♥
    - Amann (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 9 december 2012 In verwachting van een: ZOON
    - YoungMama (19 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 1 januari 2013 In verwachting van een: ZOON
    - Dinges89 (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 21 januari 2013 In verwachting van een: ZOON
    - Roosje24 (25 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 26 januari 2013 In verwachting van een: DOCHTER
    - Wonderwensje (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 2 maart 2013 In verwachting van een: DOCHTER
    - Luffy90 (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 21 maart 2013 In verwachting van een: Zoon/Dochter/Verrassing
    - Hilse (20 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 30 maart 2013 In verwachting van een:ZOON
    - Corina1989 (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 3 april 2013 In verwachting van een: Zoon/Dochter/Verrassing
    - Loes1990 (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 16 april 2013 In verwachting van een: Zoon/Dochter/Verrassing
    - Tiraa (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 27 april 2013 In verwachting van een: Zoon/Dochter/Verrassing
    - Wolfje89 (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 27 mei 2013 In verwachting van een: Zoon/Dochter/Verrassing
    - Angel1989 (22 jaar) Eerste Kindje, Uitgerekend op: 28-06-2013 In verwachting van een: Zoon/Dochter/Verrassing

♥AFSPRAKEN, CONTROLE & Echo’s♥
    - Luffy90: 1 november - 20 weken echo
    - Tiraa: 5 november – Controle verloskundige
    - Amann: 6 november - Controle verloskundige
    - Hilse: 8 november - 20 weken echo
    - Corina1989: 8 november - 20 weken echo
    - Dinges89: 22 november- verloskundige
    - Roosje24: 3 december - Echo controle placenta

.................................................
    ♥BEVALLEN ♥

12. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte
    dinges heb je afspraak toegevoegd:)

13. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    @ Liesje: danku danku! Fijn dat je oorpijn over is:).

@ Krista: Ja ik was super snel zwanger hihi, we waren stiekem nog niet bezig om een kindje te maken (alleen aan het oefenen), maar onze kleine boef had haast en besloot dat het zijn tijd was:D.

Jeej ik ga zo heerlijk naar mijn beste vriendinnetje toe, heb dr al een tijdje niet meer gezien omdat ik mn autootje verkocht heb en we niet zo dicht bij elkaar wonen dus heb helemaal zin om lekker bij te kletsen en theetjes te drinken!

14. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Goedemorgen meiden :).
    Er is weer veel gekletst zie ik! En moet eerlijk zeggen dat ik nu de energie niet heb om ver terug te lezen ;). Heb hoofdpijn en duik zo nog even mijn bed weer in. Vanavond weer werken van half 4 tot half 12.

Dinges89: Veel plezier vanmiddag!
    En wat fijn dat je zo snel zwanger was. Was dat dan door de pil heen of was je al met de pil gestopt?

Ik lees ook wat over werk en zwangerschap. Ik heb vanmiddag op werk gesprek met afdelingshoofd. Hoop echt dat mijn contract verlengd kan worden (april 2013). Zal het wel horen vanmiddag!

15. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Beterschap Corina! En alvast succes met je gesprek vanmiddag, hoop ook voor je dat ze je contract gaan verlengen.:)

Ik ben niet door de pil zwanger geraakt nee.. ik had een paar maanden voor ik zwanger werd mijn spiraaltje laten verwijderen (kan nogal slecht tegen hormonen..hihi dus vl heeft het nu met al die zwangerschapshormonene helemaal voor zn kiezen:)), maar we hebben netjes condooms gebruikt en nooit wat gemerkt dat er iets gescheurd is ofzo. Was best wel een grote verrassing dus, maar wel een hele leuke!

16. Krista1990

Hahaha whauw! Dat is wel een wonder dus. :D

Lfs.

17. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Dinges, wauw hihi dat was dan zeker snel!
    Veel plezier vanmiddag!

Hier ook niet zoveel puf om terug te lezen sorry!!
    Heb heel erg last van m'n buik gehad door m'n darmen, gaat nu iets de goede kant op gelukkig! (Afkloppen!!)

18. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Balen dat je zo'n last hebt (gehad) van je darmen Hilse... ik heb dr ook een tijdje last van gehad, bij mij hielp het wel een beetje als ik elke dag een paar gedroogde abrikozen at, om de boel een beetje op gang te houden...misschien ook wat voor jou?

@ Krista: Ja zeker een echt wondertje!:D Of een familietrekje hihi... mijn moeder was ook pas 19 toen ik besloot dat het tijd was om te komen (dan wel door de pil heen).

19. Krista1990

Hahaha, dat zou ook kunnen. Zit vast in de familie :D nou leuk toch? :cool:

Xx

20. Mediq22

Mediq22 Actief lid

14 sep 2012
    282
    0
    0
    ooohhh wat klinkt dat als een heerlijke middag!
    ikheb geen TLC :( stomme digitenne, ik kijk altijd "say yes to the dress" met een vriendin die volgend jaar gaat trouwen, heerlijk programma!

ooeehh leuk je nagels! ik doe zelf ook altijd freubelen, steentje, patroontjes, alles, maar in het ziekenhuis word dat niet gewaardeerd dus dan vind ik het zonde van mijn werk voor 1 dag leuke nagels..

hmm je progesteron is heel laag (1,2) wat zou kunnen duiden op geen eisprong. maar omdat je de dag erna ongesteld bent geworden hoeft het eigenlijk niks te betekenen.. lastig he?

ik denk dat je arts daarom nog even wil wachten, want je kan ook een eisprong overslaan zonder dat er iets aan de hand is.
    probeer idd met ovulatietesten je eisprong te vinden! dan weet je in ieder geval zeker of je hem hebt gehad

(overigens is temperaturen daarbij heel handig, want ovu test geeft wel aan dat er een ei aankomt, maar niet dat hij daadwerkelijk is gesprongen, met een duidelijke temperatuurstijging weet je dan zeker dat je een eisprong hebt gehad!)

@hier
    gaat alles weer een stuk beter, vl heeft met zijn werkgever gepraat en ze hebben afgesproken dat hij per project mag beslissen of hij het wil doen of niet en tegen de tijd dat wij zwanger zijn of een kindje hebben (gewoon uitgelegd in de zin van wat als ik eventueel met een gezin wil beginnen) dan hoeft hij niet naar het buitenland.

ook bleek dat de afgelopen maand ineens erg druk was en ze liever iemand zonder gezin daar naartoe wilde sturen, om de zelfde reden dat wij nu vragen of vl in NL mag blijven tegen de tijd dat we kindjes hebben..

hele opluchting, druk zitten maken om niks dus.. :D

Deel Deze Pagina