Jongen als avond oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door popje, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

jongen als oppas

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou het niet doen.
    Sowieso zou ik nooit een 'vreemde' oppas bij mijn kinderen laten.

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Waarom niet?

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Daar heb ik een slecht gevoel bij.
    Hier passen opa en oma op, soms een tante. Meer niet.
    (Mijn kinderen zitten wel 2 dagen op de kinderopvang bij te way)
    Ik wil geen vreemden in mijn huis en zeker niet bij mijn kinderen.
    Ook geen tieners, waarvan ik me afvraag wat ze doen in een noodsituatie.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja hoor, ik had vroeger zelf een jongen als oppas :)

En via via oppasjes, ik zou niet weten hoe ik er anders aan moet komen! Ik heb er nu 4, allemaal meiden tussen de 16 en de 20, heel handig :)

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    het gaat me niet zo zeer om de jongen. maar gewoon om het feit dat ik de oppas niet ken. dus ik kies nee.
    heel leuk via via maar ik laat geen onbekenden oppassen.

6. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Meiden bedankt voor je antwoorden....
    Het is idd best wel lastig, hij is hier gisteravond geweest...
    en aangezien het gaat om de avonden als mjin kinderen op bed liggen, Mag hij zo nu en dan oppassen....

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik heb 'ja' geantwoord. Als het goed voelt, zie ik niet in waarom niet. Wij hebben ook een oppas van 16, de dochter van een collega. Ik kende dat meisje niet op voorhand, ik kende de collega wel heel goed.

Wat zij doet in een 'noodsituatie'? Als er echt brand uitbreekt of een gewonde valt ofzo, zal ze natuurlijk 112 bellen. Als de situatie wat minder urgent is, zal ze haar moeder bellen om advies, of anders ons. Jongeren van 16 zijn geen 5 he... Die kunnen al heel goed nadenken, gevaren inschatten, ....

Een keertje was onze dochter wat huilerig. Ze heeft haar toen getroost en weer in bed gelegd, waar ze nog even bleef huilen. Toen heeft ze haar moeder gebeld wat te doen (wilde ons niet storen), en terwijl ze haar moeder aan de lijn had, hield Liesbeth al op met huilen. Heel normaal dus, en ik denk dat zo'n meisje/jongen daar ook heel veel van leert.

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    hier voor hadden wij een meisje als oppas, maar die vergat elke keer wat. Dat vonden wij erg vervelend...
    bijv: gordijnen niet dicht of het licht aan laten op de slaapkamer.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou niet weten waarom niet? een jongen of een meisje maakt geen zak uit. een meid kan net zo goed iets kwaads in gedachten hebben

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zou niet weten waarom niet. Door een paar van die gestoorde viezerikken worden nu jongens/ mannen die oprecht graag met kinderen werken aangekeken en veroordeeld. Liever een lieve zorgzame jongen dan een meid die het enkel doet voor het geld en niet eens omdat ze het leuk vind

11. lies276

lies276 Niet meer actief

helemaal mee eens!!

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Ja hoor, prima! Hoe oud zijn je kinderen, en zijn het jongens of meisjes? Ik denk dat bijvoorbeeld jongens van een jaar of 5 het geweldig zouden vinden :)

Trouwens, ik paste ook vroeger regelmatig op, elke zondagavond van 14.5 tot 15.5 jaar eigenlijk, kindjes waren 2.5 en 5 toen ik begon (en het waren draakjes!). Hun papa werkte in het eigen bedrijf ernaast, dus in geval van nood was die snel bereikbaar. Ging toen via een advertentie. Ook op kinderen van kennissen van mijn moeder heb ik soms wel gepast op die leeftijd als de ouders een avondje weg gingen, scheelde soms maar een jaar of zes met de kinderen. Denk daarom dat ik er zelf ook wel relatief makkelijk in zou zijn.

Mijn schoonzusje deed een avondopleiding en bracht haar zoontje dan altijd naar haar ouders. Toen die op reis waren, ging ons jongste schoonzusje van toen 14 oppassen. Wij gingen erheen om te helpen, maar waren volstrekt overbodig :p Zij stuurde die ADHD-kleuter zo hup naar de badkamer en naar bed en hij luisterde nog ook, hoe bedoel je geen daadkracht?

Deel Deze Pagina