Werk

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jedalin, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    He meiden,

ben benieuwd hoe het er met jullie voorstaat qua werk en inkomen enzo.
    Dat zijn van die dingen, daar maak ik me toch altijd wel een beetje druk om. Komt het wel goed met ons inkomen, redden we het wel?

Mn vriend en ik werken allebei..hij verdiend netto ongeveer 2000 euro. (36 uur)
    Ik verdiend netto ongeveer 1200 euro. (werk 28 uur)

Maar als ik dalijk wat minder wil gaan werken als ik zwanger word, en beval..zal dat toch wel wat minder gaan worden, dat inkomen.

De vraag eigenlijk is... redden jullie het qua inkomen met een kindje?
    :)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Makkelijk, mits je geen duur huis hebt, dure auto etc.. ;)

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn hemel, jou vriend verdient wel lekker zeg!

Ja t ligt helemaal aan hoe je leeft enzo en wat je wensen zijn.
    Maar als je echt wil, dan kun je zeker rondkomen hoor....soms zul je iets niet meer kunnen of minder moeten doen, maar ja dat doe je dan met liefde;)

4. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik herken dit , ik heb daar ook last van..
    Het is zelfs zo erg dat ik er soms wakker van lig s'nachts :D
    Ach , ik denk dat dat ook wel automatisch gaat als het eenmaal zo ver is..
    Dan pas je je vanzelf aan , ook naar je situatie op dat moment.
    Maar het moet makkelijk te combineren zijn !

Suc6 met zwanger worden !

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha nja hij is 34 dus heeft al wat functiejaren achter de rug ;) hahah

maar nja, op dit moment zijn we ongeveer per maand iets van 2300 euro kwijt en houden we dus rond de 900 euro over meestal.
    maar stel dat wanneer ik minder werk, en bijvoorbeeld 800 euro verdien of zo.. houden we nog maar iets van 500 euro over waarvan dan alles moet worden betaald enzo...

haha ik kan me daar ook zo druk over maken nathalie, net als jij.
    vreselijk! haha

6. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    dat moet toch lukken? ligt wel echt aan je woonsituatie zoals koophuis hypotheek. das de belangrijkste. dan moet je goed rond kunnen komen lijkt me.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Mij verbaasde het hoe weing t scheelt als je minder gaat werken!

Ik werkte voor dat ik beviel van onze dochter 36 uur in een verzorgingshuis..verdiende toen 1200 netto( 24 jr)
    Nadien werkte ik 24 uur en verdiende daar 1000 euro netto.

Nu werk ik inmiddels in de thuiszorg, nog maar 20 uur en verdien tussen de 1000 en 1100 netto.
    Ligt aan t aantal ORT en KM vergoeding.

Dus maak je niet teveel zorgen om als jij minder gaat werken hoor.....

8. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ben ik het mee eens , er zijn gezinnen met 3 kinderen die het met nog minder moeten doen..
    Je zult misschien wat dingen moeten laten , maar daar integen krijg je er wel iets moois voor terug.. :D

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hebben koophuis ja, hypotheek is op dit moment goed geregeld; 600 euro per maand. Aangezien mn vriend bij de bank werkt heeft ie daarop korting gekregen toendertijd.

Want net als de kosten voor kinderdagverblijf enzo.. aangezien mijn schoonouders verder weg wonen en mijn vadr nog gewoon werkt overdag, heb ik niet echt ouders die kunnen oppassen.
    Zal dus ongeveer 2 a 3 keer per week naar kinderdagverblijf of gastouders moeten..
    Heb wel eens ooit berekend op een site hoeveel ik dan daarvoor terug krigj van de belasting, maar weet t niet meer precies. haha
    Iemand wel? haha

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Onze dochter gaat 1,5 dag per week naar een KDV.
    Wat je terug krijgt ligt helemaal aan wat je verdiend.

Wij moeten omgerekend iets van 25 euro zelf betalen, wordt je dus niet zo arm van hahaha.

Volgens mij kun je t gewoon via de site van de belastingberekenen.

11. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Ik zat laatst op een rekenprogje van de belastingdienst om te berekenen wat je terug krijgt voor kinderopvang, maar ik kwam uit op een teruggave van 80/90% en ik heb gewoon netjes ingevuld waar om werd gevraagd. Weet wel dat de eigen bijdrage vroeger meer was dan tegenwoordig. Heb een paar jaar geleden bij Kintent gewerkt, een bedrijf wat nav je CAO de eigen bijdrage aan kinderopvang berekent. Deze regeling is destijds overgenomen door de belastingsdienst maar daarmee wel gunstiger geworden...tenminste dat was zo.

Verder denk ik dat je erg creatief word als je een kleintje hebt... en waar gaat je eigen voorkeur naar uit...wil je perse luiers van pampers of zijn die van kruidvat ook goed. Wil je perse potjes of kun je hetgeen wat jullie eten pureren? Wil je merkkleding/prenatal of ga je net zo lief naar de zeeman.

Denk dat het heus wel goed komt en dat je steeds handiger word met geld.

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hee,
    haha nou was ik straks op m nwerk een berichtje aan t typen, komt mn baas binnen gewandeld! hahaha gauw afgesloten (en berichtje kwijt). hahah
    maar het was een wilde gok over dat verdienen bij minder uur werken hoor.. heb geen idee hoeveel het precies zal uitkomen.

En qua merken enzo, daar geef ik niet zo veel om. Ik koop net zo lief kleertjes bij een goedkope winkel als dat ik allemaal dure merkdingen ga kopen die ze een paar weken aankunnen.
    Enkele dingen zoals maxi cosi, kinderwagen enzo zou ik wel gewoon goede willen hebben.

En 't zal ook vast allemaal wel goedkomen..maar kan het niet laten me er stiekem toch druk over te maken ;)

13. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    waar werk je? dan ga ik daar solliciteren. dat bedrag wat jij verdient voor 28 uur moet ik er 40 voor werken!

Dus ik denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken! Maar goed dat ligt ook aan je levensstijl! Als je een huis hebt wat gebasseerd is op 2 volledige lonen dan wordt het lastig! Hoeveel minder ga je werken dan?

want volgens mij heb je dan nog genoeg. nee dat zeg ik fout. Ik zou er genoeg aan hebben.

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm wel? ik werk met verstandelijk beperkten mensen. Krijg daar ook ORT (onregelmatigheidstoeslag) ivm werken van avonden en weekenden..

Het huis is op zich niet gebaseerd op een loon van 2 mensen.. mn vriend heeft hier een tijd alleen gewoond en dat ging goed.. dus dat valt zeker mee :)
    Maar tis ook zo dat veel ook wel veranderd dalijk als we een kindje hebben.
    Nu gaat dr nog deel van ons geld naar uitgaan enzo.. dat zal wel minder worden! en dat geld kan dan weer naar andere uitgaven :)

Ik heb nog niet echt bedacht hoeveel minder ik ga werken, aangezien ik nog niet eens zwanger ben ;)
    maar 22 uur lijkt me op zich wel ideaal
    Dus 6 uurtjes minder per week

15. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    ik verdien ook weinig net als jij!
    ik werk ook heel de week doordeweek vrijdag een halve dag en ik krijg ook maar 1100 euries

gelukkig verdient mijn man wel veel oven de 2000 euro en we hebben eigen zaak maar momenteel lossen we ook veel af!

maar je hebt zwangerschapsverlof en ik heb gelukkig mijn schoonma in de buurt

16. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    We zitten in precies dezelfde situatie, alleen werk ik momtenteel voor het uitzendbureau als uitzendkracht na een lange studie.. Wij hebben toch stiekem besloten om te wachten met zwanger worden tot ik een contract heb, het liefs een jaar contract.. Maar als ik nu toch zwanger blijk te zijn, dan is het een liefdesbaby en zijn we er ook heel blij, alleen moeten we het dan doen met het inkomen van mijn vriend, en we zitten ongeveer indezeflde kosten/inkomenssituatie als jou. We weten dat er nooit zekerheid bestaat, maar toch dat malen en piekeren... Ik denk dat als ik zwanger zou zijn en een jaar contract heb ik ook weer giganitsch in spanning zit hoe het na dat jaar gata.. Ik weet het, het gaat dan nergens over..
    Als ik in jou situatie zou zitten zou ik er in iedergeval voor gaan... jullie hebben het goed en er blijft immers geld over en dat is waar het over gaat..

Succes!

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik verdien zo'n 1675 bruto per maand daar komen dan nog overuren en avond / nachtdiensten etc bij dus netto kom ik zo ongeveer nog op 1600 en dat is voor 32 uur per week...
    Strax als ik zwanger ben en ik bevallen ben dan wil ik 28 uur gaan werken dus zo heel veel gaat er niet af...

mijn vriend heeft op het moment even geen werk :( (opgelicht door zijn nieuwe baas :evil: ) maar als hij werk heeft en hij blijft in dezelfde schaal zitten (wat wel moet omdat hij al zoveel jaar ervaring heeft etc) dan zit hij zo rond de 1800 - 1900 netto per maand.... Nadeel is wel dat hij nog een lening heeft waardoor hij niet zo super veel overhoud maar in principe zouden we het moeten redden qua geld... (na wat berekeningen :p )

18. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    wij doen het met een kindje van bijna twee met zn drietjes van 2200 netto en dan moet alles er nog af.

19. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    ik verdien nu rond de 1650 netto en vanaf volgend jaar ga ik omhoog en verdien ik rond de 1700 of iets meer netto.

m'n vriend is n vier maanden geleden n nieuwe opleiding begonnen en verdiend nu rond de 1400 netto.als hij klaar is verdiend hij meer.

dus samen 3100 euries.
    maar als ik zwanger word moet ik kijken voor n andere baan want op mn werk is t niet mogelijk partijm te werken dus wie weet wat ik dan kan verdienen. maak me daar natuurlijk ook zorgen om! maar ja je weet het nooit wanneer de goede tijd er is. je wil altijd eerst sparen of dan nog meer sparen of dan toch eerst nog liever n andere baan of n cursus volgen ezv.....
    ik vind als je hart je ingeeft dat t zover is, en je partner voeld het zelfde, moet je er gewoon voor gaan!

want het belangrijkste wat een kind nodig heeft is de liefde van z'n/haar ouders! v toch?

Deel Deze Pagina