Goedemorgen, En paar jaar geleden heeft de gynaecoloog PCO bij mij geconstateerd. Ondertussen ben ik gelukkige moeder van 2 geweldige kinderen. De eerste zwangerschap is ontstaan na het slikken van clomid. Hierbij is bij 23 weken een spoedcerclage geplaatst omdat ik toen onsluiting bleek te hebben . Van de tweede werd ik, toen onze oudste net 10 maanden was, spontaan zwanger . De gynaecoloog heeft bij 12 weken en cerclage geplaatst. Ons tweede kind was een echte huilbaby, omdat een nieuwe zwangerschap op korte termijn te zwaar zou zijn heb ik tijdelijk de pil geslikt. Onze jongste is nu 2,5. Ik ben een jaar geleden weer gestopt met het slikken van de pil. Eind januari heb ik een menstruatie gehad. Tijdens pilgebruik menstrueerde ik heel licht. Maar de paar menstruaties buiten de pil om zijn tot nu toe vrij heftig (flinke krampen en veel bloed (minstens een week en de eerste drie dagen ieder uur een verbandje vol). M'n laatste menstruatie was eind januari. Maar waar ik nu mee zit. Sinds 4 weken geleden is mn buik heel onrustig: messteken (voornamelijk links), spoortjes bloed, soort van zwaar drukkend en opgeblazen gevoel... Zaterdag, 1,5 week geleden, ging ik naar het toilet, heel m'n onderbroek doorweekt van bloed. Helemaal niks had ik ervan gemerkt. Ik zei even later tegen m'n man dat het zo raar was dat ik blijkbaar ongesteld ben, maar helemaal geen krampen oid heb... Maar, het is ook bij die plons gebleven, smiddags was er al niks meer te zien. De dagen erna blijft m'n buik net zo onrustig als de weken ervoor, met af en toe een spoortje rood. Afgelopen zondag weer wat meer rood bloed bij het afvegen, maar ook sindsdien niks meer .... Ik vind het vreemd. Ik heb trouwens voor de zekerheid 2 zwangerschapstesten gedaan, maar beiden negatief. Ik heb volgende week een afspraak bij de gynaecoloog, maar dat duurt nog even... Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb ervaring met tussentijds bloedverlis (doet geen pijn). Als het dat is wat je hebt kan je hiervoor bij de gyn bloedtesten laten doen om je hormoonwaardes te meten. Eventueel ligt het aan het tekort aan progesteron. Maar als dat bloedverlies (vermits je cyclus zo afwijkend is is dat moeilijk te zeggen) een menstruatie is zou ik me geen zorgen maken. Dat kan.