Mijn zoontje is nu 8 maanden en krijgt nog volledig borstvoeding met kleine beetjes bijvoeding. Er is enige regelmaat, al is het soms een gepuzzel met slaapjes, bijvoeding en uitjes, grote broer....zucht... mijn kolfrecht loopt over drie weken af en ik weet niet of het kan en goed is wat ik in mijn hoofd heb.... Ons schema ziet er nu ongeveer zo uit: 1.30 bv 4.30 bv 7.00 bv met een halve boterham 10.00 bv ( op werkdag 75cc in fles, gaat met moeite op) 10.30 fruit (paar hapjes) Tussen 12 en 14 (afhankelijk van slaapje) bv of fles 150cc en halve boterham 15-16 bv of flesje 75 cc met mini rijstwafeltje 17-18 enkele hapjes warm eten en soms nog bv als hij miept 19 bv en slapen 22 bv ( droomvoeding...anders word ik 3x wakker in de late avond en nacht...) De bv om 10 en 15 worden zichtbaar minder. Mijn zoontje drinkt heel kort bij mij en zijn flesje gaat moeilijk leeg. 1. Kan ik om 15 ander vocht aanbieden op de dagen dat ik werk (ma, wo en do) en twee weken later ook om 10 u ? Ik ben bang dat hij dan overdag niet genoeg vocht binnen krijgt...mijn eerste zoontje dronk echt maar een paar slokjes op deze leeftijd. Uren vrijwel geen drinken lijkt mij overdag niet goed. Ik heb al bedacht om evt extra fruit of yoghurt te geven als hij slecht drinkt. 2. Kan ik als ik thuis ben mijn zoontje om 10 en 15 bv blijven geven en op mijn werkdagen alleen om 12.30 kolven? Ik werk op ma, wo en do.Sochtends zit er dan 5 uur tussen, dat is best veel! Is het daarom niet verstandiger om 10 en 15 helemaal te laten vallen, ook als ik thuis ben? Ik wil liever geen kunstvoeding geven, op werkdagen naast mijn lunchpauze kolven kan haast niet meer en wil ik ook niet meer. Het duizelt me momenteel hoe ik het moet gaan aanpakken. Deze week ga ik in ieder geval oefenen met een tuit/bekertje...in de hoop dat hij het snapt... Bedankt alvast!
Als je blijft kolven tijdens de lunchpauze gaat het echt wel goed komen. Ik ben na 9 maanden helemaal gestopt met kolven op het werk (4 dagen per week) en zelfs dat ging goed. Als ik thuis was gaf ik dan nog wel gewoon borstvoeding. Alle botsten zijn natuurlijk anders maar na 9 maanden kunnen de meeste dat wel aan. Wat betreft drinken van je zoontje op die dagen... ik zou inderdaad beginnen met oefenen uit beker. En verder mag je fruit voor 100% als vocht tellen dus ik zou dat proberen wat uit te breiden. Maar zeker als hij 's nachts nog echt drinkt zou ik me geen zorgen maken dat hij te weinig vocht binnen krijgt. Als je die 150 ml tussen de middag kan blijven kolven is kv echt niet nodig!