Vanaf de tp gebruik ik Ultrogestan bollen eerst 3 x 2 bollen. Nu wil ik rustig afbouwen, omdat ik zoveel last heb van de bijwerkingen. Nu ben ik daarmee begonnen, namelijk smorgens nog twee bollen, smiddags nog 1 bol en voor het slapen 2 bollen. Nu wil elke week 1 bol afbouwen. Wat is jullie advies, eerst die van de middag helemaal eraf, of nu de ochtend of de avond. Graag hoor ik de ervaringen.
Bij ons wordt geadviseerd na een positest eerste 3 dagen 2 in de ochtend en 2 in de avond. Daarna 3 dagen alleen 2 in de avond en dan stoppen.
Ik heb ook eerst die van de middag laten vallen, toen de ochtend en toen de nacht zodat je geen dips krijgt in je progestronspiegel. Daarna ben ik naar om de 12 uur gegaan ipv om de 8, dus 1 om 8:00 en 1 om 20:00 en daarna nog 1.
Ja ik zat ook met die daling. Ik wil 1 bol per week afbouwen. Maandag haal ik er weer 1 vanaf. Ben dan ik klaar met 12 weken. Mijn eigen progesteron waarde is gewoon normaal, het was meer voor mn eigen gevoel dat ik niet durfde te stoppen na de tp.
Ik heb het ook zo gedaan. Ik ben vanaf week 14 van 600mg iedere week 1 bol minder gaan nemen. Ik had de Utro ivm progesterontekort en ik mocht pas stoppen als de placenta het overnam. Voor de zekerheid ben ik niet vanaf 12 weken gaan afbouwen, maar vanaf de 14 weken. Was toch te onzeker... Met 19 weken was ik klaar en ik ben nu ruim 4 weken Utro-vrij! Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet er van meid!!