Jongen als avond oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door popje, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

jongen als oppas

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Omdat onze oppas niet meer oppast zoek ik een nieuwe oppas die zo nu en dan een avondje op kan passen op onze kinderen. Nu had ik met een vriendin er over en zei wist wel een oppasje die het wilde doen. Een jongen van 16 jaar. Zouden jullie dit doen?
    Zo ja of nee waarom?

2. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Uhm nee, ik heb niet echt een toelichting, maar het zou me niet lekker zitten, dus nee :)

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ja!!! Mijn zus heeft een jongen als oppas en haar zoontjes vinden het helemaal super!

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja, als het via via gaat of ik de jongen zou kennen wel. Zou niet snel een vreemde jongen op laten passen.

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik ken die jongen nog niet,
    maar het is een neefje van een vriendin,
    hij past zo nu en dan op haar kinderen.

Vroeger paste op mijn ook zo nu en dan een jongen.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Vraag hem een keer langs te komen om kennis te maken. Ga op je gevoel af.
    Overigens, dat zou ik ook bij een meisje doen! Het moet sowieso klikken met een oppas.

7. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    ik snap niet helemaal waarom een jongen anders zou zijn als een meisje ... als de klik goed is waarom niet

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vroeger paste mijn buurjongen wel eens op mij. Geen trauma's aan overgehouden hoor! (Althans: ik niet, maar ik kan niet voor hem spreken. ;))

Jongen of meisje maakt mij niet uit: als ik iemand ken en die persoon betrouwbaar 'voelt' dan zou ik het doen. Je gevoel kan het ook mishebben hoor. Maar waar moet je anders op vertrouwen?

Een vreemde zou ik sowieso niet op mijn kind laten passen. Dat wil zeggen: als het niet professioneel is. Bij een kdv / gastouder / BSO zul je toch een beetje vertrouwen moeten hebben in de organisatie die erachter zit en je eigen gevoel.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou niet een via via oppas voor mijn zoontje willen. Een vriendin die wel een oppasje weet? Dus niet. Of dat nou een jongen of een meisje is zou me echt niet uitmaken. Ik heb dus in dit geval nee gestemd.

Mijn buurjongens die ik al jaren ken en de afgelopen jaren heb zien opgroeien kunnen wat mij betreft wel bij ons oppassen. Maar die ken ik dus al jaren. Moet ik wel zeggen dat ik een goede relatie met mijn buurvrouw heb en weet dat zij dan ook haar zoons in de gaten zou houden.

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Heb hem gebeld voor een kennis making.

Ik krijg te horen van ee jongen als oppas, hij kan alles doe met je kindje...

Ben benieuwd donderdag...

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Een meisje kan ook kwade bedoelingen hebben.
    Mijn neef zou ook een hele leuke oppas zijn en dat is ook een jongen/man. Ik zou de jongen op gesprek laten komen, net zoals ik bij een meisje zou doen.

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    als jij een goed gevoel hebt bij die jongen doen! jongens kunnen net zo goed oppassen al meisjes.

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Mijn gevoel zegt meteen nee, alhoewel dat echt onzin is. Mijn man heeft vroeger ook oppaswerk gedaan.

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier ook gevoelsmatig direct nee, al is het eingleijk onzin wat sjorsje ook zegt, waarom zou een jongen anders zijn dan een meisje. Kan bij beide wat gebeuren natuurlijk
    maar ik zou het niet doen, puur omdat het niet goed zou voelen

15. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    uhm tja, ik zou niet weten waarom niet als hij ook bij je vriendin oppast, jammer dat er gelijk een stempel opzit. heel jammer.

er zijn ook veel meide opassers die niet betrouwbaar zijn, dus als mijn gevoel goed zou zijn, ja hoor geen probleem.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou eerder twijfelen over de leeftijd dan omdat het jongen is. Heb nu af en toe een oppas van 16, maar ik vind haar niet daadkrachtig genoeg. Maar kan bij hem natuurlijk helemaal anders zijn. Zou idd ook afgaan op de kennismaking en hoe hij is met je kindje(s).

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik heb er geen problemen mee. Hier al enkele jaren een jongen die regelmatig op onze zoons past en ze vinden het helemaal top. Als zijn zussen eens komen oppassen vinden mijn zoons dat toch echt minder leuk....zegt genoeg

18. Bri

Bri Niet meer actief

Als je bij de kennismaking met de jongen in kwestie en met zijn ouders een goed gevoel over zijn kwaliteiten hebt, waarom niet?
    Maakt voor mij geen verschil, jongen of meisje. Persoonlijk vind ik 16 erg jong, dus ik zou wel willen dat zijn ouders beschikbaar (en dus in de buurt) zijn als achtervang.

19. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Nee nooit!
    Ten eerste vind ik de leeftijd van 16 te jong om de verantwoording over een kind te dragen.
    Ten tweede zou ik nooit voor een mannelijke oppas gaan, hoe aardig hij ook overkomt.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ligt er aan hoe die jongen is. Kennis maken en goed naar mijn gevoel luisteren. En dat doen we ook bij een meid.

Trouwens, mijn broertje past met regelmaat op. Vindt hij fantastisch, en mijn beide jongens ook. Dik feest als hij oppast! :D

Deel Deze Pagina