Ooh vind jongetjes met lang haar juist mega schattig. Zoon had vorig jaar zijn haren tot aan zijn schouders en toen wou hij ze kort. Nu wil hij ze weer lang dus hij laat ze weer groeien. Ik gebruik s'ochtends wat anti-klitspray, of hoe noem je dat? Wij noemen het knoopjes spray Werkt echt goed.
Ik zou 't prima vinden en m'n man ook. Speldjes ook maar wel even praten over pesten op school. Haren wassen en kammen zou wel moeten hier, geen keus.
Wat fijn dat je mee wil gaan in zijn wens voor lang haar. Ik vind dat altijd zo mooi om te horen/zien/lezen. Mijn zoontje heeft ook "lang" haar, maar dat is vrijwel niet te zien, omdat hij hele klein kroeskrulletjes heeft.
Iets langer zou ik geen probleem vinden. Maar dan wel op een jongensachtige manier. Dus geen knipjes etc. En natuurlijk netjes verzorgd. Bij lang haar hoort wassen en kammen. Creme spoeling helpt al. In de zomer dus ook dagelijks douchen en wassen. Ik vind van die vieze onverzorgde haren niet ok.
Het is zomaar niet lang hè, dat duurt even. Mijn zoon heeft lang(er) haar, wel gewoon een jongenskapsel overigens. Hij heeft heel mooi dik haar. Het is gewoon een smaak ding, ik vind tondeuse kapsels oerlelijk.
Klopt Hier maximaal 2 keer per week. Puur vanwege zijn haren die we uit het gezicht halen met gel. Maar alleen dat strookje wassen is moeilijk. Anders was het 1 keer per week. Hoe vaker je de haren wast hoe sneller ze vettig worden.
Ik vind lang haar bij jongens geweldig! Ik heb persoonlijk helemaal niks met opgeschoren haar. Het is alleen wel erg warm in de zomer. Ik heb zelf heel lang haar en was het 2x per week. Maar ik hang niet elke dag met mn hoofd in de zandbak. Dus misschien is vaker haren wassen en kammen voor een jochie met lang haar wel aan te raden.
Ik bedoelde in de zomer. Dan zijn ze hier lekker uren buiten en worden echt vies (zand, zweet etc). Dan gaan ze dus echt wel dagelijks onder de douche! Hoeft niet altijd met shampoo in de haren. Maar wel afspoelen.
Speldjes vind ik ook niks, uitgelegd dat het voor meisjes is.. maar dat "hoort" in zijn ogen bij lang haar. Ik hoop nog dat dit "idee" snel uit zijn hoofd gaat haha. Ik hou niet zo van jongens met lang haar. Lijkt al snel onverzorgd. Uiteraard gaan we mee in zijn wensen, maar hij snapt niet dat het moeilijker wassen en kammen is. Had al gezegd dat het heeel lang duurt voor het zo lang is Dat vond hij prima.
Ohhh ik hou ervan! Mijn zoon had tot gisteren lang haar... Lang verhaal, maar ook ass en bonkt en had ontzettend veel klitten. Door gevoelige hoofdhuid was het iedere dag drama dus gisteren hebben we de stap gezet tot kort haar.. Staat hem net zo goed, maar eigenlijk moest ik wel slikken haha. Even slordige foto, hierna was het weg dus. Ik volg mijn kind, maar bij ons was het na jaren niet meer te doen helaas. Wie weet ooit weer.
Ooh wat mooi! Ik hoop dat mijn zoon ze ook zo lang wil. Tot nu toe wel maar hij moet nog lang sparen dus hij kan nog van mening veranderen. Kreeg net ook een herinnering op Facebook. Vandaag een jaar geleden werd zijn mooie lange haar ook kort geknipt.
Of het mooi is verschilt bij een jongen net zo goed als bij een meisje. Ik vind ook niet bij alle meisjes lang haar mooi, omdat ze er niet allemaal het haar of het gezicht voor hebben. Bij mijn kinderen zou ik dus niet kijken naar jongen/meisje, maar naar haartype en gezicht. Er is wel eens meer een topic over jongens met lang haar geweest hier waaarbij een aantal beledigde moeders niet snapten dat hun zoon meisje genoemd werd op school, waar ik van de foto dus ook eerlijk dacht dat het meisjes waren. Als je zoon zo'n fijn gezichtje heeft zou ik het dus niet doen. Het zoontje van @Fantykoekie heeft een echt jongensgezicht dus de lengte van zijn haar maakt hem niet minder jongensachtig. Dat vind ik een heel verschil. Want ik vind lang haar dus niet per definitie voor meisjes maar vind het wel sneu als een jongen zo niet te onderscheiden is van een meisje. Als mijn dochter mijn haar had gehad had ze ook geen lang haar gemogen.
Leuk joh. Mijn zoontje heeft ook best wel lang haar, maar ook echt een jongens gezicht en postuur. en hij heeft ook een beetje krulletjes, echt zo schattig! Hopelijk wil hij het over een tijdje niet afknippen, dat zou ik echt niet leuk vinden.
Mijn ervaring is dat mensen soms gewoon echt niet goed zien of iemand een jongen of een meisje is. Zelfde als met kleding, een meisjes baby in het roze en dan vinden ze het een prachtige jongen. Tja Mijn zoon werd redelijk vaak voor meisje aangezien. Boeide hem niet, hij zei 'ik weet zelf dat ik een jongen ben dusja' En eigenlijk is dat ook gewoon waar! Gewoon doen wat ze zelf prettig vinden!
Ik zou het dan laten groeien.Een kind moet ook een eigen mening/smaak ontwikkelen.En soms vinden we dat leuk en soms ook niet. Maar hij zal ook moeten accepteren dat het goed verzorgd moet worden.En dat daar dus ook dingen bij komen kijken die hij minder leuk vind. En als hij het toch lang wilt houden zal hij de mindere kanten accepteren. Maar het kan net zo goed een fase zijn. En het tijdelijk leuk vinden.En daar door snel klaar zijn met minder leuke kanten van lang haar. Steun hem vooral in zijn mening. Zo creëert hij zijn eigen persoonlijkheid. Maar dit doe je al.