ik hoef pas 1 x in de maand te komen omdat het zo goed gaat mr vind dit elke keer zo lang ?,....is dat normaal?
Ja hoor, het is gewoon normaal. Als het gewoon goed gaat is er geen reden om vaker te gaan. Vanaf een week 30 of 31 ga je iets vaker (eens per 2 of 3 weken) en vanaf week 36 ga je wekelijks.
Bij mijn verloskundige staat op de website hoe vaak je op controle moet komen (kan dus best bij jouw verloskundige anders zijn!) tot en met de 24 weken om de 4 weken van 24 tot 30 weken om de 3 weken van 30 tot 36 weken om de 2 weken vanaf 36 weken tot aan de bevalling komt u iedere week Ik moet morgen weer, en daarna dus om de 2 weken!
hier ook nog steeds om de 4 weken en vind het niet erg zolang ik de beeb voel weet ik toch dat alles goed is?
Channa trouwens, als jij denkt dat het voor jou beter is om nu al om de 3 weken te komen zou ik dat gewoon bespreken met je verloskundige. Wie weet kan zij je een beetje geruststellen dat het idd helemaal normaal is dat de controles een maand uit elkaar liggen nu nog, of zegt ze wel dat je dan nu om de 3 weken kan komen! Vond het toen ik om de 4 weken moest ook lang duren, terwijl ik eigenlijk binnen 10 minuutjes weer buiten stond omdat alles gewoon goed was. Nu ik bijna om de 2 weken mag gaat het me ook wel érg snel hoor!
Ik mocht in het begin zelfs maar om de vijf weken op controle. Dit vond ik zo vervelend, zeker in het begin toen ik de baby nog niet voelde, dat ik maar een Angelsounds gekocht heb. Een of twee keer per week even luisteren en ik was weer gerust gesteld.
Hier in het begin ook om de 5 weken, rond de 26 weken na 4 weken, daarna 3 weken en nu 2 weken.... zolang als er geen gekke dingen zijn, mag je gerust een beetje vertrouwen hebben in je lichaam hoor!
ik ga tot nu toe zelfs om de 5 weken! geloof dat ik vanaf de volgende controle (met 25 weken) wel om de 4 weken moet. Vind het ook erg weinig maar ik mag altijd bellen als ik iets wil weten ofzo.....
Nou, ik ga volgende week AL voor de 3e keer... (10, 16, 22 weken) om de zes weken dus... Gelukkig had ik echo bij 13.4 en 20.1 anders had ik het niet zo prettig gevonden. Maar ja, als alles goed gaat is er ook zo weinig om te doen/meten bespreken daar. (ik lees zelf maar heel veel over welke ontwikkelingen die kleine doormaakt hierbinnen). Sterkte allemaal met dat eindeloze wachten (en straks zeuren we dat we zo vaak moeten )
ik ben de eerste keer 9 juni geweest en nu de 2e keer mag ik pas 30 juli ! vond dit ook zo lang maar eingelijk vind ik het niet zo heel erg zo leuk vond ik het er niet duss....
Ik ben altijd om de vier weken geweest, zelfs de laatste weken toen ging ik bij 36+2 weken en daarna bij 40+2 weken. Zowel de Vk als ik zagen geen reden om vaker op controle te komen. Zeker in het begin als je de baby nog niet voelt is het wel fijn om het hartje te kunnen horen!