Pfff ik merk dat ik nu bijna elke dag wel een nieuwe vraag heb om te stellen hier... Maar goed. De laatste week ongeveer merk ik dat m'n ringen strakker zitten, en dat ik m'n schoenen en laarzen moeilijker dichtkrijg.Hou dus blijkbaar vocht vast in m'n vingers en enkels. Is dit niet een beetje vroeg? Maak me er best wel zorgen over, in verband met zwangerschapsvergiftiging en zo....
ik had wel al heel vroeg dat mijn ringen strakker gingen zitten, dus die heb ik maar afgedaan, nog voor de 20 weken. Mijn schoenen begonnen vanaf week 30 pas wat strakker te zitten en mijn sokken ook ongeveer.
jawel hoor, kon al heel vroeg mn leuke schoenen niet meer aan. je zag nog niet echt vocht zitten toen maar het was er al wel. helaas is het alleen maar erger geworden en hou nu extreem veel vocht vast. wat een beetje helpt is veel water drinken. en kussens onder je matras aan het voeteneind zodat je met je voeten hoger slaapt. succes ermee het kan behoorlijk lastig worden, maar ik hoop natuurlijk dat het mee gaat vallen bij je
Niet om je bang te maken ofzo, maar laat gewoon voor de zekerheid even kijken volgende keer bij je verloskundige of gynaecoloog, of je bloeddruk nog goed is en of er eiwitten in je urine zitten. Ik begon ook met 27 weken vocht vast te houden. Een week later lag ik in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging, uiteindelijk werd dat het HELLP-syndroom en is de baby met 31 weken gehaald. Nou bedoel ik niet dat dat bij jou ook zo is hoor, want ken ook genoeg zwangeren die heel vroeg vocht vasthielden en op het eind bijna niet meer konden lopen en echt opgezwollen waren, maar helemaal gezond waren!
Dank jullie wel voor de tips. Ik lig sowieso met m'n benen hoger, over de benen van mijn vriend @Thunderangel; ik moet normaal 4 januari pas terug bij de gyn zijn, maar als het erger wordt zal ik al wel eerder effe langs de ha gaan om het te laten checken, voor de zekerheid. Bedankt.
Ik ben ook 28 weekjes en begin nu opeens een stuk erger vocht vast te houden. Heb het al een tijdje, maar nu opeens veel heftiger. Mijn bloeddruk is gewoon nog goed en dan maakt het niks uit. ALTIJD even de dokter/vk raadplegen als het opeens drastisch erger wordt!
Hoi, Ik houd ook vocht vast, maar bloeddruk is goed. Hoort er bij een aantal denk ik gewoon bij. Ik zou het wel even vragen, heb ik ook gedaan, en werd uiteindelijk lekker gerustgesteld