Vorige week hebben we een 3D echo laten maken bij 30 weken. Zeiden vooraf dat we het geslacht niet wilden weten. Maar toch, tijdens echo, heeft de echoscopist op een gegeven moment gezegt "hij" en dan een paar seconden later, "of zij". Een paar minuten later deed ze het weer, werd ze ook helemaal rood - was heel duidelijk dat het een jongentje is, vond mijn man ook. We waren erg teleurgesteld want dit wilden we gewoon NIET weten. Ik heb verder niks gezegd, wilde het niet erger maken dan het was. Is dit bij jullie ooit overkomen?
He bah, dat is vervelend. Kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Bij mij is het niet overkomen, omdat wij het geslacht zelf wilden weten. Ben je stiekem toch niet een heel klein beetje blij dat je het weet? .
Wij willen het ook niet weten en ik zou het ook echt niet leuk vinden als de echoscopist het dan per ongeluk zou verklappen. Ik snap je helemaal. Echt balen hoor, en tja, je kunt ook moeilijk doen alsof je het niet weet of gehoord hebt .
Zou het niet zo kunnen zijn dat ze nog niets verklapt heeft maar uit automatisme 'hij' heeft gezegd en daarna 'zij' om jullie niet het idee te geven dat het een jongetje is? Heel veel zwangeren, verloskundige etc noemen een ongeboren kindje vaak hij terwijl het geslacht helemaal niet bekend is. Het kan dan dus nog twee kanten op!
Bij ons werd meteen gezegd dat ze altijd HIJ zeggen en dat dat 'het' betekent. Wij hebben het ook vaak onderling over hij maar het kan heel goed zijn dat we in februari over 'zij' praten- wij weten het ook niet. Ik vind het wel SUPER onhandig van die echoscopist, want nu is het ongewild wel duidelijk. Bah, best onprofessioneel zeg.
bij mij zeiden ze steeds hij terwijl het toch echt een meisje was en hij wist dat ook al, is gewoon een stopwoordje voor hun, ik kan me voorstellen dat HET ook zo naar klinkt! Ik snap heel dat geheimhouden zoiezo niet maar goed dit betekend niet zo veel...
Heel stom misschien maar ik zeg ook continu hij.. je begrijp dat iedereen in mijn omgeving erop zit te azen dat ze het te weten te komen... maar ook wij weten het nog niet.. volgende week vrijdag pas.. wel heb ik het idee dat het een jongetje wordt, omdat ik hij zeg.. maar dat gaat eigenlijk nergens over.. ik vind hij, de baby. wel normaal klinken.. Ik denk niet dat je je er echt zorgen om hoeft te maken.. Ik zou voor je eigen gevoel sowieso nog eens contact opnemen met haar en het haar op de man af vragen.. misschien een moeilijke drempel, maar wellicht kan het verlichting brengen.. dan koppel je je frustraties terug naar diegene die ze bij je opgeroepen heeft? nu loop je er alleen maar mee en zal het je altijd bijblijven.. en mocht het een zij zijn sla je je voor je kop omdat je je zo rot hebt gevoelt.. heel veel succes en geniet van je zwangerschap!
Het is eigenlijk helemaal niet zo stom om het bij ''de baby'' over ''hij'' te hebben, want baby is namelijk een mannelijk woord. Ik heb het ook altijd liever over ''hij'' dan over ''het,'' want bij ''het'' klinkt het als een ding. Terwijl je het hebt over een levend wezen. Ik zou er dus nog niet 100% vanuit gaan dat het echt een jongen is.
kan gewoon zijn hoe ze praat hoor, ik zei ook standaard "hij" en iedere echoscopiste die ik heb gehad ook. overigens wat ik bloed irritant vond, was dat iedereen na de bevalling zei "ik wist wel dat het een jongen was, want je zei de hele tijd "hij". als ze goed hadden opgelet hadden ze geweten dat ik dat direct na de positieve test al zei...én we hebben na een pretecho 10 weken gedacht dat het een meisje was. (en toen zeiden we nog steeds hij)
"Baby" is een mannelijk woord, daarom zeggen ze standaard "hij" als ze het over de baby hebben in het medische wereldje.
hier werd er ook steeds hij gezegt hoor, terwijl iedereen wist dat het een meid werd, en tijdens me bevalling zeiden ze nog 'hij' ligt niet goed toen zei ik nog nou het is een zij hoor. dus inderdaad ze zeggen standaard hij.
ik zei ook hij.. en onze echoscopiste ook terwijl zij (en wij ook) al wisten dat het een meid werd.. zo gek he.. net alsof baby een mannelijk woord is of zo.. haha
de echoscopiste had het bij de eerste seconde al over een hij, terwijl er toen een achtehoofdje in beeld was, wij vroegen direct al, kun je het geslacht al zien aan het hoofdje Is gewoon standaard dat ze hij gebruiken, deden wij trouwens ook voor we het wisten.. daarna heeft ze gekeken wat het geslacht was omdat we het wel wilden weten.. Toevallig was het een jongen, maar het is een standaard benaming zeg maar
Idd standaard benaming. Hier ook bij echo, ook al was het duidelijk een meid en wisten we dat al...toch werd er gesproken door echografiste met Hij. En toen ik haar zei, het is een zij...vertelde ze ja dat is automatisme... Groetjes Miranda
Vandaag heb ik de 20 weken echo gehad en zij zij ook steeds hij... Is gewoon idd een standaard benaming die ze gebruiken!
Ja, ik weet al dat ze het standaard "hij" noemen. Maar voor mij ging het niet daarom. Het was hoe ze reageerde daarna, ze begon heel erg te arzelen en bloosde en toen zei ze "of zij". Het was ons gewoon duidelijk dat het een jongetje is. Bij de laatste 2 zwangerschappen hebben we ook echo's gehad, waarbij ze ook "hij" zeiden, maar het was deze keer anders, het manier waarop ze daarna reageerde was gewoon heel ongemakkelijk. Toch bedankt voor al jullie berichten, ik moest het gewoon kwijt.
Bij een vriendin zei de gynaecoloog steeds "zij"...terwijl "hij" toch echt gebruikelijk is. Dus helemaal uit gegaan van meisje en tadaaaa het was een jongen. Dus zou hier niet van uit gaan. Misschien werd ze wel rood omdat ze hij en zij gebruikte om het jullie niet te laten weten. En zag ze aan jullie gezicht dat jullie er niet blij mee waren. Zou maar zo denken, er is hij en zij gezegt, het kan dus nog steeds 2 kanten op