Mijn zoon was 3550 gram en 48 cm. Zeker zo'n 5 weken in maat 50 gepast. Ik heb een hekel aan te grote kleertjes en vind het geen gezicht. Deze keer dus tot nu toe 5 setjes in maat 50 gekocht en ik heb nog wat dingen liggen van zoon en dochter. Dochter was overigens 3000 gram bij 46 cm en heeft zeker anderhalve maand in mt 50 gepast.
De onze was 3500 gr en 50 cm maar heeft toch zeker een maand in maat 50 gezeten. Met 2 pakjes kom je amper de eerste 2 dagen door, ik zou toch wat meer gaan kopen. Zeker boxpakjes, pijamaatjes etc. Dat moet je ook in maat 50 hebben. In de meeste gevallen is maat 50 goed voor de eerste maand. Dan kan je over naar maat 56. De gemiddelde jongensbaby is tussen de 49 en de 51 cm lang. En maat 50 wil niet zeggen dat als ze 50 cm meten dat ze daar niet in passen hoor! Tot 56 cm paste onze jongen in maat 50.
Hier heeft ons zoontje ook zeker 4 weken in maat 50 gezeten, al ligt het ook aan het merk. Hij was 3200 gram en 47 cm.
Mijn dochter was 4500gr en 53cm bij de geboorte, maatje 50 zat meteen te strak. Maat 56 heeft ze ook maar 4 weekjes aan gehad, ze vloog in sneltreinvaart door die kleine maatjes en bleef toen in 74 aardig tijdje zitten. Is uiteindelijk toch bij ieder kind verschillend..jongen/meisje maakt echt niets uit!
Onze dochter was 3500 gram en rond de 48 cm. Wij hadden een pakje maat 50 en hebben van maat 50 gewoon de mouwtjes omgeslagen als het te groot was. Maar bijvoorbeeld Noppies valt heel klein, dat kon ze gelijk aan in 56. Het verschilt heel erg per merk.
Dat verschilt zo per baby, dat je er geen pijl op kan trekken. Mijn knul is nu 5 weken oud, en is nu ongeveer 55-56 cm lang. Maat 56 begint echt krap te worden. Vooral de rompertjes. Ik ga vandaag maat 62 in de kast leggen.
Vaak kunnen ze het gewicht wel aardig schatten via een echo. Bij mijn zoon zaten ze heel dichtbij. Dan weet je een beetje welke maat je moet hebben. Mijn zoon woog maar 2715 en is dus begonnen in maat 44
Mn dochter heeft welgeteld 2 dagen maat 50 aangehad. Maar daarna echt naar maat 56! Was wel wat groot nog, maar maat 50 was echt al klein! Nu is ze zover dat maat 56 goed past nu... Denk nog een week of 2/3 en dan moet ik weer overstappen naar maat 62....
Bij mijn oudste had ik geen 50 en hij deed 1 maat per maand de eerste 3 maanden (56, 62, 68 dus - in 74 heeft hij langer gezeten); de jongste heeft een maand in 50 gezeten voor de breedte (lengte ging al snel niet meer maar 56 te breed, ander model kind dan zl1) en zit met zijn 3 mnd intussen nu in maat 74 a 80 al. En het hangt ook af van model kind en model kleren (en maten ngl merk), in "slim fit" zitten ze sneller in een grotere maat ook.
Goedemiddag dames, Ons zoontje wordt bij de geboorte tussen de 8 en 9 pond geschat. Nu gaan we morgen op jacht voor zijn eerste pakje, maar weten eigenlijk niet welke maat wij moeten nemen. Moeten we een pakje maat 50, 56 of allebei de maten nemen? Groetjes Kim
En mijn oudste en jongste konden met 3 maanden nog maat 50 aan ( allebei +/- 6 pond bij de geboorte)... het verschilt zo per kind. Ik zou zorgen dat je een paar pakjes maat 50 hebt, bijkopen kan altijd nog en niet gedragen, is het weer een leuk kraamcadeautje voor iemand die een kleiner kindje krijgt.
Ik heb van alles wat (gekregen). Ik ben van mening dat je met een muisklik op de computer vandaag besteld, morgen in huis hebt. Dus als blijkt dat je extra nodig hebt in 50, is het zo bijgehaald. Wij hebben ook wat combimaatjes 50/56
Mijn jongste was bijna 4,7 kg en heeft maar 1 week maat 50 aangehad, mijn andere 2 kinderen waren allebei gemiddeld en die hebben echt wel even maat 50 gedragen.
Zo zie je maar weer hoe het allemaal zo kan verschillen he.. Zijn vandaag weer op jacht gegaan voor zijn eerste kleertjes en eindelijk geslaagd! Het is een setje van Noppies geworden, maar nu wij weer thuis zijn vinden we het toch wel klein eruit zien. Heeft iemand ervaring met kleding van Noppies? Hebben maatje 50 genomen, maar nu denken we dat we beter maat 56 konden nemen.
Onze zoon is geboren met een geboortegewicht van 3445 gram en 53 cm en heeft zo'n drie weken in 50 gezeten. Met 7 a 8 weken gingen we over op maatje 62, wat toen nog wat aan de ruime kant was, maar 56 leek écht niet meer.
Bij mijn dochter had ik 2 setjes in 50. Met 38 weken bevallen van een klein popje. Mijn moeder toen op pad gestuurd voor nog wat meer kleertjes in 50. Na een week of 3 paste 56 ook prima. Bij mijn zoon niks in 50 gekocht, wel de neutrale setjes in maat 50 klaar gelegd in de kast. Omdat ik dat graag wilde (sentiment; dochter had het ook aangehad) wel wat aangetrokken, maar was echt te kort/klein. Zoon was met zijn 3600 gram (voor 42 weken) niet eens een mega baby. Maar kon meteen 56 en ook al snel 62.