Omdat onze oppas niet meer oppast zoek ik een nieuwe oppas die zo nu en dan een avondje op kan passen op onze kinderen. Nu had ik met een vriendin er over en zei wist wel een oppasje die het wilde doen. Een jongen van 16 jaar. Zouden jullie dit doen? Zo ja of nee waarom?
Ja, als het via via gaat of ik de jongen zou kennen wel. Zou niet snel een vreemde jongen op laten passen.
Ik ken die jongen nog niet, maar het is een neefje van een vriendin, hij past zo nu en dan op haar kinderen. Vroeger paste op mijn ook zo nu en dan een jongen.
Vraag hem een keer langs te komen om kennis te maken. Ga op je gevoel af. Overigens, dat zou ik ook bij een meisje doen! Het moet sowieso klikken met een oppas.
ik snap niet helemaal waarom een jongen anders zou zijn als een meisje ... als de klik goed is waarom niet
Vroeger paste mijn buurjongen wel eens op mij. Geen trauma's aan overgehouden hoor! (Althans: ik niet, maar ik kan niet voor hem spreken. ) Jongen of meisje maakt mij niet uit: als ik iemand ken en die persoon betrouwbaar 'voelt' dan zou ik het doen. Je gevoel kan het ook mishebben hoor. Maar waar moet je anders op vertrouwen? Een vreemde zou ik sowieso niet op mijn kind laten passen. Dat wil zeggen: als het niet professioneel is. Bij een kdv / gastouder / BSO zul je toch een beetje vertrouwen moeten hebben in de organisatie die erachter zit en je eigen gevoel.
Ik zou niet een via via oppas voor mijn zoontje willen. Een vriendin die wel een oppasje weet? Dus niet. Of dat nou een jongen of een meisje is zou me echt niet uitmaken. Ik heb dus in dit geval nee gestemd. Mijn buurjongens die ik al jaren ken en de afgelopen jaren heb zien opgroeien kunnen wat mij betreft wel bij ons oppassen. Maar die ken ik dus al jaren. Moet ik wel zeggen dat ik een goede relatie met mijn buurvrouw heb en weet dat zij dan ook haar zoons in de gaten zou houden.
Heb hem gebeld voor een kennis making. Ik krijg te horen van ee jongen als oppas, hij kan alles doe met je kindje... Ben benieuwd donderdag...
Een meisje kan ook kwade bedoelingen hebben. Mijn neef zou ook een hele leuke oppas zijn en dat is ook een jongen/man. Ik zou de jongen op gesprek laten komen, net zoals ik bij een meisje zou doen.
Mijn gevoel zegt meteen nee, alhoewel dat echt onzin is. Mijn man heeft vroeger ook oppaswerk gedaan.
hier ook gevoelsmatig direct nee, al is het eingleijk onzin wat sjorsje ook zegt, waarom zou een jongen anders zijn dan een meisje. Kan bij beide wat gebeuren natuurlijk maar ik zou het niet doen, puur omdat het niet goed zou voelen
uhm tja, ik zou niet weten waarom niet als hij ook bij je vriendin oppast, jammer dat er gelijk een stempel opzit. heel jammer. er zijn ook veel meide opassers die niet betrouwbaar zijn, dus als mijn gevoel goed zou zijn, ja hoor geen probleem.
Ik zou eerder twijfelen over de leeftijd dan omdat het jongen is. Heb nu af en toe een oppas van 16, maar ik vind haar niet daadkrachtig genoeg. Maar kan bij hem natuurlijk helemaal anders zijn. Zou idd ook afgaan op de kennismaking en hoe hij is met je kindje(s).
Ik heb er geen problemen mee. Hier al enkele jaren een jongen die regelmatig op onze zoons past en ze vinden het helemaal top. Als zijn zussen eens komen oppassen vinden mijn zoons dat toch echt minder leuk....zegt genoeg
Als je bij de kennismaking met de jongen in kwestie en met zijn ouders een goed gevoel over zijn kwaliteiten hebt, waarom niet? Maakt voor mij geen verschil, jongen of meisje. Persoonlijk vind ik 16 erg jong, dus ik zou wel willen dat zijn ouders beschikbaar (en dus in de buurt) zijn als achtervang.
Nee nooit! Ten eerste vind ik de leeftijd van 16 te jong om de verantwoording over een kind te dragen. Ten tweede zou ik nooit voor een mannelijke oppas gaan, hoe aardig hij ook overkomt.
Ligt er aan hoe die jongen is. Kennis maken en goed naar mijn gevoel luisteren. En dat doen we ook bij een meid. Trouwens, mijn broertje past met regelmaat op. Vindt hij fantastisch, en mijn beide jongens ook. Dik feest als hij oppast!