niets meer kunnen eten en binnenhouden!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door taschke, 29 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    ik ben nu al een week thuis en heb nog een week thuisgeschreven gekregen.
    Ik eet al een week bijna niets meer(alleen s'avonds als het wat beter gaat) ben dan ook al een paar kilo vermagerd :( men buikje is niet helemaal weg maar je ziet niet dat ik zwanger ben terwijl je dat vorige week nog wel zag.
    Ik eet iets licht in mijn bed s'morgens maar als ik opsta loop ik meteen naar het toilet om over te geven,en het blijft echt niet met 1 keer per dag.
    Ik lig de ganse dag in de zetel,ik voel me zo nutteloos maar ik kan echt niet meer.En ben zooo misselijk en vermoeid
    Maar nu ben ik ongerust over mijn kindje,kan het op dit moment kwaad dat ik niks eet(of kan binnenhouden)?
    Ik neem wel extra vitaminen maar toch?

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ondanks dat het heeeeel klote is kan het opzich geen kwaad,behalve als je uitdroogt en echt ondervoed raakt enzo. Als het zo blijft zou ik wel ff fink aan de bel trekken bij je huisarts hoor!! Ik ben bij de eerste opgenomen geweest en infuus gehad door het overgeven. Sterkte.

3. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    moet volgende week naar mijn gynaecoloog voor mijn eerste echo,zal er eens met haar over praten,maar een week lijkt nog zo lang he.
    Ben ondertussen al op 1,5 week tijd 4 kg vermagerd en ik ben al van mijn eigen slank.
    gewoon laten komen zeker en denken dat het voor een goed doel is :D

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    He Taschke

Ik ken je probleem, en dat al een paar weken lang. Ook hier besluit de maag zich regelmatig om te keren. Kreeg van mijn huisarts echt op het hart gedrukt om goed te drinken. Dus daar doe ik echt mijn best op.

Qua eten schijnt het niet zo heel erg te zijn als je maar iets binnen krijgt. Je kindje gebruikt jouw reserves (en hier die van mij), en daar zal het niet zo snel fout gaan.

Maar als je ook echt je drinken niet binnen houdt, neem contact op met de huisarts, want uitdroging is echt een groot gevaar!

Sterkte en ik voel (letterlijk en figuurlijk) met je mee!

Groetjes Daphne

5. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ik ben vandaag naar de dokter geweest aangezien ik precies het zelfde heb als u.!
    ik heb een zetpil gekregen/ tablet. en ik moet je tog wel vertellen dat het best wel helpt. ik heb eindelijk 1 crossaintje gegeten en wel een hele glas melk.

de dokteren geven neit zo vaak een pilletje mee in de zwangerschap. maar hij zij dat dit konmet zwangerschap!! en dat hij liever heeft dat ik een een zetpil/tablet in neemt dan uitdroging

6. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey taschke,
    ik weet niet of je het mag hebben ivm je zwangerschap maar zetpillen domperion helpen heel goed tegen misselijkheid. als het goed is kun je die ook bij de apotheek halen.

ik krijg deze altijd als ik weer een blaasontsteking heb en misselijk ben van de medicijnen.

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb het heel lang gehad die misselijkheid. En toch gaat het nu goed met ons kindje. Misschien is dat een beetje geruststelling. De dokter of vk kan het trouwens in de gaten houden door je urine regelmatig te testen. Als er ketonen (?) in zitten dan betekent dat dat het gevaarlijk is voor het kindje. Maar ik heb tot 4 weken geleden heel veel last gehad van misselijkheid en hield ook niks binnen, en toch heeft hij dat nooit in mijn urine gevonden.

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi,
    heel herkenbaar. Ik ben in 13 weken tijd nu al een stuk of 8x erg ziek geweest. Als ik eenmaal begon met overgeven dan stopte het ook niet meer tot ongeveer 3/4 dagen later. :cry:
    Maak je over je kindje maar niet ongerust. Die gaat voor alles, je lijf regelt zelf dat je kindje te eten krijgt. Dat je daardoor zelf afvalt hoort erbij.
    Probeer inderdaad wel steeds te drinken, zodat je niet uitdroogt want dat is wel gevaarlijk. Je kan dit testen door je vel bovenop je hand naar boven te trekken. Als het normaal terugveert dan is het goed. Doet het dat niet dan moet je meteen de huisarts bellen!
    Verder zou ik gewoon uitproberen wat je toch het beste c.q. langste binnen kunt houden. Bij mij is dat aangelengde carvan cevitam, waterijsjes en sinasappels. Gek misschien, maar echt waar.
    Ik wens je veel sterkte en dat het snel maar beter mag gaan. :)
    Groetjes Vera

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik had en heb er opnieuw last van had tabletten gekregen van de huisarts e die mag ik niet meer innemen hij zegt dat het schade kan brenge ik geloof er niet zo in maar ja heerlijk 6 weken lekker kunnen voelen hopelijk krijg ik nog een paar weken in mijn zwangerschap dat ik spuugvrij mag zijn./

10. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    ik heb hier al een paar tips gelezen om melk te drinken tegen misselijkheid.
    Wel ik heb een uur geleden een tas warme melk gedronken en heb niet de behoefte om naar het toilet te lopen zoals anders :D
    Voel me nog wel wat raar,maar niet supermisselijk!
    Hopen dat het zo blijft :D en dat ik mijn wondermiddeltje heb gevonden om toch eens iets anders te doen dan in de zetel te liggen!

Deel Deze Pagina