Extra controle op bloedsuiker

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by doenja, Feb 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. doenja

doenja Actief lid

Feb 3, 2009
    115
    0
    0
    Ik vroeg me af of het standaard is dat je een extra bloedtest krijgt met 30 weken, ik was vanochtend bij de vlk en ik moet dus over 3 weken terugkomen (wat heel normaal is) maar dan 2 keer op 1 dag, 1 keer nuchter en dan na mijn ontbijt. zijn er meerdere die dit gehad hebben?
    ik heb hier nog nooit van gehoord.

2. Margot1988

Margot1988 Actief lid

Sep 2, 2008
    402
    0
    16
    ik moet ook bloedprikken voor 16 februari, moet dan weer naar de verloskundige. ze zei tegen mij dat het standaard was, ook gaan ze kijken of het ijzergehalte nog goed is enz.
    ben ook wel blij dat ze het doen want me moeder had zwangerschapsuiker toen ze van me in verwachting was dus een grotere kans dat ik het ook krijg, en het is wel fijn om te weten of ik het heb of niet. dus maak je maar geen zorgen.
    trouwens ik hoef maar 1x die dag naar de verloskundige

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    verschilt per VK
    Zwangerschapssuiker hebben ze bij mij vorige week gedaan vanwege vermoeden op zwangerschapssuiker.... Gelukkig is het niets bij mij!

IJzer (HB) is inderdaad zo rond 30 weken 1x automatisch gedaan.

Maar kan me voorstellen als je bij de intake hebt aangegeven dat een en ander in de familie zit, dat ze dan tussentijds een keer testen.

4. Volgens mij is het testen op suiker niet standaard, wordt vooral gedaan als er in familie diabetes voorkomt, jezelf overgewicht hebt, je vorige kindje heel zwaar was en als er symptomen zijn die in die richting wijzen.

5. valentijn14

valentijn14 Actief lid

Jul 8, 2008
    280
    0
    0
    Je kan wel atijd vragen of je een glucose test mag afleggen ookal heb je de symtonen niet.
    jammer genoeg weten de meeste zwangere vrouwen dit niet. gewoon aan je ha of verloskundige vragen.

Share This Page