vocht vashouden bij 24 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mama33, 9 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Sinds een paar dagen merk ik dat mijn ringen wat strakker zitten. Nu zag ik gisteravond bij het uittrekken van mijn laarzen echt deuken/kuilen in mijn onderbenen en enkels. Is het niet idioot vroeg om al vocht vast te houden?
    Maak me ongerust omdat ik bij mijn 1e een zwangerschapsvergiftiging heb gehad. Daar begon het met vocht met 28 weken.

Mijn bloeddruk is 120/80 maar is altijd 105/55 of 60 als onderdruk. Dus er is al wel een stijging.

Trek ik al aan de bel? Voel me dan zo'n zeur terwijl het misschien er wel bijhoort.

Alvast bedankt voor je antwoord,

groetjes Martine

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Martine,

je bent geen zeur hoor, je hebt toch aardig wat meegemaakt met je vorige zwangerschap. Het is inderdaad wel erg vroeg om een zwangerschapsvergiftiging te ontwikkelen en vocht vasthouden kan al vanaf het begin. Meestal is dit in het derde trimester, maar dat hoeft niet. Het kan ook zomaar zijn dat het over een paar dagen verdwijnt en pas op het laatst weer terug komt. Je bloeddruk is inderdaad dan wat hoger dan je normale bloeddruk, maar niet heel hoog hoor. Heb je verder niet die klachten die bij je vorige zwangerschap toen vaak zijn uitgevraagd? (bandgevoel, hoofdpijn) Bel als je twijfelt de vk even op voor de zekerheid. Een urinecheck is bv zo gedaan. Nogmaals het is erg vroeg om het te ontwikkelen, komt zelden voor en het oedeem hoeft zeker geen voorbode te zijn op een vergiftiging. Het komt minder vaak voor bij vrouwen die het al eens gehad hebben trouwens. Maar goed, je weet nooit, dus hou het in de gaten.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina