Hoi! Op 9 oktober 2007 heb ik (na ca. 15 jaar) de laatste pil (Diane 35) geslikt. Op 16 oktober 2007 kreeg ik een onttrekkingsbloeding. Wij zijn gelijk na het stoppen begonnen met klussen voor een kindje. Sinds de onttrekkingsbloeding ben ik nog niet ongesteld geweest. Ik zit inmiddels op dag 63 na onttrekkingsbloeding. Heb twee weken geleden de huisarts al eens gebeld voor advies. De assistente zei dat ik me niet ongerust hoefde te maken; mijn lichaam moet het nu allemaal zelf weer regelen en eerst weer goed op gang komen. Van 12 december 2007 t/m 16 december 2007 had ik alleen af en toe bij het afvegen na toiletbezoek een beetje bruine afscheiding. Ik hoefde verder geen inlegkruisje ofzo te dragen. Gisteren had ik nergens last van en vandaag had ik weer af en toe bij het afvegen een beetje bruine afscheiding. Moet ik dit nu zien als menstruatie? Ik vind dit nogal vreemd... Omdat wij gelijk na het stoppen zijn begonnen met klussen (en zolang ik niet ongesteld word), gaan we elke zondagochtend een test doen. Afgelopen zondag was deze negatief, dus zwanger ben ik ook niet. Groetjes, Marlia
HOi marlia, De assistente heeft wel gelijk, je lichaam met het na 15 jaar weer zelf doen en dat is even inkomen. Daardoor kunnen de menstruaties onregeltmatig zijn en soms zelf een half jaar tot een jaar uitblijven. Omdat je niet weet wanneer je eisprong is zou je kunnen temperaturen (zie elders deze site) Maar omdat je niet weet wanneer die eisprong is, komt of is geweest kan je je eerste ei ookal bevrucht hebben en wat het afgelopen zondag nog te vroeg een test word positief op het moment dat je minstens 4 weken zwanger bent. Elke week testen word wel een dure aangelegenheid. Minder het naar 1x per maand. Elke eerset dag dat je iets van bloedverlies hebt tel je als je eerste dag van je laatste menstruatie. Imke