Wie heeft er binnenkort nog meer de 20weken echo en is er ook zo zenuwachtig ? Ik ben echt al weken zenuwachtig, bij onze dochter had ik dat niet zo erg maar nu? pfff heb er soms gewoon buikpijn van! Iedereen zegt: Relax... maar door veel narigheid in onze vriendenkring de afgelopen 1,5 jaar ben ik gewoon erg onzeker geworden Donderdag is de grote dag, om 15:30u pas,dus dat word flink nagels bijten...
Ik snap je helemaal!! Het enige wat misschien helpt is om je te bedenken dat stress niet goed is voor je kindje. En, hoe hard het ook klinkt, jouw zenuwen veranderen niks aan de gezondheid van je kindje.. Wij hadden bij zoontje in eerste instantie een afwijkend waarde in de hersentjes, Dit kon wijzen op een syndroom. Nou ik kan je vertellen, dan zakt echt even de grond onder je voeten weg... Gelukkig bleek bij de echo een week later dat het allemaal goed was en echoscopist 1 de verkeerde waarde in aar hoofd had (a), ik zal het dus zelf ook wel weer hebben!
aah brr dat is schrikken inderdaad,gelukkig bleek alles goed! Ik probeer er idd niet te veel over te stressen, overdag kan ik het heel goed loslaten gelukkig, dan ben ik heerlijk met onze dochter bezig of zit ik op het werk. In de avond als hij weer lekker aan het schoppen is geniet ik er ook volop van, maar het zijn echt van die momenten dat ik de zenuwen krijg. We hadden met 17 weken ook een pret echo, en daar bleef die vrouw zo onwijs lang hangen op zijn hoofdje, en zei ze: '' ik neem aan dat jullie over een paar weken de 20weken echo ook doen?'' brr hangt gewoon steeds in me hoofd.
Bij mij duurt het nog een maandje maar zal ook best zenuwachtig worden. Vind het fijn dat die echo er is maar ze kunnen je vaak genoeg onterecht extra in de stress zetten. Bij onze eerste waren misschien zijn nierbekken niet goed en 12 weken verder nix aan de hand. Maar t blijft wel kn je achterhoofd elke keer. Ook niet zo slim van die pretecho Mw. Als er echt een afwijking was had ze het moeten vertellen of je vk in moeten lichten. Probeer aan wat anders te denken.... Voor je het weet heb je je mannetje kunnen bewonderen!
Ja dat zeiden wij ook al,ze had beter niks kunnen zeggen. Spannend idd ! Precies nog 20 weken dan kunnen we met hem knuffelen,kan niet wachten !
Hier nog 1 week tot de twintig weken echo en ben er ook al zenuwachtig voor. We hebben met 12 weken gelukkig al een soort van 20 weken echo gehad dus de belangrijkste grote afwijkingen zijn al bekeken. Darmen zitten in zijn buikje, hersens zagen er goed uit, 10 vingers en teentjes, geen hazenlip en geen open ruggetje. Toen ook al gezien dat de kleine goed kon slikken en dat zijn blaas gevuld was, dus nieren en maagdarmstelsel werkt. Hartje leek toen ook prima te zijn. Dat geeft al rust. Nu hopen dat met de 20 weken echo het nog steeds allemaal goed is.
7 oktober mag ik voor de 20 weken echo en ben best zenuwachtig ja. Maar heb met 16 weken een pretecho laten doen en daar hebben ze het hartje nagekeken die heeft 4 kamers, de niertjes etc alles zit er. Geen hazenlip, buikje mooi dicht. Dus dat is wel al een hele geruststelling
Spannend he. Hier ook met de pret echo maar verder niet heel diep op ingegaan bij t hartje en hersenen enz ze zei steeds dat dat iets voor de 20w echo is en ze daar niks over mag zeggen. Succes over 1.5 week!
Hoi JMay, Hier morgenmiddag de 20 weken echo en ik begin ook steeds zenuwachtiger te worden. Ik probeer steeds te denken dat de kans dat het goed is veel groter is, maar als ik niet oppas dan slaat mijn hoofd toch weer op hol. Sterkte met afwachten.
Ik heb maandag de echo en idd erg zenuwachtig voor. Na 2 miskramen heb ik zoiets van, het is 2 keer niet goed gegaan en nu wel, dan zal er nu wel iets mis zijn met het kindje. Stomme gedachte maar krijg het maar niet uit mijn hoofd.
Melissa, dat gevoel herken ik. Hiervoor een miskraam gehad en daarna ruim een jaar moeten wachten op een nieuwe zwangerschap. Het lijkt wel alsof je hoofd negatief ingesteld raakt door alles wat je mee maakt, want dat idee dat er nu dan wel iets vreselijk mis zal zijn spookt hier ook. Maar de kans dat het goed is, is als je even nuchter probeert te denken wel een stuk groter. Dus daar probeer ik maar zoveel mogelijk vanuit te gaan.
Spannend dames ik zal voor jullie duimen. Het zijn idd de gedachtes die een loopje met ons nemen haha We moeten gewoon positief zijn
Ik heb volgende week dinsdag de 20 weken echo en vind het ook spannend! Ben echt zenuwachtig haha. Hoop zo op een goede echo! Succes allemaal! X
Ooohh dat is echt zo'n k*t opmerking van die echoscopiste dan! Dat zeg je toch niet? Logisch dat je dan doodzenuwachtig bent!! Ik vind dat echt niet slim maar hoop dat alles goed is!! Ik vind elke echo spannend, en de weken ertussen vind ik zo lang duren en blijf dan toch bang dat er ergens iets fout gaat of dat het hartje stopt pfff. Durf ook echt niks te kopen en mijn man wordt er soms gek van want die wil al wat kleine dingen kopen maar ben veel te bang dat er nog iets fout gaat pfff.
Ja vonden wij ook, op dat moment zelf stonden we er niet echt bij stil maar later bij het terug kijken van de dvd dacht ik pfff.. wat bedoelde ze daar nou mee ! Ik zei nog tegen der: fijn dat alles goed is voor zover we zien. zegt ze ook nog : 'ja maar vergis je niet he even de 20weken echo afwachten' Dus misschien dat de spanning ook door die opmerkingen komt van haar pff Erg he, ik heb ook nog niks gekocht hoor haha wel al veel gekregen. Morgen nog even doorkomen en dan is het alweer donderdag :O haha
Ik doe met je mee hoor, aftellen tot morgen en zenuwachtig zijn. Ik mag om 2 uur. Vorige keer is met 20 weken echo een afwijking gezien in de hersenen (ventrikel iets te groot) en toen zijn we doorgestuurd voor een GUO. We moesten toen van donderdag tm dinsdag wachten en dat was echt een hel. Vooral omdat ze verder niks mochten zeggen wat het zou kunnen betekenen enzo. Gelukkig was de GUO toen goed, maar wil het niet nog een keer meemaken. Ben ook benieuwd of het allemaal zal lukken. We hebben met 16 weken een pretecho gedaan en de kleine was toen zo erg aan het bewegen dat dat voor de 20 weken echo wel lastig zou worden met meten enzo. Dus ben benieuwd haha!