Familie mee met SEO of liever pret?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door xxYasmina, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi ladies,

Mijn moeder en zus willen graag een keer mee naar een echo, helemaal leuk! We dachten aanvankelijk aan de 20 weken echo, maar die duurt meestal best lang heb ik begrepen. Op zich niet erg natuurlijk..Ik twijfel alleen een beetje, ook door de medische insteek van de SEO. Natuurlijk hartstikke rot als er vier blije hoofden daar zitten en iets blijkt niet goed te zijn (gaan we uiteraard niet vanuit!). Wat denken jullie of wat hebben jullie gedaan? Familie mee bij de SEO of toch liever voor een extra (pret)echo?

2. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik heb met 9,5 week een gratis extra echo gehad bij Fontys Hogeschool, daar ben ik 'testpersoon'. Toen is mijn schoonmoeder mee geweest. 14 Mei heb ik daar weer een extra echo, dan gaat mijn eigen moeder mee.

Misschien is er bij jou in de buurt ook wel een hogeschool die testpersonen zoekt? Er is hier in ieder geval ook een topic voor omgeving Utrecht voor iets soortgelijks.

Ik persoonlijk ben met de 20 weken echo liever alleen met m'n man denk ik, inderdaad vanwege eventueel slecht nieuws, hoewel je daar natuurlijk niet vanuit gaat.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nee de SEO is niet voor de leuk. Al lijkt de kans klein een afwijking is zo gevonden en dan? Hier vol goede moed de.SEO in en jawel prijs afwijking.

Er komt dan zoveel op je af. Dan moet je echt samen met je man zijn en niet nog anderen erbij.

Hier mag er trouwens ook maar 1 persoon mee met de SEO de rest moet buiten blijven

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hangt denk ik een beetje van jezelf af.
    Is maar net waar jij je prettig bij voelt.
    Ik hoorde van iemand die een pretecho liet maken waar helaas een afwijking op te zien was, is toen doorgestuurd.

Wij hebben alleen maar medische echo's gehad en dus ook geen SEO maar GUO, wilde daar dus ook niemand bij hebben, was veel te gespannen zelf.
    Maar dat is ook een persoonlijk dingetje.

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik zou echt alleen met mijn partner de 20 weken echo doen. Het is een echo met een medische insteek. Stel je voor dat er wel iets is (wat ik natuurlijk niet hoop) dan wil je echt niet meer mensen om je heen hebben op dat moment.

Ik zou gewoon een pretecho laten maken.

6. miss mexx

miss mexx Actief lid

26 feb 2013
    412
    0
    0
    ik krijg de 13e een GUO, helaas kan mijn man niet mee wegens zijn werk :(

Gelukkig bood mijn moeder aan om mee te gaan, ik zou eventueel slecht nieuws niet alleen willen ontvangen.....

7. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss Mexx; ik ken het gevoel. Had drie weken terug op maandagavond bloedingen, dinsdagochtend meteen gebeld en gelukkig kon ik meteen die ochtend terecht! Maar voelde me enorm alleen in het ziekenhuis (partner ging gewoon naar werk om 7 uur, omdat we ook niet wisten of ik uberhaupt terecht kon diezelfde dag. Had mijn moeder ook nog niks verteld omdat ik geen onnodige ongerustheid wilde zaaien).

Gelukkig was alles helemaal in orde, maar op zo'n moment wil je écht iemand bij je hebben. Het eerste wat ik deed toen ik het hartje had gehoord was de opname sturen naar m'n zus en man. Veel succes!

8. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @de rest; ja, inderdaad. Eigenlijk precies mijn idee. Ik wil dan denk ik de pretecho ook ná de SEO gaan plannen. Ik heb vorige week controle gehad en 21 mei pas weer, maar dat is alleen het hartje. Liever eerst "zekerheid" (in zover we zeker kunnen zijn natuurlijk) zodat mijn moeder en zus ook goed kunnen genieten van het moment!

9. mamahop

mamahop Actief lid

13 feb 2013
    124
    0
    0
    NULL
    t harde
    ik neem mijn moeder mee je mag maar 1 iemand mee nemen

10. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Het is denk ik hoe je relatie is, mijn moeder en tweelingzus zijn mee geweest naar de 20 weken echo! Als de echo niet goed was geweest had ik meteen steun gehad aan ze! Onze band in erg close dus heb me geen zorgen gemaakt als misschien anders uit zou pakken!

Dus doe waar je goed bij voelt!

11. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Hier in het ziekenhuis mag je niet eens meer dan 1 persoon meenemen voor de nekplooimeting of 20 weken echo. Ik zou het dus even navragen voor de zekerheid.

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou ze meenemen voor de extra pretecho.

Zo'n echo is idd niet voor de lol en daarbij vind ik het ergens een beetje 'ongepast' om dan ook nog overige familie mee te nemen.

13. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ze niet voor "lol" meenemen, maar alleen iemand meenemen als je man niet mee kan, omdat het inderdaad rot kan zijn in je eentje, als je slecht of twijfelachtig nieuws krijgt. Ook omdat 2 meer horen dan 1 op zo'n stress moment...

14. logo

logo Niet meer actief

Ik zou zeker geen mensen mee nemen (behalve je partner dan) voor een 20 weken echo. Het is echt bedoeld als een medische echo. Leuke echo's zijn pretecho's.
    Natuurlijk is de kans op een afwijking klein, maar toch...

15. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Mijn lijstje:

1e echo 8 weken, alleen met vriendje
    2e echo 11 weken, met vriendje, schoonmoeder, en schoonzus
    3e echo 13 weken, met vriendje, zusje en schoonzusje
    4e echo 16 weken, PRETECHO geslachtsbepaling met vriendje en mijn ouders en zusje
    5e echo 19 weken, medisch, alleen met vriendje, indd om dezelfde reden als je zelf al zegt.. dan zijn we liever met zn 2 :)
    (Wij gaan er ook zeker niet van uit dat er iets is!)

Daarna heb ik geloof ik geen echo's meer..
    Dus ik zou zelf dan indd een pretje tussendoor doen.. was bij mij wel prijzig.. 50 euro !!

16. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik heb vanavond de SEO, en ik neem mijn man mee, maar ook mijn ouders. Ze wilden zoiezo graag een keer mee, en het lijkt mij juist wel fijn om ze erbij te hebben (ook als het niet goed is)
    Wij hebben dan juist erg veel steun aan ze, dus mij lijkt het wel prettig.. Maja dat is inderdaad ieder zijn keus.

17. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik mocht trouwens ook max. 3 personen meenemen, heb dit nog nagevraagd.. Dus het zal hier wel vaker voorkomen dat er meer mensen mee komen.
    Maar nogmaals, dit is ieder zijn keus, waar je je prettig bij voelt..

18. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Oke, ik heb van te voren gebeld en ik mocht bij wijze van een elftal mee nemen:D

19. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Onze keuze is om met z'n tweeen te gaan. Vooral als het niet goed is... Ik neem mn moeder wel mee naar een pretecho. Maar het ligt helemaal aan de band die je met je familiehebt. Maak lekker je eigen keuze...

20. Minerva

Minerva Niet meer actief

#20 Minerva, 2 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2013
    Hier gaat alleen vriendlief mee. Het is en blijft toch een medische echo. Mocht vriendlief om wat voor reden niet mee hadden gekund, dan had ik mijn moeder gevraagd. Mijn ouders en schoonouders krijgen junior wel te zien bij de pretecho met 25 weken :) Overigens maak ik na de echo's wel altijd even een foto van de (mooiste) echofoto en die stuur ik wel steeds door aan mijn ouders, schoonouders en schoonzus.

De pretecho vind ik ook wel een speciaal moment voor de (schoon)ouders, vooral omdat het voor mijn ouders hun eerste kleinkind is. Ik ben echt ontzettend benieuwd hoe ze gaan reageren! Kan ik me nu al wel een beetje op verheugen ;)

Deel Deze Pagina