Hoi allemaal! Krijg met 7 weken een inwendige echo om te kijken of ze een hartje zien (horen?). Nu is mijn vraag: Vanaf hoeveel weken kun je dit zien? Week 7 valt namelijk rond kerst, dan kan ik dus geen echo laten maken. Maar ben bang als ik eerder een echo laat maken je juist niks hoort/ziet, en ik helemaal ongerust ben. Maar wil eigenlijk zo graag voor kerst en nieuwjaar weten of alles goed gaat. Want ik ben zo onzeker... Liefs Erika
vanaf 6 a 7 weken gaat het hartje kloppen en kan je het hartje zien via een inwendige echo, uitwendig laten ze vanaf 12 weken pas het hartje horen.
Met 7 weken en een inwendige echo moet je zeker het hartje zien en horen kloppen, dus je afspraak daarvoor is goed gepland, succes!
Dit moet ik toch even tegenspreken, want op 8 weken 4 dagen (bij dit kindje) hebben ze me via de echo toch echt al het hartje laten horen! Misschien dat 7 weken wat vroeg is om het te horen, maar tussen de 6,5 en 7 weken moet er in principe een hartje te zien zijn. Ik zie dat je met een beetje hulp zwanger bent geworden, dan ben je in ieder geval wel zeker van de termijn? Als je op 7 weken een echo krijgt, zie jij (mits het goed zit uiteraard) een hartje meid! Liefs Esther
Met 6 weken en 2 dagen kreeg ik een inwendige echo, en zag het hartje kloppen, en via doppler HOORDE ik het hartje ook, zo was het ook bij mijn vorige zwangerschap. Ik heb wel een gyneacoloog, geen verloskundige.
Esther, ik zie dat je mama bent van 3 kinderen en de 4de op komst, en dat allemaal terwijl je 23 jaar bent...............wauw! Groetjes!
Hoi hoi, Met 7 weken kreeg ik een uitwendige echo. Je kon weinig zien, maar het hartje konden we zien kloppen. We hebben het niet gehoord! Groetjes Banjabes
ik heb het hartje horen klopen met 6 weken en2 dagen en toen met 8 weken en 2 dagen 1ste was indwendige echo en 2de op de buik, alleen toen ik met 11 weken kwam vroeg ik ook of ze het hartje wilde laten horen en toen zij die gyn dat dat helemaal eigelijk nog niet mog omdat dat niet goed is voor de baby dit was trouwens een andere gyn dan bij de 1ste 2 echo´s maar zien doe je het zeker met 7 weken!
Ik lees hier even mee ben erg nieuwschierig. Erika weet jij of ze tussen kerst en nieuw open zijn? Welke dag? Ik krijg volgende week vrijdag mijn eerste echo. Ben dan pas 5 weken en 3 dagen. We hopen dan een uitsparing te kunnen zien! Liefs Nikkie
Vorige week hbe ik een echo gehad ivm bloedverlies ik dacht toen 6,5week zwanger te zijn, ik bleej pas 5,5 week te zijn dus 1 week terug gezet maar gelukkikg was wel alles goed en het hartje klopte ook al! Wel vroeg met 5,5week du misschien ben ik toch langer?
Ik denk per keer verschilt het. Hier klopte het hartje met 6 wkn en 3 dgn. Heel veel succes met de echo alvast. gr vruchtje
Wij hebben het hartje zien kloppen met de eerste echo bij 11 weken. Een dag later ook kunnen horen bij de vlk. Eerder wilde de vlk het niet proberen, omdat zij aangaf dat het dan ws nog niet te horen zal zijn en dit de as ouders in onzekerheid kan brengen.
Hey! Op internet staat dat het hartje van je baby al begint met kloppen als het 5 weken oud is. Met 6 weken is dit natuurlijk weer krachtiger enz. Dus dan kun je het al wel vroeg zien mag ik dan vanuit gaan?!
@caarie, Daar mag je zeker vanuit gaan. Zelf heb ik afgelopen donderdag een inwendige echo gehad en je zag het hartje duidelijk kloppen. Dit hadden we ook niet verwacht maar was wel erg mooi om te zien. Groetjes, Krissa