Hoe lang ben ik nou zwanger?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ikzelf, 11 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
    Omdat wij niet bezig waren met zwanger worden heb ik mijn cyclus niet bijgehouden.
    Ik heb altijd 4 a 5 dagen erg veel last van ovulatiepijn. Het enige wat ik in deze cyclus weet is dat ik op 8 november voor het laatst ovulatiepijn heb gehad. Ik ben er daarom vanuit gegaan dat ik die dag mijn eisprong heb gehad en een dag later de bevruchting heb gehad. Ik zou nu dan 6 weken en 4 dagen zwanger zijn.
    Gister heb ik een vroege echo gehad die gelukkig heel goed was, een mooi kloppend hartje. De vk heeft 3 metingen gedaan waarvan 2 goed te doen waren en ze kwam uit op 7 weken en 2 dagen.
    Ze zegt dat ik die datum aan moet houden. Maar volgens mij kan dit helemaal niet.
    Omdat ik bij de termijnecho geen teleurstelling wil (als ik überhaupt een goede echo heb) wil ik van jullie weten wat jullie hiervan denken. Zo kan ik ook beter inschatten wanneer ik de termijnecho wil. Er zit toch bijna een week verschil tussen.
    Hieronder de foto's van de echo. Wat denken jullie?

Bijgevoegde bestanden:

2. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Wat was de 1e dag van je laatste menstruatie? Misschien heb je niet de groeispurt van je ei gevoeld maar de innesteling?

Als ze drie metingen heeft gedaan denk ik toch wel dat ze dicht in de buurt zit al is met deze termijn een mm al een heel verschil!

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Het voelen van ovulatiepijn is geen hele betrouwbare methode om je ovulatie te bepalen; die pijn kan van alles zijn. Ik zou zeker van de meting van de verloskundige uitgaan, daar kun je meer op vertrouwen :) Dat ze bij meerdere metingen hier op uitkwam lijkt mij goed nieuws!

En ach, als het straks bij de termijnecho een paar dagen afwijkt is dat ook niet zo'n ramp, toch? Meten is nu eenmaal super lastig op dit termijn :)

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ga er gewoon tussenin zitten. 7 weken :) met deze termijn kunnen ze niet zo heel nauwkeurig meten. De definitieve datum komt pas met de termijnecho.
    Gefeliciteerd trouwens!

5. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie reacties.
    Ik weet niet wanneer de eerste dag van mijn laatste menstruatie was. En de ovulatiepijn ben ik zeker van. Dit is een maandelijks terugkerend ritueel en op de echo's gemeten dat dit altijd voor de eisprong is en direct na de eisprong is de pijn weg. Daarom heb ik de laatste dag van de ovulatiepijn aangenomen als eisprong.
    Ik vind het verschil van 1 week gewoon veel in zo'n vroeg stadium. Ik ben mij er natuurlijk van bewust dat het heel lastig meten is bij een prille zwangerschap maar toch vind ik een week veel, vandaar de vraag hier.
    En nee het is geen ramp als het een paar dage scheelt maar omdat ik erg bang ben voor een miskraam wil ik mezelf een klein beetje indekken. Als ik de termijnecho krijg en ik wordt dan weer een week achteruit gezet dan word ik daar erg bang en onzeker van, ben dan bang dat het toch niet goed gaat.
    Dus vanuit mijn angst en onzekerheid vraag ik dit, excuus.

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Je hoeft je excuus niet aan te bieden hoor, daar is een forum toch voor! Je voelt echt niet dat het eitje springt. Alleen de laatste groeispurt. Je lichaam is geen robot he. Misschien is hij nu wat later gesprongen en iets langer op zoek geweest om zich op een lekker plekje te nestelen.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je bent iig vooruit gezet. Dat is al heel positief! Gefeliciteerd! Ik zou niet uitgaan van pijntjes maar meten is ook lastig zo vroeg. Uiteindelijk scheelt t maar een paar dagen. Idd uitgaan van 7 weken lijkt me t beste.
    Ik ben ondanks echo's en ovulatietesten 5 dagen vooruit gezet en tot nu toe is dit gebleven.

8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou me er nu nog niet aan vasthouden dat er verschil zit tussen de echo en jouw berekening.
    Een paar mm is gelijk al een paar dagen verschil.

Zou gewoon de termijn echo afwachten. Best kans dat je dan weer wat terug gezet word.

In ieder geval gefeliciteerd! 😊

9. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Wanneer is je volgende echo?
    En? Is er al hartslag gemeten? Meten voor het aantal weken is in de eerste weken heel moeilijk. Ik heb nu al enorm veel echo's gehad. Dan is het weer aan de kleine kant en dan ligt het weer goed. Kan ook zijn dat je vruchtje iets verder weg ligt waardoor exact meten ook niet lukt. Ik zou 't even op z'n beloop laten. Je bent zwanger. Dat is het beste nieuws!

10. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Bij 12 weken krijg je een termijn echo, dan kunnen ze het beste meten. En die datum klopt ook vaak wel met het verdere beloop van de zwangerschap. Sowieso is het niet zo belangrijk: zo lang het maar lekker blijft groeien en ontwikkelen.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De termijn stellen ze vast adhv een meting maar als je zelf weet dat je BV alleen op een bepaalde datum gevreeën hebt komt die termijn niet altijd overeen. Gewoon even de 12 weken echo afwachten als dit er nu mooi uit zag. En; gefeliciteerd!!

12. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel! Ik vind het ook lief dat jullie mij zo proberen gerust te stellen.
    Maar het gaat mij nou juist om de termijnecho. Als ik da weer een week achteruit wordt gezet dan zit ik mijzelf kennende meteen weer in de stress. Daarom hoopte ik vooraf iets meer duidelijkheid te krijgen over de duur van mijn zwangerschap. Maar ik begrijp dat dat te lastig is om te zeggen.
    Ik ga maar gewoon naar de termijnecho met het idee dat ik een week teruggezet kan worden. Alles is mogelijk en op een gegeven moment moet ik ook maar vertrouwen in mijn lichaam gaan krijgen. Mijn lichaam heeft al 2 kinderen op de wereld gezet😃.
    Gewoon irritant dat de angst en onzekerheid me zo in de weg zit.

13. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Met deze termijnen zegt het echt helemaal nog niks.

Bij onze eerste echo was het perfect met mijn datum. Geloof 1 dag verschil en ik had ovu testen gebruikt en getemperatuurt. 2e echo werd ik ineens 8 dagen teruggezet. Ook helemaal in de stress want dat kan absoluut niet in mijn beleving. Wat denk je met de termijnecho terug op mijn datum met 1 dag vooruit. Heeft het vruchtje waarschijnlijk net anders gelegen of zo of zijn ze puntje vergeten met meten.

Hier dus positief verhaal met afwijking in echo! Gewoon even termijnecho afwachten en je zit zien dat het wel goed zit dan. Als ze twijfels zouden hebben dan laten ze het ook echt weten

14. Rayna87

Rayna87 Lid

8 feb 2016
    20
    14
    3
    NULL
    NULL
    Bij mij klopte de meting met de eerste echo en de termijnecho niet. Ik had ovulatietesten gebruikt dus ben redelijk zeker van mijn eisprong. Toch werd ik bij beide echo's een week vooruit gezet. Ik heb nog steeds geen idee hoe dit kan. Mijn eisprong is toch eerder geweest of ze hebben verkeerd gemeten. Maar ik maak me er niet druk om, inmiddels ben ik 33 weken zwanger en alles gaat goed. Ik hou er wel een beetje rekening mee dat mijn uitgerekende datum misschien toch een week later is ;)

Deel Deze Pagina