Jongen of meisje? Waar merkten/merken jullie het aan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door D83, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    *offtopic**

Ukoldaatje heel veel suc6 morgen!!!!!!! you can do it!!!!!!! :D:D

2. Maia

Maia Niet meer actief

Wat buikjes betreft merk ik geen verschil tussen mijn vorige zwangerschap (meisje) en nu (jongen). Zelfde manier van.dragen.

Symptomen zijn beide zwangerschappen wel anders dus daarom vermoedde ik nu een jongetje.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat waren de verschillen maia?

Succes morgen ukoldaatje! Zal aan j denken!

4. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik draag bij beide naar voren van achter zie je niet dat ik zwanger ben maar het is toch echt weer een meid:)Mensen dachten bij allebei de zwangerschappen aan mijn buik te zien dat het een jongen was maar aan mijn gezicht een meisje.
    Ik zie er liever uit zeggen ze:p

Wou nog even zeggen dat ik zelf dacht dat dit een jongen was omdat ik bij de eerste totaal niet misselijk was geweest en nu wel een paar weken maar dat zegt dus ook niks;)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Totale onzin, die bakerpraatjes. Ik draag echt naar voren en dat hoort blijkbaar bij mijn bouw en de conditie van mijn lijf en buikspieren. En we krijgen toch echt voor de tweede keer een meid :)

Zo zou een meisje ook jouw schoonheid wegnemen, en zou je dus last van puistjes hebben bij een meisje en niet bij een jongen. Bij Thirza had ik nergens last van, nu wel. Beide keren een meid.
    Mijn zusje heeft beide zwangerschappen behoorlijk last gehad van puistjes en heeft twee zoons....

Als je wilt weten wat je krijgt, zit er toch echt niks anders op dan een geslachtsbepaling te laten doen :)

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ga ik zeker doen! Want het kan echt alle kanten op merk ik al!

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik keek bij de oudste opeens de eredivisie. Maar dat zal ook te maken hebben met het feit dat ik mijn avondeten echt naar binnen moest duwen en dus om 6 uur, 7 uur en 8 uur kleine bordjes at. Toen is dat TV-kijken erin geslopen. Sowieso vond ik voetbal nooit erg vervelend en het was een spannende competitie dat jaar. (Ik heb trouwens geen idee wie uiteindelijk gewonnen heeft)

Verder had ik precies dezelfde zwangerschapsverschijnselen (geen zin in zoet, wel in zuur, veel moe, slechte huid en haar) als mijn schoonzusje en zij kreeg een dochter en ik een zoon.

8. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Heb totaal verschillende zwangerschappen gehad. Het enige verschil nu is dat ik constant aan 'haar' denk en aan de roze kamer. We zullen het zien met de pretecho. Op het begin nog al onrustige start omdat mijn vriend het niet wil en het wilde laten weghalen en het enige wat ik kon denken dat ik mijn dochter niet kon laten weghalen. Heb geen 100% zeker gevoel maar het is echt diepere gevoel. Beetje moeilijk om uit te leggen.

9. Maia

Maia Niet meer actief

misselijkheid die bij haar veel erger waren
    pukkels: bij haar zat ik onder, nu zo goed als helemaal niets
    vermoeidheid: redelijk gelijk, maar nu iets heftiger (kan ook komen doordat er al een peuter rondloopt nu)

tja, kleine verschillen en nu nog steeds eigenlijk, toen had ik al vroeg erg last van m'n banden/bekken, nu nog helemaal niets, nu heb ik veel last van maagzuur en kramp in m'n kuiten: bij haar helemaal niets.

het zijn echt 2 verschillende zwangerschappen, alleen mijn buik is hetzelfde (nu iets groter). Nu zegt dat helemaal niets volgens mij, maar toch gaf mij het een idee van "zou het nu een jongetje zijn?" en idd, bij de echo was het dit keer een jongen :)

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij merkten het aan de echo, daar was toch een heel duidelijk verschil te zien tussen onze dochter* en onze zoon ;)

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bijzonder Eden28.. Vertrouw op je intiutie, vaak is deze juist..
    Ik hoop dat je ondanks alles nu kunt genieten van je zwangerschap..

12. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Altijd gedacht dat mocht ik ooit zwanger te mogen raken ik een dochter zou krijgen.
    Tijdens de start van de icsi kreeg ik ineens een vlaag over me heen, een heel sterk voorgevoel, van een zoontje :D.
    Dat was zo fijn, want had daardoor volle vertrouwen in de icsi.

En ja hoor, icsi gelukt :D en we verwachten een zoontje :D.

Ik draag toevallig erg naar voren.

13. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Had ik ook allemaal en het is een meid.;)

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik merkte het pas bij de geboorte; de ene had een piemeltje en de andere een spleetje, dat vond ik wel een duidelijk teken :)
    Bij oudste was mijn voorgevoel dat ik een meisje zou krijgen, en bij jongste dacht ik weer een jongen te dragen. Mis dus...

Buik was beide keren exact hetzelfde, een typische jongensbuik volgens sommigen (naar voren en omhoog, vanaf de achterkant zag je er niks van en de onderkant van m'n buik leek leeg). Ligging van het kindje was ook identiek; volgens mij heeft de oudste een briefje achtergelaten waarop stond waar je moest schoppen als je wilde dat mama ging verzitten ;)

Bij oudste (jongen) had ik voortdurend zin in fruit, bij jongste (meisje) in chocola. Niet zo gek dus dat ik bij de jongste meer pukkeltjes had.
    Jongen was voortdurend in beweging, meisje minder maar dan wel vinniger.
    Kleding die ik droeg was ongeveer het zelfde; ik had de positiekleding van 2 jaar daarvoor nog en het was hetzelfde seizoen.

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb echt een bui8k naar voren van alle twee trouwens en dame 2 is aan het groeien bij mama.
    Geen pukkels,haaruitval enz bij de eerste maar wel bij de tweede.
    Bij de eerste klopte de chinese kalender wel en nu niet.

Afijn ik geloof er ook geen snars van allemaal.

16. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    -Mijn dochter trapte vroeger net zo hard als mijn zoon
    -Bij mijn zoon was ik de eerste weken doodziek
    -Bij mijn dochter had ik zin in van alles (eten), bij zoon niks raars
    -Bij dochter had ik weinig klachten, bij zoon heel veel

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ze zeggen wel eens dat een meisje alle schoonheid wegneemt van de moeder.. dat was DUIDELIJK het geval in mijn eerste zwangerschap... en ook deze zwangerschap ben ik niet echt een beauty..hahaha :D Ben benieuwd.. nog 3 weken..dan weten we het hopelijk :)

18. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Hmm... ik spreek een aantal tegen en een aantal voor haha
    1. Gaf heel veel over tm 20 weken.
    2. Veel haaruitval gehad door HG/uitdroging.
    3. Tot en met de 20 weken een slechte huid gehad, daarna werd hij mooier.
    4. Droeg heel mooi naar voren, van achteren was er niets te zien. Dit zegt volgens mij niets want ik droeg exact hetzelfde als mijn moeder (foto's vergeleken) en zij heeft 3 dochters...
    5. Heel veel zin gehad in zout en vet eten.

En ik kreeg een zoontje!

19. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Nienke droeg ik erg op zij en was dus echt "rondom" zwanger.
    Mijn gevoel zei ook echt dat het een meisje zou zijn.
    Nu bij deze draag ik heel erg naar voren, van achteren zie je niet dat ik zwanger ben en ook nu zij mijn gevoel dat het een jongen zou zijn en dat klopt! Nienke krijgt een broertje!

20. biby

biby Actief lid

12 apr 2012
    307
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste was ik in het begin heel misselijk,best vaak moe en At ik tomaten (normaal nooit) en frikandellen speciaal gingen er ook wel in haha oh ja en ik droeg het naar voren... Een echte puntbuik had ik!
    Nu ben ik 11 weken zwanger en ben ik in totaal misschien 2 weken misselijk geweest,ben ik niet zo moe als bij de eerste en ik word nu aan alle kanten rond haha heb nu niks met tomaten en frikandellen,ben nu meer van de waterijsjes en chocola mmmm

De eerste werd een mooie gezonde jongen!!
    Bij deze moeten we nog even afwachten....(en ik ben zenuwachtig!!)
    in mijn dromen ben ik al vaak bezig geweest om het 'roze' kamertje in orde te maken haha dus we zullen zien binnenkort!!

Deel Deze Pagina