Ik werk 24 uur bij mijn baas en heb daarnaast mijn eigen salonnetje hier aan huis. Nu heb ik dat nog niet zo heel lang en dus ook nog niet veel klantjes. Nu ik zwanger ben heb ik helaas veel last van groeipijn en ben heel erg moe. Ik neem dus liever even geen nieuw klantjes aan ook al is dat nog zo vervelend. Hub, zoals een echte accountant betaamt, vind het niet leuk. Hij begrijpt niet dat ik door mijn 'klachten' wel even genoeg heb aan mijn 24uurs baan bij mijn baas en de klantjes die ik al heb. Pff...vind het echt shit, we hebben er vrijdag al over lopen kibbelen en heb ik het zo goed mogelijk proberen uit te leggen maar het zit me totaal niet lekker. Heb het idee dat hij me niet serieus neemt. Nog meer meiden last van 'zo'n man' ?
je moet lekker doen wat je zelf wil en lekker bij voeld. ik heb gelukkig een man die mij overal in steunt maar kan mij voorstellen dat dat best k*t is. je wilt niks liever dan horen van tuurlijk meid je hebt helemaal gelijk!
Volgens mij vraag je nou iets onmogelijks. Een man die een zwangere vrouw begrijpt Maar wat steun zou idd wel prettig zijn.
Tja, ik vind het een moeilijke hoor! Kijk, als je het geld écht heel hard nodig hebt, dan kan ik me voorstellen dat hij er wel 'stress' van krijgt als het gebudgeteerde bedrag niet binnen komt, maar als je met je huidige klanten en je baan vooruit kunt, dan zou ik zéér zeker niet meer gaan werken nu! Sterker nog, ik denk dat er juist meer vrouwen zijn die hun werk op een laag pitje zijn dan dat er zijn die méér gaan werken! Geniet van je zwangerschap, en hopelijk snel geen stress meer over het werk! X
Whahahahaaa... (overigens hier geen probleem met mijn lief, maar dat is denk ik wel uitzondering ja ... )
Vervelend dat je man je niet begrijpt. Gelukkig met die van mij geen last van gehad. Die vond dat ik teveel deed Wellicht kun je hem een beetje "kennis laten maken" met een zwangerschap. Misschien begrijpt hij niet goed dat vooral de eerste 12 weken voor sommige vrouwen bestaan uit: moeheid, misselijkheid en andere klachtjes. Kans is erg groot dat je je na 12 weken een periode prima gaat voelen. Leg hem dat ook uit. Dan weet hij dat je dan misschien wel weer lekker de energie hebt om thuis klantjes aan te nemen. Zou het gewoon bespreken en dan over een weekje of 6 nog eens kijken. Leg het anders, waar hij bij is, ook eens voor aan de VK/Gyn. Misschien dat zijn/haar feedback hem kan overtuigen.
Whahahaha ..... oef even tranen weg vegen.... Je hebt helemaal gelijk maar inderdaad een beetje steun zou wel fijn zijn. @meisje0123: Wij zijn gelukkig niet financieel afhankelijk van mijn extra inkomsten, het is alleen maar mooi meegenomen.
Ik vind de eerste 12 weken van een zwangerschap echt het vermoeienste van de hele zwangerschap en de tijd na de bevalling. Ook al vind je vriend dat je best meer klantjes aan kan nemen, moet je dat niet doen als dat niet prettig voelt, jammer dan, maar je draagt ook zijn kind
Inderdaad, en zeker niet als je niet geheel fin. afhankelijk bent van die extra klantjes! Luister naar je gevoel... Ik merk nu pas dat de kwaaltjes iets minder worden, vooral de misselijkheid (yes!)...moeheid is nog steeds wel aanwezig. Rustig aan doen hoor! Luister naar je lichaam. Ik zou ook wel willen dat ik die stapel schone was afgelopen maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag en vandaag had gevouwen (zoals ik me iedere dag voorstelde), maar heb er gewoon echt ff geen puf voor! Mijn hub trekt zijn schone stuff er lekker zelf tussen uit om vervolgens zelf te strijken...het is even niet anders Ben blij dat ik nog braaf iedere dag naar werk ga Hopelijk 'groeit' je hub er meer in en heeft hij meer begrip voor hoe JIJ je voelt. Gefeliciteerd met je zwangerschap nog!
Het is natuurlijk nog vroeg en hij heeft misschien het idee dat "het nu al begint". Misschien kun je hem in een rustige bui uitleggen dat veel vrouwen voor hun 12e week meer moe zijn dan daarna! Ook ben je daarvoor wat gevoeliger voor allerlei kwaaltjes. Stel voor om over een maand nog eens verder te kijken om te zien hoe het dan gaat met de klanten die je nu hebt. Je kunt toch ook per klant zien of je die aanneemt of niet? Misschien zet je het nu op een laag pitje en pak je het over een paar weken wel weer een beetje meer op. Mijn man heeft trouwens met een week of 13 zo'n klik gemaakt dat hij echt papa wordt. Hij praat tegen mijn buik alsof de baby er al is en wil het liefst de hele dag met de nieuwe kinderwagen rondlopen. In het begin moest ik vaak wat uitleggen over hoe ik me voelde, maar nu begrijpt hij het zelf ook erg goed en is hij trots op me! Wat hij trouwens wel doet, is meer doen in het huishouden, zodat ik kan blijven werken. Ik heb 's avonds en in het weekend vaak weinig puf en hij pakt dan even wat meer aan dan normaal. Als ik een goede dag heb, dan doen we samen even lekker wat meer. Jouw hubbie heeft nog wat tijd nodig om aan zijn nieuwe rol (en de jouwe!) te wennen. Rustig aan dus en intussen even niet zomaar extra werk aannemen omdat hij dat wil!
Omdat het allemaal in ons lichaam gebeurt is het voor een man vaak moeilijk te begrijpen. Ik van elke avond al om 20.30 in slaap....in het begin vond hij me ongezellig. Toen ik hem uit legde dat ik hier helemaal niks aan kan doen vond hij het in ene niet erg meer. Verder doe ik vrijwillegers werk en ik doe tupperware verkopen. Vandaag heb ik besloten om al heel snel te stoppen met de tupperware (hier verdien ik een beetje geld mee) hij was het er helemaal mee eens! Hij vond dat ik beter van mn zwangerschap kan genieten als veel werken. Ik ben heel blij dat hij het nu begrijpt maar dat was de eerste weken ook anders. Ik zou hem toch duidelijk maken dat je het zelf ook graag anders ziet maar dat je zwangerschap nu bepaald hoeveel werk je doet! Het kan zo zijn dat je over een maand wel weer meer aan kan, maar nu even niet!
misschien een idee voor je man om het boekje 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' (van kluun) te lezen Ik heb het zelf ook gelezen en dat geeft toch een andere kijk op de zwangerschap. Een man kijkt er toch anders tegenaan omdat het inderdaad niet zijn lijf is. Gelukkig is het boekje wel humoristisch geschreven (en niet zo dik) . Verder begrijpelijk maar niet terecht. Ik hoop dat hij gauw wat begrip kan tonen. Probeer het toch van je af te zetten. Als jij vindt dat je op dit moment geen nieuwe klanten aan moet nemen, moet je dat gewoon niet doen. Dat komt vanzelf hoor! En die eerste drie maanden zijn echt de belangrijkste, omdat dan alle organen e.d. worden gevormd! Sterkte! Zodra ze de echo hebben gezien en/of het hartje hebben horen kloppen begint het voor hun ook wat meer te leven! Nog even geduld dus.
Jeetje dit lijkt me ook heel erg vervelend zeg. Mijn man zegt de hele tijd dat ik wat rustiger aan moet doen. Hij moet wel een beetje meer begrip tonen, mannen hebben inderdaad niet echt in de gate dat zwanger zijn best zwaar kan zijn.
Geef hem het boek van Kluun "Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" Misschien dat hij je dan een beetje beter begrijpt. (al heeft het bij die van mij alleen de eerste 2 dagen effect gehad )
Nou daar zit je niet op te wachten nee... maar ik denk dat de meeste mannen het in het begin niet helemaal begrijpen Ik zou ook even een boek onder zijn neus schuiven. Ik had zwangerschap voor dummies gekocht. Daar staan ook allemaal tips in voor mannen
Thanx voor de tips over de boeken, ga ik vanmiddag gelijk even naar de winkel. Heb het al een keer in mijn handen gehad maar ja...je kent het wel, dadelijk gaat het mis en zitten we met dat boek, beetje pijnlijk...Ach wat, ga het gewoon lekker kopen, vind het zelf ook leuk denk ik.
hahaha help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt...Super boek! Ik heb hem helemaal uitgelezen en me ventje er niet eens naar omgekeken...Ik lag hem wel wat teksten voor waar die weer om moest lachen... Ik denk dat mannen niet zo meegaand zijn omdat ze zeker in het begin er niets van zien en voelen dat hun vrouw/vriendin zwanger is... Terwijl juist die tijd de hormonen torenhoog zijn... mannen...*zucht*