bloedgroep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rennie, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rennie

rennie Actief lid

2 aug 2011
    117
    0
    16
    Weet iemand toevallig of de bloedgroep van je baby ergens genoteerd staat? :D
    De hielprik heeft de vroedvrouw thuis uitgevoerd maar stom dat niemand even daarna kan vermelden welke bloedgroep ze heeft, of heb ik iets gemist? Kan misschien in de toekomst toch wel handig zijn :(

2. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Volgens mij testen ze dit helemaal nog niet bij baby's.
    Doen ze dan vaak alleen wanneer dit nodig is.

3. rennie

rennie Actief lid

2 aug 2011
    117
    0
    16
    ahaaa ok!
    ik vroeg me opeens af 'stel dat er wat mis is?' ... eigenlijk raar hé, bij baby's moet het dikwijls zoveel sneller gaan ...

4. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Volgens mij wordt dit niet standaard gedaan. Ik weet wel dat mijn dochter een positieve bloedgroep heeft, door bloedonderzoek tijdens mijn zwangerschap. Omdat ik een negatieve bloedgroep heb.

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik weet het wel :)
    Mijn dochter heeft net als mij O negatief :)

Ze testen de bloedgroep tegenwoordig in het zh als je een reshus-D moeder bent ;)
    Ik kreeg na de geboorte zekerheid toen hebben ze bloed uit de navelstreng gehaald.

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    In noodgevallen geven ze 0 negatief, dat kan altijd. Dan is er ook geen tijd om eerst de bloedgroep op te zoeken.
    Mijn bloedgroep is pas vastgesteld toen ik bloed ging geven, en er zijn ook mensen die hun hele leven niet weten wat hun bloedgroep is.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    krijg je idd pas te horen als er iets mocht zijn...

Hier beide o+ dus zou vreemd zijn als kids iets anders hadden....

8. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik weet het ook doordat ik o negatief heb en ze daarom moesten weten wat mijn zoontje heeft. Hij heeft o positief.
    Ik denk dat je het pas te weten krijgt als je kindje iets mankeert en ze bloed gaan afnemen.

9. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Wordt inderdaad alleen indien nodig getest.
    Dl heeft À positief

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn moeder zei altijd dat ik O negatief was. Toen ik zwanger was bleek ik gewoon B negatief te hebben :D Kids zijn beide positief want ik kreeg beide keren na de bevalling weer zo'n spuit in m'n kont maar welke bloedgroep ze precies hebben weet ik niet. Mijn vriend weet het van zichzelf ook niet maar het is i.i.g positief :p

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik weet zeker dat ze a positief is, ze heeft een bliedtransfusie gehad, maar t is heel snel ter bepalen hoor de bloedgroep in tijd van nood en idd o negatief past overal bij

12. rennie

rennie Actief lid

2 aug 2011
    117
    0
    16
    bedankt dames! weer een kronkel minder in men gedachtenkronkels! :D
    Ikzelf heb A+, mijn man O+ ... maar ik ben blij dat ze over het algemeen snel met O verdergeholpen zijn :)

13. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Het kan wel hoor! Mijn ouders hebben beide O+ heb dus altijd te horen gekregen dat ik dit ook heb. Wat blijkt tijdens mijn zwangerschap: A negatief :( Heb dit toen wel even heel raar gevonden en uitgezocht hoe dit kan. Is een heeeel lang en ingewikkeld verhaal maar kan dus wel.

14. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier heeft ze A negatief, net als ik. Ze hebben het hier getest met bloed uit de navelstreng.

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Klopt, mijn oma en opa zijn allebei positief, maar mijn tante is ook negatief. En die is duidelijk niet van de melkboer haha! Het is ingewikkeld, maar het is niet iets waar ze tegenwoordig nog vreemd van opkijken.

16. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Wat raar eigenlijk dat ze dat niet standaard testen in Nederland, toch handig om te weten.. Hier doen ze het wel. Ik heb ook echt lang mijn bloedgroep niet geweten, omdat mijn ouders het dus ook niet wisten. Pas toen ik zwanger werd, hebben ze het hier in Istanbul getest.

Deel Deze Pagina