Vroege echo afzeggen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door madelein, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hallo allemaal!

Ik zit vandaag een beetje in dubio. Ik ben nu rond de 6 wkn zwanger. Ivm een vmk begin dit jaar mag ik as woensdag komen voor een vroege echo.
    Ik zit alleen heel erg te twijfelen of ik deze door zal laten gaan.

Het voelt goed deze keer, en heb de echo niet nodig als bevestiging. Ben volop zwanger, zowel volgens mijn symptomen als de testen :D.

Als ik komende woensdag een echo laat maken dan zal het erom hangen of het hartje al klopt, of nog net niet. Als het laatste het geval is ben ik bang dat ik enorm in de stress schiet. Ik ben nu juist zo relaxed... Eigenlijk zegt mijn gevoel dat ik net zo goed nog 1 a 2 weken kan wachten. Dan zien we natuurlijk zeker weten een kloppend hartje :p

Wat zouden jullie doen?

2. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Hi madelein,
    Ik heb mn echo bij 6 weken ook verplaatst naar 9 weken! Eerst even rustig op vakantie dacht ik.. Bij die echo bewoog het kindje zelfs al dus absoluut geen spijt van. Ik was inderdaad ook gerust deze keer en wilde dat gevoel niet kwijt. Het is fijn dat het kan zo'n vroege echo, maar een miskraam kan ik er niet mee tegenhouden..
    Succes met de echo in ieder geval!
    Liefs

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier met 6 + 0 al een kloppend hartje, jij bent aan je banner te zien dan al bijna 7 weken. Ik zou zeker gaan.

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik zou ook gaan!!!! Hier met 6w1d een kloppend hartje!

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hmm twijfel twijfel :D

Misschien dat we dan toch gewoon moeten gaan. Bel morgenochtend even met mijn vk om mijn dilemma voor te leggen.

6. Lunadog

Lunadog Actief lid

4 apr 2012
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Madelein,

Ik heb net als jij ook woensdag een echo. Ik had gisteren hetzelfde gevoel als dat jij vandaag hebt. Maar ik ben te nieuwsgierig om het af te zeggen. Ik ben nu al zenuwachtig, hihi :D

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Haha das toevallig!

Ik zit te denken dat het misschien ook een soort angst is. Ben aan de andere kant ook wel heel erg nieuwsgierig.

8. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Ik zal gewoon gaan... Maar dan wel een inwendige echo..

9. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Hier een echo met 6+5 en een kloppend hartje. Persoonlijk zou ik gaan, maar je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt.

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zou ook gewoon gaan en ik zou als er nog weinig te zien is om een inwendige vragen als je die niet al krijgt.
    Succes!!

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Die krijg ik idd al... joepie :p

12. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Bij me dochter met 6,3 weken een kloppend hartje.
    Nu hebben we hem met 6,2 weken ben zo benieuwd nog even geduld.
    Zou dus gewoon gaan als ik jou was. Spannend is het zoiezo

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    aan de ene kant snap ik best dat mensen zeggen je bent dan 6 weken zwanger maar, er kan ook een weekje verschil inzitten en dan zit je dus misschien net wel op de grens van wel of geen kloppend hartje, ik heb dus ook een echo gehad zou rond 6 a 7 weken zijn en was 5 weken 2 dagen alleen een vruchtzakje te zien, daar ben ik erg ongerust over geweest want nu wist ik nog niets en kan je alsnog weer 3 weken afwachten,

ik zou persoonlijk zeggen als je je goed voelt, je hebt er een goed gevoel bij, en je kan het geestelijk aan om nog 1 of 2 weekjes langer te wachten daarvoor kiezen, dat weet je zeker dat je een kloppend hartje te zien moet krijgen ;)

wat je ook kiest succes bij je echo straks en je goede gevoel gaat je echt niet in de steek laten ;)

14. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Sorrry dat ik even inbreek!

@Mamaatje! Hoe is het met je?? We missen je in ons clubje!!
    Fijn om te lezen dat de echo super was! Feli meis!

Ons topic is verplaats naar zwangerschapsclubs! Zelfde titel nog steeds!

15. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Oei, lastig. Bij onze fertiliteitskliniek doen ze niet eerder dan met 7 weken een echo om teleurstelling te voorkomen. Tegen die tijd dat het woensdag is ben je al wel bijna 7 weken. Denk dat de kans groot is dat je het hartje dan ziet kloppen (als alles goed is natuurlijk ;) Weet je al wat je gaat doen?

16. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Mijn vroege echo na een miskraam was bij ruim 8 weken. Toen bewoog het al, echt leuk om te zien. Ook fijn vond ik dat ik bij mijn tweede echo bij ruim tien weken een wereld van verschil zag: veel groter, nog beweeglijker, armpjes en beentjes die individueel bewogen... Echt indrukwekkend, ik was perplex. Dus ik zou hem als het even zou kunnen een weekje verplaatsen, niet helemaal skippen.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zo ik ben eruit.
    Heb even overlegd vanmorgen met mijn vk.
    Die vond me eigenlijk heel rustig en goed klinken, en deelde mijn mening wel. Waarom nu onnodig ongerust maken terwijl het niet nodig is? Daarbij zei ze ook dat een echo nooit zekerheid geeft. Je kunt vandaag een goede echo hebben, maar het kan morgen toch nog misgaan.
    Ik mag van haar me vanaf nu bij de 'gewone' zwangeren voegen :D
    Krijg dus over 2,5 week de eerste echo. Dan zit ik rond de 9 weken. Voel me hier een stuk rustiger bij. Goede beslissing geweest dus!
    Mocht ik me toch zorgen gaan maken mag ik altijd bellen en eerder komen.
    Bedankt voor jullie adviezen!

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Je moet doen waar JIJ je goed bij voelt.
    Ik heb bij beiden gezorgt dat ik niet minder dan 10+ weken zwanger was omdat ik me daar gewoon veel beter bij voelde en het me leuker leek omdat er dan meer te zien zou zijn.
    Heb er nooit ook maar 1 seconde spijt van gehad.

Edit:
    Ik zie nu net dat jeje keuze hebt gemaakt, super!
    Ook echt fijn dat jeje zo zeker voelt van je zwangerschap na de miskraam.
    Genietse! ;)

19. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Als jij je er goed bij voelt heb je het goed gedaan. En ook straks met de echo zal je super zenuwachtig zijn. Ik krijg hem vandaag, stond stijf van de zenuwen of het hartje wel klopte. Gelukkig was alles in orde:D

20. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    harstikke goede beslissing meid, lekker genieten alles komt goed en straks heb je helemaal geen zorgen meer :D:D

Deel Deze Pagina