Hoi meiden, Wie heeft er weleens een sapkuur gedaan? En wat was het effect? Hielden jullie het helemaal vol? Of heb je ook stiekem toch weleens wat anders erbij gegeten? De reden dat ik het doe is dat ik nog 2 zwangerschapskilo's kwijt wil, ze zitten op mn heupen en een beetje op mn buik. (woog altijd 59 en nu 61 kg) en ik snoep te veel! Vooral te vaak: even een snoepje of chocolaatje, wel 8-10x per dag. Wel vaak 1 per keer. Heb afgelopen keren bij de tandarts steeds een gaatje gehad terwijl ik poets, floss en mondwater spoel maar ik heb teveel eetmomenten op een dag. Verder heb ik de laatste tijd een lichte vorm van migraine (waarschijnlijk door slaaptekort) hopelijk verdwijnt dat ook door een sapvastenkuur. En verder lijkt het me gewoon gezond om eens te 'ontgiften'. Mn lijf de kans te geven alle afvalstoffen eruit te gooien. mn man en ik zijn nu een aantal dagen bezig: Dag 1: geen tussendoortjes, vlees en zuivel meer (ging goed) Dag 2: geen granen meer (toch 1 chocolaatje gegeten) Dag 3: alleen maar groenten en fruit (toch snoep gegeten) Dag 4,5,6,7,8: 3x per dag 250ml sap van een sapvasten kuur (dag 4 toch een klein koekje op en een chocolaatje, pff vanaf 12u niet meer gezondigd en dat mag dag 5-12 ook echt niet meer gebeuren!) Dag 9: opbouwen: naast de sappen een appel en een rijstwafel Dag 10: opbouwen: wat meer fruit en groente en een boterham Dag 11: opbouwen: zelfde als dag 10 en nu een lichte avondmaaltijd met vis en wat aardappels Dag 12: weer normaal eten Dag 13: vanaf nu goed voedingspatroon We zitten nu dus op dag 5 en eindelijk geen hongergevoel meer. Probeer naast de 3x 250 ml sap echt veel water te drinken en verder bouillion en thee. We drinken de sap trouwens met een rietje omdat er ook wel natuurlijke suikers inzitten en dat is niet zo goed voor je tanden. Het is de sap van cereal sapvasten kuur.
Niemand? Hier nu dag 6 bijna voorbij en het gaat super! Geen hongergevoel. Alleen 750ml sap totaal en verder water en bouillion en thee. Weer niets gesnoept en bijna 2 kilo kwijt. Merk dat er reserves aangesproken worden op mn buik en bovenbenen. Cellulitis gaat hiermee weg had ik gehoord maar dat geloofde ik niet. T lijkt er toch wel op! K voel me ook echt fitter worden, meer energie en geen behoefte meer in zoetigheid (wat ik eerst extreem had). Tis dus echt een verslaving die suiker... Mn man heeft vandaag voor t eerst geen enkel kopje koffie gedronken en toch geen hoofdpijn!
Geen ervaring met een sapkuur, wel drink ik soms groene smoothies. Maar het lijkt mij niet waarschijnlijk dat je hierdoor na 13 dagen ineens een gezondeetpatroon hebt (aangeleerd) Je hebt immers tijdens de kuur ook gesnoept. Wat je kwijt bent aan gewicht zal grotendeels vocht zijn.
haha, ik at wel gezond (schijf van 5 let ik elke dag op, vind ik heel belangrijk) maar daarnaast snoepte ik ook veel. Of tenminste niet veel bij elkaar maar steeds iets heel kleins. Bij elkaar 1 snoeprol per dag denk ik. Dit helpt om van de suikerverslaving af te komen hoop ik. Deze kuur wordt ook vaak gebruikt om van roken af te komen. 2 kilo gewicht eraf is voldoende, ik weeg al sinds mn 16e 59 kg bij een lengte van 174 cm en na de 2e zwangerschap nu 5 maand terug nog steeds 61 dus 2 kg te veel.
Heb je het programma van katja weleens gezien? Heet Katja's bodyscan en dan moet je degene hebben die over vasten gaat denk dat je dit wel interessant vind