Jongen krijgt hartstilstand tijdens fietstocht schoolkamp

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door NavyCrimson91, 29 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    Ik denk het niet als ze van te voren niks hebben gezegt. De activiteit was waarschijnlijk al weken bekend. De hoge temperaturen waren te verwachten nav het weerbericht dus daar hadden ze de dag voor vertrek ook contact over kunnen opnemen

2. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik zeg ook niet dat ze moeten gaan aanklagen.
    Maar stel dat ze het zouden willen, wat gebeurt er dan en hebben ze een poot om op te staan?

Maar de redenatie dat de ouders zelf toestemming hebben gegeven en dus geen gelijk zullen krijgen, vind ik wel logisch.
    Maar ja, dan rest natuurlijk de vraag of school nalatig is geweest of beter had kunnen voorbereiden/voorlichten.

3. maliro

maliro Niet meer actief

Idd wat een cardioloog zegt. Ik heb lqt2 (Volgens mij kennen we elkaar via een ander forum kan dat?), maar mag niet in een achtbaan. Vanwege de adrenaline

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

20 km ver? Kom op zeg, mijn kinderen fietsen iedere dag 23 km naar school en ja ook gisteren met dat hete weer. En ik heb ze niet horen klagen hoor.

Maar goed 100 km is erg ver. Zeker voor kinderen die fietsen niet gewend zijn.
    Ik geloof dat ik mijn kind mee had laten gaan hoor. Idd met een flinke lading vocht ed. En ik verwacht dan van school ook dat ze voorzorgsmaatregelen nemen.

Natuurlijk hadden ze een bus kunnen regelen, maar dan wordt zo'n kamp meteen een heel stuk duurder en daar zitten d meeste ouders ook niet op te wachten;)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja ik vind 20 km best ver ;). Maar ook wel weer te doen, maar niet met zulk warm weer. Is die 23 km bij jullie enkele reis? Dat vind ik ook echt ver. Hier is het rond 1 km naar school ;)

6. Grietjenb

Jep enkele reis. Als je gewend bent aan 1 km is dat idd wel ver:D
    In de winter gaan ze wel met de bus hoor. Van herfstvakantie tot de voorjaarsvakantie.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    20 km ver?? Dat heb ik van de week nog met mn 7 jarige dochter gefietst die zelden fietst en dan nog hoogstens 1-2× in de week 2 km.
    We zijn exact 1.5 uur onderweg geweest....

8. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wij fietsten vroeger ook elk jaar naar ons kamp (scouting) - was van omgeving Delft naar Brabant, dus zeker ook wel ruim 100 km. Ik was en ben totaal geen sportief type, maar vond het prima te doen eigenlijk. Ik vind de fietstocht op zich dus helemaal niet extreem, maar bij zulke temperaturen is het natuurlijk niet echt verstandig. Ik kan me echter voorstelllen dat e.e.a. Al langere tijd gepland was, en de temperatuur kon men op voorhand niet weten natuurlijk.

9. Grietjenb

Heb het vanmorgen aan mijn 15-jarige zoon gevraagd.
    Zijn reactie: Oh is prima te doen hoor. Misschien wel wat warm...

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    Ik moest vroeger ook 20 km enkele rit naar school vanaf 12 jaar. Mijn kinderen hebben geluk, die hoeven max 15 :p

Maar als 1km normaal is (dus 2 per dag) snap ik dat 100 ineens veel is. Wij zaten al op 40 per dag dus dat verschil is stuk kleiner dan

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Oef, ik was echt binnen 5 minuten op school vroeger! Bij 20km had ik om 6.30 op de fiets moeten zitten, niks voor mij :D

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    Dat mis ik ook niet, om 6.50 op de fiets stappen om voor 8.15 op school te zijn.
    Soms wel de supermarktstops onderweg :roflmao:

13. maliro

maliro Niet meer actief

Wie weet was het wel een fietskamp en hebben ze getraind, dat weten wij met zn allen niet.

14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    :(wat enorm verdrietig!

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Afschuwelijk. Wat een ongelooflijk verdriet. Zo oneerlijk als iemand zo jong overlijdt.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Wat erg :(

17. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Oh nee toch, wat verschrikkelijk :(
    De tranen springen me gewoon in de ogen. Zo jong nog... :(
    Wat een klap moet dit zijn voor de familie en klasgenoten die erbij waren toen het mis ging.

18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Vreselijk :(

19. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.251
    113
    Afschuwelijk nieuws....

En totaal onverantwoord van de school. De afstand is veel te ver voor kinderen. In zo'n grote groep zitten er altijd ongetrainde kinderen bij. Die dit dus niet gewend zijn. Of kinderen met onbekende medische problemen. Daarnaast de extreme warmte waardoor er minder zuurstof in de lucht zit.

Verantwoordelijkheid van de school die ze niet hebben genomen. Ik denk een harde les voor alle scholen om anders met leerlingen om te gaan.

Deel Deze Pagina