help wat moet ik nou ? zoontje (2,5) kan zelf niet in slaap komen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lovelymom, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Meiden ik ben ten einde raad
    Onze zoontje van 2,5 kan niet in slaap komen zowel smiddags als savonds niet
    Nu slaapt ie dus nog steeds niet en is dus straks niet te genieten hij heeft echt zijn slaapje smiddags nog nodig maar hij komt gewoon niet in slaap dit is al zn 2 weken zo
    Savonds precies hetzelfde
    Waardoor die soms net aan 10 uur slaap komt
    En overdag dus super chagerijnig is en ook niet in slaap komt
    Ik heb hem gister dus maar een melatonine van ze zus gegeven 0,1 mg en waarrempel hij sliep binnen een half uur maar het moet toch niet goed zijn dat ik hem nu continue melatonine moet geven ?

Iemand tips want dit is echt te sneu voor woorden

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    S middags gewoon n uurtje in bed leggen, of ie nu slaapt of niet. Met deze leeftijd begint t wat rommelig te worden. Mijn neefje bijv, die slaapt nu de ene dag wel en de ander niet.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Gewoon stoppen methet middagslaapje ens'avonds eerder naar bed.. Endie melatonine zou ik niet doen hoor.. dan slaapt hij straks helemaal niet meer zonder met eenbeetje pech..

Volhouden s'avonds. heeft ze hier ook gehad eenweek a 2 weken en ineens sliep ze gewoon weer zelf in en goed.. :)

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben op advies van de huisarts melatonine gebruikt (2mg), we gaven het 1 uur voor het slapen gaan 's avonds. We hebben dit anderhalve week gebruikt en daarna gestopt. Ze zit nu in een aardig ritme, wordt niet meer ieder uur wakker. Soms nog wel om 5 uur maar steeds vaker slaapt ze gewoon tot 6 uur.

5. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Stoppen met middagslaapje is niet de oplossing want hij is gewoon hartstikke moe en heeft hem echt nog nodig
    Als die zou uitslapen miss ja maar hij is ook gewoon tussen 6 en half 7 wakker geen slaapje betekent ook dat ie niet in slaap kan komen
    Het probleem ligt helaas niet aan zijn middagslaapje
    Was dat maar zo !
    het probleem is gewoon dat hij niet kan slapen terwijl die hartstikke moe is

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    vitamine D tekort? en mijn zoontje ligt altijd even bij me savonds, praten enzo totdat hij klaar is om te gaan slapen.

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Belize zouden ze daarvan ook slecht kunnen gaan slapen ??

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja, vit D helpt verwerken van melatonine. ze gebruiken voor hun tanden en botten heel veel en weinig om slaapstof los te maken uit de cellen. mijn jongen slaapt veel beter met extra D.

9. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Mmm oke ik ben heel slecht in vit d geven vergeet het gewoon altijd
    Toch maar doen dan

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    o jeej , het is errug belangrijk! en je kunt daarvan enorm veel gedoe krijgen!!!!wanneer ze n groeispurt hebben gedaan hebben ze het echt extra nodig. binnen een week kun je het verschil in slaapgedrag merken.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Maar is ie 's middags ook niet gewoon moe, omdat ie de nacht te weinig geslapen heeft, daardoor oververmoeid, daardoor slecht kunnen (in)slapen etc?
    Heeft ie altijd problemen met slapen gehad, of niet? Ik zou echt niet zomaar middeltjes daarvoor gaan geven, dan moet t wel een enorm en vooral langdurig probleem zijn..? Als dat zo is, dan heb ik niets gezegd ;)

Mijn dochter begon vanaf 1,5 al met dat ze geregeld niet meer sliep 's middags, met 2 jaar helemaal mee gestopt. Tja, ik vond haar echt nog wel moe, maar dat gekrijs de hele tijd werd ik ook gek van ;) En warempel, toen ik haar helemaal niet meer naar bed bracht 's middags, ging het hele slaapgebeuren 's avonds van een leien dakje en sliep ze (voor t eerst) probleemloos van 20-8, wauw.
    Natuurlijk was ze nog een tijd vooral in de namiddag moe (en chagerijnig), maar alles beter dan (in)slaapdrama's.

12. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik denk dat ie zo moe is 's middags omdat hij 's nachts zijn uren niet maakt. En zo kom je in een vicieuze cirkel terecht. Want doordat ie dan 's middags slaapt, slaapt ie 's avonds pas heel laat en maakt ie te weinig uren 's nachts. Misschien toch de middagslaap even overslaan een paar dagen zodat ie 's nachts langer gaat slapen. Als kinderen te oververmoeid zijn kunnen ze zowel 's middags als 's avonds slecht in slaap komen. Wat ik wel eens doe is 's middags even een uurtje laten rusten op de bank en een rustig filmpje (wel zorgen dat ze niet in slaap vallen). Dan kunnen ze er weer even tegen aan gedurende de middag. Zou het toch proberen als ik jou was. Even doorzetten en wellicht komt in een goed ritme waarbij hij 12 a 13 uur gaat slapen 's nachts.

13. knap

knap Niet meer actief

Mijn dochtertje slaap al een paar maanden niet meer overdag. Uitzonderingen daar gelaten. Auto achter op me brommer.:(
    Maar ze slaapt nooit alleen ik ga er altijd even bij liggen voorlezen. Zing een liedje en dan zeg ik het is tijd om te gaan slapen. 9 van de 10 keer doet ze haar ogen dicht en gaat slapen.

Doe ik dit niet het ritueel dan slaapt ze ook niet.

Misschien is dat een oplossing? Ritueel aan passen iets extra.s doen. Wat meer de tijd er voornemen.?

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Deze fase hebben wij ook gehad en daar moet je helaas ff doorheen. Onze dochter is er nu doorheen maar het duurde wel even. 's avonds valt hij lastig in slaap omdat hij 's middags geslapen heeft. Doordat hij hierdoor weinig slaap heeft gehad in de avond is ie de dag erna moe en red hij niet een hele dag zonder slaap. Hij is echter niet moe genoeg waardoor hij niet in slaap komt wat weer een tijd duurt. Hij rust smuddags te veel om vervolgens 's avonds weer niet in slaap te kunnen komen. Hoe hem 's middags dus wakker. Desnoods 's avonds de eerste periode heel vroeg naar bed als hij het niet vol kan maken. Als hij een aantal nachten goed vol heeft gemaakt zal je zien dat hij het op de dag ook beter zal redden.

Deel Deze Pagina