Bij GELIJKE zwangerschapsduur zijn jongens gemiddeld zwaarder dan meisjes en zijn 2e kinderen zwaarder dan de eerste. Ik kreeg eerst een zoon (3800 gram) Mijn tweede is een meisje en die kwam later (4100 gram). Als ze een jongen was geweest mag ik aannemen dat hij nog iets zwaarder was geweest.
1e kindje dochter 3085 gram 2 kindje zoontje 3380 gram. Dus bijna 300 gram zwaarder. Wel was mijn zoontje met 6 maanden net zo zwaar als mijn dochter met 1 jaar.
Vanaf 30 weken zwangerschap treedt er idd over het algemeen een verschil in gewicht op tussen jongens en meisjes, jongens zijn meestal iets zwaarder.
Ik heb nee gestemd. 1e (jongen, 41+3) was 4355 g en 53 cm 2e (meisje, 41+5) was 4520 g en 53 cm Eerste bevalling ging soepel en snel, de 2e nog soepeler en sneller , ik heb slechts een halve wee geperst en verder moest ik zuchten, zuchten, zuchten omdat het te snel ging...
Hier klopt het wel, maar zoon was ook de tweede M (meisje) geboren met 39.5 woog 3060 T (jongen) geboren met 40.0 woog 3530
heb gestemd ja... ennuhh als het je een beetje gerust stelt... Mijn eerste knul was niet ingedaald en zat klem bij bevalling..., kon heuveltje niet over... vacuum dus..... en woog 3470 gram (40+2) Tweede meid... wel netjes ingedaald en zeer vlotte bevalling... 3360 gram (41+5) toen zwanger van nummer 3... weer knul, niet ingedaald... dus echo gehad om te kijken of hij niet groot zou zijn, want ik was ook onzeker door eerste bevalling. hij werd 6 pond gemeten... (was gerust gesteld) paar uur later begon de bevalling... (39+1) ging NOG vlotter als nummer 2.... en mijnheer bleek 8,5 pond te wegen... kortom: een volgende bevalling is niet te vergelijken met een eerste! en gewicht/grootte zegt niet altijd iets....
Mijn zoon was de eerste en 3700gr, mijn 2e dochter is ondervoed geboren door een complicatie met de placenta en was bijna een kg lichter. Mijn andere dochters waren 2x 3800gr en de jongste 4200gr.