Heeft iemand ooit al eens iets gekocht op ebay? waar moet ik opletten... gaat namelijk om iets van rond de 100euro! iemand tips? {eben een beetje huiverig!}
Ik ben een zeer ervaren Ebayer, heb mijn eigen webwinkel op Ebay, dus als je mij even het objectnummer geeft van het artikel dat je wilt gaan aanschaffen, kan ik voor je kijken of het veilig is en waar je op moet letten !
Vaak staat er naast de naam van de verkoper nog gegevens. Zoals hoeveel handelingen de verkoper al gedaan heeft. Vaak staat er ook wel is "powerseller" naast zo'n naam. Dat wil zeggen dat het een verkoper is die al heel veel verkocht en/of gekocht heeft. Deze zijn te vertrouwen. Verder kan je (als je op die naam klikt) zijn verkoop geshiedenis zien. Daar kunnen mensen positiefe of negatiefe feedback achterlaten voor de verkoper. Als je op z'n naam klikt kan je dus meteen kijken of er mensen zijn die bij deze persoon iets gekocht hebben en tevreden waren. Dit zijn de dingen waar ik althans op let. Succes met kopen
E-bay is super, zou niet meer zonder kunnen. Maar inderdaad: altijd goed kijken naar de feedback over die persoon, dat zijn de reacties van hun klanten die gegeven zijn. Dat zegt genoeg. Doe het al een paar jaar, verkopen en kopen, de hele wereld over. Heb gelukkig nog nooit drama gehad. Ik vind het veiliger als marktplaats. Je ziet tenminste wat mensen over die verkoper zeggen. Veel plezier op e-bay. Groetjes annette
even op letten hoeveel feedback-waarderingen iemand heeft en of daar negatieve tussen zitten. Kijken waar die negatieve feedback over gaat, dan beslissen, iemand met bijv. over de 100 positieve feedback kun je rustig van kopen. Iemand die net start, zou ik even aanzien ... Hoop negatieve feedback zou ik niet van kopen. Ebay winkel zit vaak ook wel goed, daar kun je bij ruilen, van iemand prive niet.
idd let goed op de feedback. daar kun je zien wat ervaringen van andere mensen zijn met die verkoper.. verder kun je van te voren misshcien ff contact opnemen, om te kijken hoe hij/zij overkomt..
Ik heb al best veel gekocht via ebay. Je hebt kopersbescherming. Als er iets niet goed is, of je artikel wordt niet geleverd, dien je een klacht in bij ebay en dan krijg je je geld terug (als het meer dan 22 euro is dacht ik. Dus je loopt nooit veel risico.
Ik ben iemand met een Ebay winkel, maar ben ook een prive persoon. Gelukkig heb ik al een aardige reputatie opgebouwd en bij mij is het mogelijk om artikelen te ruilen.
Toevallig heb ik NET mn nieuwe buggy binnen... van ebay.. was ook geen goedkoop grapje.. maar helemaal goed dus veel succes verder.