eerst weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caroline2008, 25 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline2008

caroline2008 Actief lid

20 feb 2012
    222
    0
    16
    Hallo,
    wat voelen jullie tijdens de eerst weken van zwangerschap..ik voel bijna helemaal niks! ik maak me een beetje zorg om..is dat normal ?en vanaf wanneer voel ik dat ik zwanger ben?

groetjes allemaal!

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Nee hoor dat is helemaal niet raar, ik voelde me pas "beroerd"niet eens heel erg na 9 weken. En met 13 weken weer nergens last van. Dus nergens zorgen over maken, de een heeft nergens last van de ander wel. En zover ben je ook nog niet zie ik het kan nog komen ;). Lekker genieten en gefeliciteerd overigens

3. caroline2008

caroline2008 Actief lid

20 feb 2012
    222
    0
    16
    dank je annet..jij ook gefeliciteerd!

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik werd pas beroerd met 6 weken, tot ongeveer 20 wk dit keer (helaas :().

De eerste weken voelde ik me wel anders, vooral moe en raar gevoel in mijn tepels (geef nog bv dus het viel meer op dan dat het me anders was opgevallen). Het is normaal hoor! Het is heel abstract als het nog zo pril is. De stijging van hCG wordt enorm groot met 6 weken (dan zet de piek zich in). Dat je nu nog weinig klachtjes hebt is normaal hoewel sommige mensen al meteen van alles merken :)

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de eerste 10weken niet meegekregen. Ik wist niet dat ik zwanger was totdat ik niet meer ongesteld werd. En we deden die test om uit te sluiten dat ik zwanger was, ik was immers aan de pil dus dat kon toch niet?!?! Maar in ieder geval heb ik dus totaal geen zwangerschapsklachten gehad ook niet later in de zwangerschap, afgezien van een beetje maagzuur. En zie mijn zoontje is al ruim 20maanden :)

Nu deze zwangerschap voel ik me echt beroerd en moe en heb echt heel erg weinig energie.

Dus geniet ervan dat je zwangerschap zo verloopt! Gefeliciteerd ;)

6. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Bij mijn beide zwangerschappen helemaal geen klachten. Niet in de eerste weken en daarna ook amper eigenlijk.
    Bij de eerste kwam ik er ook pas na 14 weken achter dat ik zwanger was en bij de tweede wist ik het redelijk snel doordat ik niet ongesteld werd.

7. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    niks gevoeld en voel nog steeds niets...

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik voelde ook niks bij de 2e. Terwijl ik bij de 1e zwangerschap na ruim een week een buikpijntje kreeg. Die bleef zitten totdat ik de andere kwaaltjes kreeg. Beide kinderen zijn verder gezond, en lijken ontzettend op elkaar. Maar was wel bezorgd bij de 2e..

9. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Ten eerste GEFELICITEERD!

Ten tweede is het helemaal niet vreemd om aan het begin heel weinig tot niets te voelen. Ik heb dan 1 keer erge ochtend misselijkheid gehad, maar daarna niet meer alleen een beetje misselijk.

Ten derde wou ik je even iets laten weten over moeders voor moeders, ik weet niet of je ermee bekent bent, maar ik vind het een geweldige organisatie/goed doel.
    Ze zamelen urine in van vrouwen die tussen de 6weken en 16weken zwanger zijn, om een hormoon eruit te halen die ervoor zorgt dat vrouwen die niet zwanger of moeilijk zwanger raken, wel kinderen kunnen krijgen met hulp van dat hormoon.
    Misschien dat je erover na wilt denken om mee te doen.

Veel geluk en plezier met je zwangerschap, geniet ervan.

10. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
    Ik voelde helemaal niets.. Pas met een week of 16/17 voelde ik iets 'bewegen' in m'n buik.. Was niet misselijk.. hooguit was vermoeider dan normaal...

11. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik had in het begin ook weinig kwaaltjes. Ben amper misselijk geweest, ik was alleen heel moe. Niet druk om maken, niet iedereen hangt de hele dag kots misselijk boven de wc gelukkig ;)

Deel Deze Pagina